2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
راهنمای کامل گردشگری در استان مازندران/ معرفی تمام مکان‌های دیدنی

راهنمای کامل گردشگری در استان مازندران/ معرفی تمام مکان‌های دیدنی

استان مازندران یکی از جذاب‌ترین استان‌های کشور برای گردشگری است و هر گوشه و کنار آن می‌تواند جاذبه‌ای توریستی باشد اما برای این‌که با تمام مکان‌های دیدنی این استان آشنا شوید علاوه بر خواندن مطلب جدول‌ها را دقت ببینید:

دوات آنلاین-استان مازندران یکی از جذاب‌ترین استان‌های کشور برای گردشگری است و هر گوشه و کنار آن می‌تواند جاذبه‌ای توریستی باشد اما برای این‌که با تمام مکان‌های دیدنی این استان آشنا شوید علاوه بر خواندن مطلب جدول‌ها را دقت ببینید:

 

رامسر

رامسر غربی ترین شهر استان مازندران است و در شمال ایران قرار دارد.این شهر که پیش از این سخت سر نام داشت، از سمت شرق با تنکابن، از غرب با چابکسر، از جنوب با رشته کوه های البرز و از سمت شمال با دریای خزر همجوار است. رامسر مناطق گردشگری دهستان جواهر ده،قلعه مارکو،  موزه تماشاگه خزر،  تله کابین رامسر،  بوستان جنگلی صفارود، آب‌های گرم معدنی، هتل قدیم رامسر است.

 

دهستان جواهر ده

جواهرده یکی از مناطق زیبا در استان مازندران و شهرستان رامسر است. جواهرده با زیبایی‌های وصف ناپذیر که می‌توان از آن به عنوان یکی از شاهکارهای خلقت در عرصه طبیعت یاد کرد، در ۲۶ کیلومتری رامسر واقع شده است. مسیر دسترسی به این ییلاق سنتی، از منتهی‌الیه مسیر غربی رامسر به طرف گیلان منشعب شده است و با عبور از میان کوه‌های مشجر و در امتداد رودخانه خروشان صفارود ادامه می‌یابد و با شیب و افزایش ارتفاع در طول مسیر، به تدریج نوع پوشش گیاهی تغییر می‌یابد و از تراکم درختان کاسته می‌شود.

 

دریاچه چورت

دریاچه چورت که نام دیگرش دریاچه میانشه است با وسعت حدود ۲٫۵ هکتار، در حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی این استان به شمار می رود. این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته‌است.

 

دشت دریاسر

دریاسر دشتی وسیع در جنوب شهر تنکابن است که از زیباترین مناطق ایران به شمار می‌رود. این دشت در بین چهار کوه واقع شده که در ارتفاعی دوهزار متری از سطح دریا قرار دارد. الموت بلندترین کوهی که از سمت جنوب دشت را احاطه کرده است. این دشت مرزی است که جنگل های سرسبز شمال را به پوشش برفی کوه الموت متصل کرده است. این دشت در فصل بهار مملو از گل های زرد رنگ بابونه می‌شود که در چمن زار سرسبز دشت رخ نمایی می‌کند. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های دریاسر این است که در کف آن ده ها چشمه وجود دارد که از میان سبزه ها می‌جوشد به‌ طوری که در فصل بهار به سختی مکانی خشک را می توان در دشت پیدا کنید. به دلیل موقعیت استراتژیکی این منطقه در فصول مختلف مناظر کم نظیری را می توان دید.

 

پارک و اسکله بابلسر

شهر بابلسر در استان مازندران و از شهرهای ساحلی دریای خزر است. رودخانه بابلرود که از وسط شهر بابلسر میگذرد، شهر را به دو قسمت تقسیم می کند و دو پل زیبایی که بر روی این رود ساخته شده منحصر به فرد است.  وجود اسکله های قایقرانی با انواع قایق ها و صنوبرهای بلند در دو طرف رودخانه بابلرود به جذابیت این رود افزوده است . امکاناتی چون اسکله های قایق رانی ، پدالو ، سفره خانه ، قلیان سرا ، رستوران ، کافی شاپ و پارک و فضای سبز اطراف رودخانه مکانی بسیار خوب جهت تفریح و استراحت در شهر بابلسر است.

 

شهرک توریستی نمک آبرود

شهرک توریستی نمک آبرود که در دوازده کیلومتری غرب چالوس در استان مازندران واقع شده است. شهرک نمک آبرود از شمال به دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات مدوبن ( از ارتفاعات سلسله جبال البرز ) مشرف است و همه زیبایی های طبیعت را یکجا شامل می شود.

در حاشیه جنوب شرقی شهرک نمک آبرود، مرتفع ترین تله کابین کشور قراردارد . تله کابین نمک آبرود در سال 1372 با تلاش کارشناسان ایرانی احداث و به بهره برداری رسیده است . تله کابین منحصر بفرد نمک آبرود بازدیدکنندگان را در مدت 12 دقیقه در ارتفاع 970 متری به قله کوهستان مدوبن با اشراف بر منظره زیبای پانورامای جنگل و دریای خزر می رساند .

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.