2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
راهنمای کامل سفر به دزفول + مکان‌های دیدنی

راهنمای کامل سفر به دزفول + مکان‌های دیدنی

شهر دزفول چه دیدنی هایی دارد و چگونه سفر به این شهر را برنامه ریزی کنیم که بیشترین لذت را ببریم؟

دوات آنلاین-یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران به ویژه در فصل‌های سرد سال شهر دزفول است. دزفولی‌ها مردمانی با اعتماد به نفس بالا و عاشق شهرشان هستند، به ویژه این که به شهرشان کالیفرنیا لقب داده و معتقدند اگر زمین یک کره کامل باشد، قطرش، دزفول را به کالیفرنیا متصل می کند! ببینیم این کالیفرنیای ایرانی چه ویژگی هایی دارد.

شهر دزفول دیدنی های زیادی دارد

مسیر رفتن به دزفول از تهران

اگر ساعت پنج صبح از تهران به سمت خوزستان حرکت کنید، می توانید ناهار را در بروجرد در رستوران های معروفی مثل رضایی یا هتل تپه چغامیل کنید. بعد از یک استراحت کوتاه به شهر سرسبز خرم آباد می رسید که لبنیات و کباب هایش حرف ندارد، مسیر ۶۸۰ کیلومتری را بدون در نظر گرفتن زمان استراحت می شود ۸ ساعته طی کرد، اما حیف است از زیبایی های مسیر غافل بمانید، دزفول، که معروف است به دژپر ابش که از وسط شهر می گذرد، جاذبه های دیدنی زیادی دارد.

پل قدیمی یکی از دیدنی های شهر دزفول است

پل قدیمی دزفول

بعد از جاگیری در محل اقامت که هتل گردشگری یکی از پیشنهادهای ماست، اول از همه سری به دزفول و پل قدیمی اش بزنید، مطمئنا نظیرش را ندیده اید. به لحاظ وسعت عرض رودخانه و رنگ آبی فیروزه ای اش حیرت انگیز است.

 

کمتر کسی است که با پل قدیمی شهر عکس نداشته باشد، در فصل زمستان رودخانه حسابی پر آب است و می توانید قایق سواری کنید. بهترین اسکله قایق سواری بخشی از ساحل رودخانه به نام علی کله است که شهرت زیادی دارد.

 

قایقرانهای على کله مسافران را به شمال رودخانه هدایت می کنند تا شاهد منطقه بکر و زیبایی به نام چال کندی باشند، چال کندی که به معنای کندن چاله در سنگ است، به حفره های خانه مانندی مربوط می شود که قدیمی ها در تپه های سنگی اطراف رودخانه کنده‌اند. خانه هایی که امروزه به ویلاهای ییلاقی شهرنشین ها تبدیل شده.

 

هر خانه سنگی که بی شباهت به غار نیست یک پله و اسکله کوچک رو به رود دارد. اگر قایقران تان پرحوصله باشد می توانید یک ساعتی را در مسیر شمال حرکت کنید. در انتهای رودخانه می توانید از قایق پیدا شده و گل های وحشی بچینید. علاوه بر چال کندی، گردش در روستاهای ییلاقی شهیون و سردشت را هم از دست ندهید.

بازار سنتی دزفول از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود

گشت و گذار در بازار سنتی دزفول

در شهيون، دریاچه ای زیبا و در سردشت آبشاری چشم نواز، منتظر شما هستند. بعد از گشت و گذار در رودخانه، این بازار سنتی دزفول است که ارزش دیدن دارد.

 

خوبی این بازار سنتی این است که می توانید خیلی از مشاغل قدیمی مثل نمدمالی با آب و کف، آهنگری با پتک و سندان، حصیرباف ها، نجارها و مسگرها را ببینید، دیدنش برای بچه ها بسیار جالب است.

 

خوراکی های مرسوم این بازار نان روغنی و کلوچه های مخصوصی است که ارزش چشیدن دارد. اگر اهل تست کردن خوردنی های هر شهر هستید حتما شیر گاومیش و مشتقات آن را از دست ندهید، از دوغ گاومیش در رستوران پدیده تا بستنی گاومیش در دو مغازه بستنی فروشی چسبیده به هم استقلال و پیروزی در کنار پل جدید، ضمنا اگر صبح در دزفول هستید، پیگیر خوردن شیربرنج و سرشیر باشید که لذيذ و مقوی اند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.