2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
گشت‌وگذار در محله دارآباد ؛ پیشنهاد ویژه برای تهرانگردی

گشت‌وگذار در محله دارآباد ؛ پیشنهاد ویژه برای تهرانگردی

این محله با ساخت کاخی در زمان مظفرالدین شاه به شاه آباد مشهور شد ولی بعدها به همین نام دارآباد برگشت. در سال 1312 خورشیدی بیمارستانی برای مسلولین در این زمینه‌ها بنا نهاده شد و به تدریج ساخت و ساز در این محله شروع شد، چنانکه هنوز هم ادامه دارد

دوات آنلاین-اگر در یکی از روزهای تعطیل هوس تهرانگردی به سرتان زد محله دارآباد می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

دارآباد از محله‌های شمال شهر تهران است که بسیاری به دلیل موزه تاریخ طبیعی دارآباد و کوه‌های آن، این محله را به خاطر می‌آورند.

 

دارآباد هم مثل سایر محله‌های پایتخت شناسنامه و تاریخچه‌ای مخصوص به خود دارد و افرادی که در این محله ساکن هستند و یا قصد خرید خانه‌ در دارآباد دارند، کمابیش اطلاعاتی در این زمینه دارند.

 

تاریخچه دارآباد

در زمان‌های قدیم این محله در جایی در شرق سوهانک و جنوب ازگل قرار داشت و به کهنه دارآباد مشهور بود اما با خشکسالی که شد، ساکنین آن به محل کنونی دارآباد کوچ کردند. این محله با ساخت کاخی در زمان مظفرالدین شاه به شاه آباد مشهور شد ولی بعدها به همین نام دارآباد برگشت. در سال 1312 خورشیدی بیمارستانی برای مسلولین در این زمینه‌ها بنا نهاده شد و به تدریج ساخت و ساز در این محله شروع شد، چنانکه هنوز هم ادامه دارد و افراد بسیاری علاقمند به خرید آپارتمان در دارآباد یا رهن و اجاره و سکونت در این منطقه خوش آب و هوا هستند. در واقع با استناد به اسنادی که موجود است، قدمت دارآباد حدودا 250 سال است.

 

امکانات دارآباد

دارآباد در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد و از غرب به بازوی توچال و زمین‌های رحمان آباد، از شرق به زمین‌هایی که به باقلازار مشهور است، از شمال به رشته کوه توچال و از جنوب به زمین‌های اقدسیه و اتوبان ارتش منتهی می‌شود. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در دیوار به دنبال تهیه خانه‌ای در این محله هستید، بهتر است از امکاناتی که این محله دارد اطلاعاتی در اختیار داشته باشید. اول از همه بگوییم در این محله هم آپارتمان‌سازی و هم خانه‌های ویلایی نوساز یا قدیمی‌ساز برای خرید و فروش یا رهن و اجاره موجود است.

 

ضمن اینکه اگر علاقمند به کوه و کوهنوردی و پیاده‌روی هستید، دارآباد دقیقا جائیست که شما بدان نیاز دارید، از سوی دیگر اگر علاقمند به طبیعت و موزه هستید، موزه بزرگ تاریخ طبیعی که یکی از بهترین موزه‌های ایران است در این محله قرار دارد. همچنین این محله در شمال شرقی شمیران قرار دارد و دارای دو رودخانه به نام‌های دارآباد و کهنه دارآباد است.

 

خیابان اصلی دارآباد به پورابتهاج شهرت دارد و در گذشته اصلی‌ترین خیابان این محله به شمار می‌رفته است.

 

همانطور که گفته شد بیمارستان بزرگی به نام مسیح دانشوری در این محله قرار دارد که شاید یکی از عوامل شهرت این محله همین بیمارستان باشد که بیمارانی که مشکل ریوی دارند به دلیل آب و هوای خوب این منطقه و کادر تخصصی آن در این بیمارستان بستری می‌شوند. علاوه بر این، برای ساکنین این محله برای رفت و آمد از دارآباد به سایر نقاط تهران اتوبوس و تاکسی فراهم شده است. ضمن اینکه دسترسی این محله به اتوبان‌های تهران هم بدین صورت است که با طی مسیری به اتوبان ارتش می‌رسند و از آنجا به اتوبان‌هایی اصلی پایتخت مثل صدر و امام علی (ع) خواهند رسید.

 

در این محله فروشگاه‌هایی برای تهیه مایحتاج زندگی فراهم است تا اهالی مجبور به رفت و آمد به سایر نقاط شهر برای تهیه آنچه که نیاز ندارند، نباشند.

 

منبع : ویرلن

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.