2019/06/19
۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ خرداد
انار چه خاصیت‌هایی دارد؟

انار چه خاصیت‌هایی دارد؟

انار ميوه اى با خاصيت فراوان است؛ ايرانيان از زمان هاى قديم اين ميوه را در سبد غذايى خود جاى داده اند و از خواص آن بهره می‌برند.

دوات آنلاین-انار یکی از ان میوه‌هایی است که برای سلامتی خاصیت‌های زیادی دارد. در اینجا با فواید اصلی انار آشنا شوید:

 

ترانه محمدى متخصص گوارش و كبد درباره خواص انار و فوايد آن برای گوارش گفت: انار ميوه اى با خاصيت فراوان است؛ ايرانيان از زمان هاى قديم اين ميوه را در سبد غذايى خود جاى داده اند و از خواص آن بهره می‌برند.

 

اين متخصص گوارش و كبد بيان كرد: انار يكى از بهترين ميوه هايى است كه می‌توان از آن بهره برد، انار ادرار آور، مقوی قلب، نافع کلیه و معده، تصفیه کننده خون،شاداب کننده و خون ساز است و برای بیماری های مجاری ادرار، ترشح صفرا، اسهال، پلیپ بینی و اضافه وزن مناسب است.

 

پوست انار، مفيد براى گلو درد

محمدى با تاكيد بر اينكه براى رفع گلو درد و زخم گلو می‌توان پوست انار را جوشاند و مصرف كرد، گفت: پلی‌فنول‌های موجود در انار علاوه بر مبارزه با استرس اکسیداتیو داخلی، تاثیر به سزایی در مقابله با انواع استرس‌های روانی در زندگی فردی و اجتماعی هم دارد.

 

وی افزود: ترکیبات موجود در انار می‌توانند با جلوگیری از فعالیت آنزیم بازدارنده آنژیوتانسین به کاهش فشار خون کمک کنند، انار، حاوی ترکیبی به نام اسید پانیسیک است که می‌تواند علاوه بر کمک به کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون تاحد قابل قبولی باعث پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا شود.

 

با انار از بروز سرطان پيشگيرى كنيد

اين متخصص گوارش و كبد تشريح كرد: یکی از مزیت‌های میوه‌های قرمز و سیاه بر سایر میوه‌ها، غنی‌تر بودن آنها از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها نسبت به سایر میوه‌ها و قوی‌تر بودن این آنتی‌اکسیدان‌هاست؛ ترکیبات ضد التهابی موجود در انار هم راه دیگری برای پیشگیری از ابتلا به سرطان است.

 

محمدى با اشاره به اينكه یکی از راه‌های حفظ سلامت سیستم گوارش و داشتن هضمی بهتر، مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر است، گفت: در میان خوراکی‌های مختلف، آب طبیعی انار به دلیل طعم جذابی که دارد، می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی سالم و سرشار از فیبر در سفره غذایی روزانه ما جای بگیرد.

 

فيبر مورد نياز بدنتان را با انار تأمين كنيد

وى يادآورى كرد: مصرف یک عدد انار، می‌تواند حدود ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر به بدن برساند و نزدیک به ۴۵ درصد از فیبر مورد نیاز روزانه ما را تامین کند، از این رو، افرادی که با مشکل هضم مواجه هستند یا بعد از وعده‌های اصلی غذایی احساس پری و سنگینی شدید می‌کنند، می‌توانند انار یا آب انار را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.