2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
آشپزی/ دستور پخت  و سرو آش زغال اخته

آشپزی/ دستور پخت و سرو آش زغال اخته

توجه داشته‌باشید اگر معده حساسی دارید از این آش فوق‌العاده باید به صورت محدود استفاده کنید. آش زغال اخته به دلیل ترش‌بودن اسید معده شما را بالا برده و خیلی زود احساس گرسنگی می کنید

دوات آنلاین-آش زغال‌اخته یک پیش غذای عالی و متفاوت است هرچند ماده اصلی آن یعنی زغال اخته میوه‌ای بهاره است اما برای فصول دیگر سال می‌توانید آن را در فریزر نگهداری و استفاده کنید. پس اگر زغال اخته فریزی دارید دست به کار شوید و یک آش فوق‌العاده درست کنید.

 

سولماز خیاطی متخصص تشریفات درباره آش زغال اخته به دوات آنلاین می‌گوید:

 

این آش یک پیش غذای ترش است که اشتهای شما را برای خوردن غذای اصلی باز می‌کند. توجه داشته‌ باشید اگر معده حساسی دارید از این آش فوق‌العاده باید به صورت محدود استفاده کنید. آش زغال اخته به دلیل ترش‌بودن اسید معده شما را بالا برده و خیلی زود احساس گرسنگی می کنید بنابراین به عنوان غذای اصلی نمی توان استفاده کرد. نکته دیگر اینکه شما می‌توانید این آش را به عنوان میان‌وعده هم استفاده کنید.

 

برای تهیه این آش می‌توانید از زغال اخته‌های فریز شده هم استفاده کنید این  میوه در فروشگاهها به صورت فریز شده در همه فصول سال وجود دارد.

 

مواد لازم برای آش زغال اخته

زغال اخته :یک کیلوگرم

پیاز متوسط :سه عدد

سبزی شامل گشنیز، جعفری و شوید :500 گرم

رشته آش :نصف یک بسته

آب :دو لیتر

لوبیا چیتی :دو پیمانه

نمک و فلفل :به میزان لازم

 

ابتدا پیاز را نگینی خرد و سرخ کنید.لوبیا را که از شب قبل خیس کرده اید بپزید. توجه داشته‌ باشید لوبیا‌ها باید کاملا پخته باشد و به راحتی در دهان له شود.

 

زغال اخته و پیاز را درآب بریزید، لوبیا پخته شده را نیز به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا بپزند. رشته آش را به آن اضافه کنید و زمانی که رشته تقریبا در حال جا افتادن است سبزی را که خرد کرده‌اید به آن اضافه‌ کنید.

 

اگر سبزی زیردندان تان صدا می کند اشکالی ندارد به دو دلیل اول اینکه عطر سبزی نیم‌پز بسیار خوب است و دوم اینکه خواص آن در حالت نیم پز کاملا حفظ می‌شود.

 

شما می‌توانید برای تزئین آن از نعنا یا کاکوتی داغ استفاده کنید. می‌توانید مقدار کمی زغال اخته تر و نپخته نیز نگه دارید و به عنوان تزئین روی آش قرار دهید. این غذای قرمز صورتی زیبایی فوق‌العاده ای به میز غذای شما می‌دهد و می تواند میزی متفاوت برایتان درست کند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.