2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
ادویه‌هایی برای تنظیم قند خون و دیابت

ادویه‌هایی برای تنظیم قند خون و دیابت

برای کنترل قند خون و دیابت می‌توانید از ادویه‌هایی استفاده کنید که طب سنتی اثربخشی آنها را در این زمینه تایید کرده است. با این ادویه‌ها آشنا شوید:

دوات آنلاین-برای کنترل قند خون و دیابت می‌توانید از ادویه‌هایی استفاده کنید که طب سنتی اثربخشی آنها را در این زمینه تایید کرده است. با این ادویه‌ها آشنا شوید:

 

فلفل

کاپسایسین موجود در فلفل به بهبود عملکرد عروق خونی کمک می‌کند و می‌تواند سطح فشارخون را طبیعی کند، این ماده به حفظ جریان خون در سراسر بدن، به‌ویژه دست‌ها و پا‌ها که ممکن است به‌ دلیل قندخون بالا دچار مشکل شده باشند، کمک می‌کند. کاپسایسین یک مسکن موضعی نیز است و کرم‌های حاوی کاپسایسین درد ناشی از نوروپاتی دیابتی (علائم عصبی و گزگز) را تسکین می‌دهد. این ترکیب دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است.

 

فلفل قرمز باعث افزایش سوخت‌وساز می‌شود و سوزاندن انرژی را ۲ ساعت پس از وعده غذایی سرعت می‌دهد. این ادویه دارای خواص ضد سرطان نیز هست و برای درمان آن مفید است. در مطالعه‌ای نشان داده شد، افراد دیابتی که غذای حاوی فلفل میل می‌کنند پس از وعده غذایی به انسولین کمتری برای کاهش قندخون خود نیاز دارند.

 

دارچین

دارچین منجر به افزایش سوخت‌وساز قند در درون سلول می‌شود و به کاهش سطوح قندخون کمک می‌کند. به‌علاوه، دارچین برای کاهش سطوح کلسترول بالا که اصولاً مشکل دیگر همراه با دیابت است، عالی است. مصرف روزانه دارچین به تنظیم قندخون و همچنین قند پلاسما کمک می‌کند و برای کسانی نظیر دیابتی‌ها که بایستی شاخص گلایسمی خود را کنترل کنند مسرت‌بخش است.

 

زردچوبه

این ادویه حاوی کورکومین، یک ترکیب فعال با ویژگی‌های ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است و جریان خون را بهبود می‌بخشد.

 

زنجبیل

این ادویه بهدلیل تأثیر بر هضم و جذب، اثرات ضدالتهابی و ضدتهوعی معروف است. زنجبیل باعث بهبود حساسیت به انسولین، کاهش اکسیداسیون و بهبود کلسترول نیز می‌شود؛ زنجبیل در کنترل طولانی‌مدت قندخون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ موثر است.

 

جینجرول، یکی از فعال‌ترین ترکیبات موجود در زنجبیل، می‌تواند برداشت گلوکز را توسط سلول‌های عضلانی بدون نیاز به انسولین افزایش دهد و بنابراین در تنظیم و کنترل قندخون موثر است.

 

دانه شنبلیله

دانه شنبلیله سرشار از فیبر محلول است که به کاهش قندخون با آهسته کردن روند هضم و جذب کربوهیدرات‌ها کمک می‌کند. این ویژگی ادویه در درمان افراد مبتلا به دیابت موثر است.

 

 مطالعات متعددی بر روی خواص ضد دیابتی دانه شنبلیله صورت گرفته است، این تحقیقات نشان دادند که دانه شنبلیله می‌تواند بیشتر علائم متابولیک مربوط به دیابت نوع ۱ و دیابت نوع ۲ را با کاهش سطوح قندخون و بهبود تحمل گلوکز تخفیف دهد. این ادویه حاوی ترکیبات طبیعی بسیار زیادی است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.