2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چی بخوریم که بچه‌مان دختر یا پسر شود

چی بخوریم که بچه‌مان دختر یا پسر شود

رژیم غذایی مادر برای اینکه موثر باشد باید از سه تا ۶ ماه قبل از بارداری رعایت شود، به طور کلی رژیم غذایی بر قلیایی یا اسیدی بودن محیط رحم اثر می‌گذارد.

دوات آنلاین-اگر می‌خواهید بچه‌تان دختر یا پسر شود بد نیست بدانید رژیم غذایی‌تان در این زمینه بسیار موثر است. یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی در زیر توضیح داده که برای دختر یا پسر شدن بچه چه چیزهایی باید بخورید.

 

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره اثر رژیم غذایی بر تعیین جنسیت جنین اظهار کرد: رژیم غذایی پدر در تعیین جنسیت جنین نقشی ندارد، بنابراین تنها مرد باید همسرش را در پیروی کردن از برنامه غذایی‌اش همراهی کند، رژیم غذایی مادر هم برای اینکه موثر باشد باید از سه تا ۶ ماه قبل از بارداری رعایت شود، به طور کلی رژیم غذایی بر قلیایی یا اسیدی بودن محیط رحم اثر می‌گذارد.

 

وی بیان کرد: مصرف مواد غذایی که سرشار از سدیم و پتاسیم هستند احتمال تولد نوزاد پسر را افزایش می‌دهد و در مقابل غذا‌های غنی از کلسیم و منیزیم احتمال تولد نوزاد دختر را بیشتر می‌کند.

 

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: مبتلایان به فشار خون بالا، اختلالات قلبی و عروقی و نارسایی‌های کلیوی یا افرادی که در معرض ابتلا به این بیماری‌ها قرار دارند، نباید از رژیم غذایی پسردار شدن استفاده کنند، زیرا افزایش مصرف نمک در برنامه غذایی این افراد، وضعیت بیماری آنها را وخیم‌تر می‌کند.

 

جوزدانی تاکید کرد: اشخاصی که کلسیم خونشان بالاست و دچار نارسایی‌های کلیوی یا اختلالات عصبی هستند نباید از رژیم غذایی دختردار شدن استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد: اگر مادر مدت زمانی بیشتر از سه تا ۶ ماه از رژیم غذایی پسردار شدن استفاده کند، عوارضی مانند افزایش وزن، فشار خون بالا و پوکی استخوان برای او ایجاد می‌شود.

 

این مواد غذایی را مصرف کنید، تا فرزند پسر داشته باشید

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف برخی مواد غذایی احتمال تولد نوزاد پسر را افزایش می‌دهد که از جمله این مواد می‌توان به گوشت‌های فرآوری شده، حبوبات، میوه‌های خشک شده، غذا‌های پرچرب که حاوی اسید‌های چرب اشباع بالا هستند، کاهو، توت‌فرنگی، خرما، هل، زعفران و کاسنی اشاره کرد، افرادی که تمایل دارند تا نوزاد پسر داشته باشند باید از مصرف لبنیات، مواد غذایی سرشار از کلسیم مانند کنجد و تخم‌مرغ علی‌رغم داشتن پروتئین فراوان خودداری کنند.

 

جوزدانی اظهار کرد: مصرف کرفس، اسفناج و انواع مغز‌ها در رژیم غذایی پسردار شدن ممنوع است.

 

این مواد غذایی را مصرف کنید، تا فرزند دختر داشته باشید

وی بیان کرد: استفاده از نمک در رژیم غذایی دختردار شدن مجاز نیست بنابراین افرادی که تمایل دارند تا فرزند دختر داشته باشند باید محصولات لبنی بدون نمک و کم نمک مانند پنیر و دوغ بدون نمک را مصرف کنند، استفاده از شیر برای این اشخاص مانعی ندارد.

 

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: مصرف گوشت‌های کم‌چرب مانند ماهی، مرغ و بوقلمون، انواع مغز‌های خام همچون بادام، بادام‌زمینی و گردو، تخم‌مرغ و گیاهانی مانند شوید و رازیانه در رژیم غذایی دختردار شدن ضروری است.

 

جوزدانی یادآوری کرد: مصرف زیاد لبنیات در رژیم غذایی دختردار شدن برای مادرانی که دچار مشکلات کلیوی هستند، می‌تواند مشکل‌زا باشد.

 

منبع:yjc

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.