2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
فرمول‌هایی برای داشتن زیباترین دکوراسیون خانه با هزینه کم

فرمول‌هایی برای داشتن زیباترین دکوراسیون خانه با هزینه کم

فکر می‌کنید در چیدمان نیاز به تقارن است؟ مبل‌های تک‌نفره و کاناپه‌ها لزوماً نباید در یک راستا قرار بگیرند. جای مبل‌های تکی را عوض کنید و مثلا کنار پنجره قرار دهید تا چیدمان غیرمترقبه و متفاوتی داشته باشید.

دوات آنلاین-گاهی با کارهایی کوچک و کم‌هزینه می‌توانید دکوراسیون خانه‌تان را بسیار زیبا و چشم‌نواز کند البته این کار بستگی به این دارد که با فرمول‌های چیدمان خانه آشنا باشید. بعضی از این فرمول‌ها را در زیر می‌خوانید:

 

به جای پاتختی از نیمکت استفاده کنید

نیازی به خرید پاتختی ندارید. می‌توانید به نحوی مبتکرانه از نیمکت استفاده کنید. لنگرگاه تختتان همین نیمکت کاربردی است که برای نشستن و قرار دادن کفش کاربرد دارد. تازه می‌توان بالش‌ها و پتوهای اضافه را در آن قرار داد.

 

تصاویر آویخته به دیوار را به طور فصلی تغییر دهید

چه طرحی بهتر است؟ سیاه و سفید؟ رنگی؟ پاییزه؟ زمستانی؟ هنوز انتخاب نکرده‌اید؟ با تغییر تصاویر و قاب‌های منزل می‌توانید تغییر مطلوبی ایجاد کنید.

 

ترتیب مبلمان را تغییر دهید

فکر می‌کنید در چیدمان نیاز به تقارن است؟ مبل‌های تک‌نفره و کاناپه‌ها لزوماً نباید در یک راستا قرار بگیرند. جای مبل‌های تکی را عوض کنید و مثلا کنار پنجره قرار دهید تا چیدمان غیرمترقبه و متفاوتی داشته باشید.

 

دیوار را نصفه رنگ کنید

نیمی از دیوار به‌مثابۀ نیمی از زمان. طراح تا میانۀ دیوار را آبی کرده و بقیه را سفید باقی گذاشته. همان‌طور که مشاهده می‌کنید نمای کلی خیلی منحصر به فرد است و فوق‌العاده هم شیک به نظر می‌رسد.

 

آثار هنری و قاب‌های زیبا را لایه‌لایه در کنار هم قرار دهید

حتی لازم نیست دست به میخ و چکش بزنید. تابلوها را عقب و جلو، در کنار هم قرار دهید. انگار در کنار هم آرام گرفته‌اند. با این کار به اشکال بُعد می‌دهید و همان‌طور که در تصویر ملاحظه می‌کنید، نمای بالای شومینه هم بیشتر به چشم می‌آید.

 

رنگ حوله‌ها را تغییر دهید

اگر در سرویس بهداشتی، حوله تا شده یا آویزان‌شده دارید، رنگشان را به طور فصلی تغییر دهید تا فضا از یکنواختی خارج شود و جلوه بهتری داشته باشد.

 

در طراحی چیدمان از عناصر فلزی استفاده کنید

از رنگ‌های مات زیاد استفاده کرده‌اید و هیچ چیزِ براق، صیقل‌خورده و درخشانی در چیدمانتان به چشم نمی‌خورد؟ کافی است عناصر فلزی مثل لوستر، مجسمه و گلدان را به ترکیب اضافه کنید تا تغییر مطلوب در فضا ایجاد شود.

 

برای پنجره سایه‌بان جدیدی بخرید

یک سایه‌بان رنگارنگ رومی می‌تواند تفاوت فاحشی ایجاد کند و بر زیبایی اتاق بیفزاید. حتی می‌توانید برای پوشاندن سطوح ساده از کاغذ دیواری استفاده کنید.

 

یک ننو به چیدمانتان اضافه کنید

آن گوشۀ کسل‌کننده و بی‌روح را به کنج محبوبتان مبدل کنید. یک ننوی باحال آن گوشه بگذارید و از وجودش لذت ببرید. اینجا آخر دنیا است. کتابی بخوانید یا چرت شیرینی بزنید.

 

گالری قاب‌های دیواری‌ را بازبینی کنید و تغییر بدهید

اگر مجموعه قاب‌هایی که به دیوار زده‌اید، حجم انبوه و آزاردهنده‌ای دارند، ترتیبشان را به هم بریزید یا اصلاً همه را در یک راستا قرار دهید. با این کار دکور ساده‌تر و مؤثرتری ایجاد می‌کنید.

 

از پاف در چیدمان نشیمن استفاده کنید

این خانۀ قدیمی و سنتی در نیوانگلند به لطف اضافه کردن چند پافِ مراکشی جلوۀ راحت‌تر و مأنوس‌تری یافته است. هم‌نشینی عناصر کلاسیک و مدرن از یکنواختی و ملالت فضا کاسته است.

 

میز وسط دیگری به ترکیب مبلمان اضافه کنید

یکی خوب است اما دو تا بهتر است. با اضافه کردن میز دیگری به کانون پذیرایی، تنوع ایجاد ‌کنید و ترکیب یکنواخت همیشگی را به هم بریزید.

 

سر و سامانی به قفسه‌های کتاب بدهید

این آشپزخانۀ ساوانا جورجیایی (شهری در آمریکا) به لطف آن استند هوشمندانه برای قرار دادن کتاب و اشیاء دکوری، نمای گرم‌تر و آرامش‌بخش‌تری یافته است. به همین نحو می‌توانید از حضور قفسه‌ها در گوشه‌ای از چیدمان بهره ببرید.

 

از رومیزی‌های هنری استفاده کنید

انتخاب رومیزی با نقش و طرح متمایز، یکنواختی فضا را از بین می‌برد و بلافاصله تفاوت را احساس خواهید کرد. این رومیزی هماهنگ با رنگ آبیِ دیوارها انتخاب شده و جلوۀ درخشانی دارد.

 

رنگ کف را نیلی کنید

می‌توانید تصور کنید که قبل از نیلی‌شدنِ کف حمام، این فضا چه‌قدر ساده و بی‌روح به نظر می‌رسید؟ حالا با کمی تغییر در رنگ‌بندی، وان حسابی به چشم آمده است. آدم دلش می‌خواهد ساعت‌ها این‌جا آبتنی کند.

 

از ترکیب صندلی‌های متفاوت استفاده کنید

جسور باشید و ترکیب یکدستِ صندلی‌ها را عوض کنید. اصلاً از انواع فلزی استفاده کنید. این میز غذاخوری را ببینید. صندلی‌های آبی و سبز، یکنواختی و سردی را از بین برده‌اند و فضایی غیررسمی و خودمانی ایجاد کرده‌اند.

 

در چیدمانتان از گیاهان طبیعی استفاده کنید

این که نگرانی ندارد. اگر توان نگهداری از گیاهان عادی را ندارید، کاکتوس‌ها و انواع مقاوم را جایگزین کنید. انگار مَرغزاری رؤیایی برای خودتان دست‌ و پا کرده‌اید.

 

سایه‌بان پنجره‌های کوچک را عوض کنید

با این کار تغییر محسوسی به فضا می‌دهید. به جای پرده‌های پارچه‌ای و سایه‌بان‌های رومی از الیاف دیگری مثل بامبو استفاده کنید. در چیدمان این حمام وحشی و زیبا از چنین ترفندی استفاده شده است.

 

از تلفیق المان‌های مدرن استفاده کنید

برای تغییر حس و حال اتاق، عناصر بسیار مدرن را جایگزین عناصرِ به غایت سنتی کنید. این آویز هندسی حاصل اجرای چنین ایده‌ای است.

 

دکور دیواری متفاوتی نصب کنید

می‌توانید برای تزیین دیوار نشیمن از اشیاء بامزه و دوست‌داشتنی مثل پوم‌ پوم‌ استفاده کنید. رنگشان نکنید که بچه‌گانه به نظر نرسند و جلوۀ طبیعی داشته باشند.

 

روتختی را متناسب با فصل تغییر بدهید

جاناتان اسکات، کارشناس طراحی داخلی منزل و نمایندۀ برند استرنز اند فاستر توصیه می‌کند که همیشه دو ست روتختی داشته باشید و متناسب با فصل آن‌ها را تغییر بدهید. تابستان‌ها از ملحفه‌های خنک و زمستان‌ها از انواع گرم به ضمیمۀ خز مصنوعی و پتوهای بزرگ استفاده کنید.

 

برای دیوارتان استیتمنت آرت بسازید

زیم لوی، طراح دکوراسیون داخلی در سایت حراج ای‌بِی با یک مجموعه ظرف مستعمل مواجه می‌شود. او در این باره می‌گوید: “یک عالمه ظرف مستعمل و به‌دردنخور آن‌جا بود که قیمت چندانی هم نداشتند.” لوی مجموعه‌ای از این ظروف را خریداری می‌کند و در تزیین دیوار کنار میزغذاخوری از آن‌ها استفاده می‌کند. او برای پیاده کردن ایدۀ هنرمندانه‌اش کل دیوار را با این ظروف پوشاند و با این کار موفق به خلق اثر هنری در قالب استییمنت آرت شد. شما هم می‌توانید از ایده‌های مبتکرانه برای طراحی دیوار نشیمن استفاده کنید.

 

رومبلی را تغییر دهید

دنبال راه فوق‌العاده آسانی برای ایجاد تنوع در ظاهر مبلمان هستید؟ کافی است از این روکش‌های مبل آماده قابل تعویض برای مبل راحتی خریداری کنید.

 

پردۀ رنگارنگی آویزان کنید

این تصویر را ملاحظه کنید. جفری بیل‌هوبر، طراح دکوراسیون این خانۀ روستایی در پنسیلوانیا برای ورودی نشیمن به جای در از این پردۀ زیبا استفاده کرده است. همان‌طور که می‌بینید غلظت کهرباییِ پارچه در تقابل با آبی کبود دیوار قرار گرفته و شالودۀ قدرتمند و جانداری ایجاد کرده است.

 

قفسه‌های اُپنِ آشپزخانه را از بی‌رنگی درآورید

قفسه‌بندی اُپنِ آشپزخانه دست شما را در تغییرات سریع و آسان باز می‌گذارد. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، رنگ دکوری‌های آبی در تقابل با ظروف سفید جلوۀ چشم‌نوازی ایجاد کرده است.

 

منبع: باملیو

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.