2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
ترفندی برای فروش سکه‌های بدلی

ترفندی برای فروش سکه‌های بدلی

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به دستگیری 2 سارق بدل انداز گفت: متهمان، پس از اغفال یک شهروند به بهانه فروش سکه های قدیمی، اقدام به سرقت دلارهای وی کرده بودند.

دوات آنلاین-معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به دستگیری 2 سارق بدل انداز گفت: متهمان، پس از اغفال یک شهروند به بهانه فروش سکه های قدیمی، اقدام به سرقت دلارهای وی کرده بودند.

 

سرهنگ کارآگاه "علی ولی پور گودرزی" به دوات آنلاین گفت: چندی پیش یکی از شهروندان ساکن تهران به نام "علیرضا" با حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار داشت : در اولین روز مهر ماه امسال با همسرم از مهمانی به منزل باز می گشتم که در میانه راه با مردی آشنا شدم که پس از گفت و گوی های فراوان از مشکلات بیماری همسرش گله داشت و از این که اهل شمال کشور است و به خاطر بیماری همسرش مجبور شده تمامی اموالش را بفروشد؛ اما در زمین کشاورزی اش مقداری سکه پیدا کرده که قدیمی است و چون به فردی اعتماد ندارد و می ترسد که به کسی اطلاع دهد؛ من که دلم برایش سوخته بود سعی کردم به خاطر تامین هزینه های درمان همسرش سکه ها را که زیر قیمت می فروخت از وی خریداری کنم، اما سارقان با تهدید دلارهای من را سرقت کرده و از محل متواری شدند.

 

آغاز تحقیقات پلیسی

سرهنگ گودرزی در خصوص تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان پلیس، گفت: متهم پس از چندین بار تماس تلفنی با شاکی یک روز به همراه فردی دیگر که مدعی بود دامادش است، به خانه وی می رود و با اظهار این که می ترسد سکه ها را با خود همراه داشته باشد و به کسی اعتماد ندارد، طمع شاکی را برمی انگیزد و به همین ترتیب با او قرار می گذارد تا دفعه بعد سکه ها را بیاورد اما از شاکی می خواهد که پول هایش را به دلار با خود همراه داشته باشد چون قصد سفر خارج از کشور دارد تا بتواند همسرش را در کشوری دیگر درمان کند.

 

وی ادامه داد: به این ترتیب، شاکی اغفال شده و مبلغ 70 هزار دلار تهیه و در تاریخ 22 مهرماه با صاحب سکه ها که "عیاض" نام دارد در محوطه پایانه مسافربری غرب تهران قرار می گذارد تا در قبال پرداخت دلارها، سکه های قدیمی را از وی تحویل بگیرد که سارقان دلارهای مال باخته را ربوده و متواری شدند.

 

 معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان کرد: با تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان مشخص شد که سارقان به نام های "عیاض" و "محسن"، پس از سرقت 70 هزار دلار مال باخته به شهرستان های شمالی کشور متواری شده اند و دائما از یک شهر به شهری دیگر می روند.

 

وی بیان کرد: در نهایت پس از 2 هفته تعقیب و مراقبت های شبانه روزی و تحقیقات انجام شده این سارقان در یکی از شهرهای شمالی کشور در یک خانه استیجاری دستگیر و برای تحقیقات به تهران منتقل شدند که در نهایت به جرم خود مبنی بر سرقت از مال باخته به شیوه بدل اندازی اعتراف کردند.

 

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: در بررسی کارآگاهان از سوابق متهمان مشخص شد که پیش از این نیز آنها یک بار به شیوه بدل اندازی در منطقه پاکدشت تهران اقدام به سرقت کرده اند.

 

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان با بیان این که متهمان در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ تحت نظر هستند، گفت: شهروندانی که به شیوه بدل اندازی یا کلاهبرداری به شیوه فروش سکه های قدیمی از آنها سرقت یا کلاهبرداری شده می توانند با مراجعه به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، پیگیر شکایت خود باشند .

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.