2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
خبر خوش برای کنکوری‌ها

خبر خوش برای کنکوری‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از حذف مرحله‌ای کنکور از مهرماه سال ۹۸ بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو خبر داد.

دوات آنلاین-وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از حذف مرحله‌ای کنکور از مهرماه سال ۹۸ بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو خبر داد.

 

به گزارش روابط‌عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در خصوص حذف کنکور گفت: پذیرش حداقل ۸۵ درصد کلیه ظرفیت‌های آموزش عالی در دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام‌نور، مؤسسات غیرانتفاعی، فنی‌و‌حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی بر اساس سوابق تحصیلی به دانشگاه‌های فوق واگذار می‌شود و داوطلبان متقاضی رشته محل‌های اعلامی ضرورتی برای ثبت‌نام و شرکت در کنکور سراسری ندارند.فهرست رشته محل‌های دانشگاهی تا آخر دی‌ماه قبل از ثبت‌نام کنکور سراسری از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

 

 کنکور رشته‌های پر متقاضی فعلا حذف نمی‌شود

گزارش خراسان حاکی است، پیش از این معاون آموزشی وزارت علوم از طراحی فاز اول حذف کنکور برای رشته های کم متقاضی در سال ۹۸ خبر داده بود.  دکتر مجتبی شریعتی نیاسر گفته بود: امیدواریم وزارت علوم بتواند طرح بدون کنکور را در فاز اول برای رشته‌های کم متقاضی با تدابیری که با همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برای آن می‌اندیشند، اجرایی کند، البته رشته‌های پرمتقاضی به دلیل وجود رقابت سنگین در آن ها ممکن است که تا مدت‌ها در قالب کنکور دانشجو پذیرش کنند، هر چند که من معتقدم در رشته های پرمتقاضی نیز می توان به تدریج پذیرش را به دانشگاه ها واگذار کرد. امیدواریم بتوانیم آن درصد از جمعیت کنکوری را که می‌توانند با سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوند، بدون حضور در فرایند کنکور پذیرش کنیم. در صورت هماهنگی دستگاه‌ها این تغییرات برای سال ۹۸ اعمال خواهد شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.