2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آشپزی/ طرز تهیه ژله هندوانه‌ای مخصوص شب یلدا

آشپزی/ طرز تهیه ژله هندوانه‌ای مخصوص شب یلدا

ژله هندوانه ای یک دسر خاص و مجلسی که با آن می توانید در شب یلدا از مهمانان خود پذیرایی کنید.

دوات آنلاین-ژله هندوانه ای بهترین گزینه به عنوان دسر برای شب یلدا است که می توانید آن را برای مهمانی ها و مجالس خود درست کنید و سفره تان را رنگین تر و جذاب تر کنید.

 

 

برای تهیه ژله هندوانه به یک هندوانه بزرگ نیاز دارید ابتدا هندوانه را از وسط دو نیم کنید، داخل آن را تا سفیدی پوست خارج کنید و همه هندوانه را از پوست جدا کنید. بگذارید پوست کمی خشک شود و آبداری آن از بین برود.

 

ژله هندوانه ای؛ یک دسر یلدایی

سولماز خیاطی متخصص تشریفات درباره ژله هندوانه که یک دسر خاص و عالی برای شب یلدا است به دوات آنلاین  توضیح می‌دهد:

 

ژله هندوانه به دلیل ظاهر هندوانه ای که دارد نه تنها یک خوراکی خاص برای شب یلدا محسوب می شود بلکه طرز تهیه خلاقانه آن سفره یلدایی شما را زیبا و متفاوت میکند ضمن اینکه این ژله چندان زحمتی ندارد و فقط در برش زدن آن باید بسیار دقت کنید.

ژله هندوانه ای برای شب یلدا بسیار جذاب است

در ظرفی جداگانه ژله انار یا ژله هندوانه را درست کنید. این ژله را باید غلیظ درست کنید. پودر ژله را در ظرفی بریزید فقط به آن یک لیوان آب جوش اضافه و بن‌ماری کنید. وقتی که خوب هم خورد تکه‌های هندوانه را که خرد یا پوره کرده‌اید به آن اضافه کنید.

 

ببینید: آلبومی از زیباترین مدل‌های تزیین هندوانه برای شب یلدا

 

بعد ژله را داخل پوست هندوانه بریزید و اجازه دهید تا چند ساعت در یخچال بماند. وقتی ژله خوب بست آن را از یخچال خارج کنید و با چاقوی تیز که نیاز به حرکت زیاد نداشته‌ باشد و با یک حرکت ژله و پوست را ببرد آن را به شکل قاچ‌های شتری خرد کنید. می‌توانید برای اینکه بیشتر شبیه هندوانه شود دانه‌های شکلات هم روی آن بپاشید.

ژله هندوانه ای را چطور درست می کنند

شما می‌توانید هندوانه را با اسکوپ از داخل پوست خارج  و بعد آن را جداگانه سرو کنید. فقط باید توجه داشته‌باشد که نباید هندوانه را چند قاچ کنید بلکه فقط باید از وسط دو نیم کنید.

 

شما می‌توانید از این روش برای دیگر مرکبات هم استفاده کنید مثلا داخل پرتقال یا لیمو را خالی کنید و ژله را داخل پوست آن بریزید و اجازه دهید ببندد. اینکه ژله شما غلیظ باشد خیلی مهم است. اگر قصد دارید آن را با بستنی مخلوط کنید توجه داشته‌باشید که حتما حجم بستی نصف لیوان باشد تا غلظت ژله کاملا حفظ شود.

 

این خوراکی دسری مناسب و خاص برای شب یلدا است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.