2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی  کامل الهام حمیدی بازیگر نقش مریم در سریال زیر تیغ
الهام حمیدی در سریال یوسف پیامبر نقش آسنات را بازی کرده است

بیوگرافی کامل الهام حمیدی بازیگر نقش مریم در سریال زیر تیغ

آشنایی الهام با هنرپیشگی از طریق پدرش بود. پدر او در جوانی تئاتر کار می کرد، عموی پدرش گوینده رادیو بود و در واقع این استعداد در خانواده آنها وجود داشت. علاقه به حرفه بازیگری او را به کلاس های آموزش کشاند

دوات آنلاین-الهام حمیدی هنرپیشه نام آشنایی برای بینندگان تلویزیون است او  متولد 8 آذر 1356 در تهران، بازیگر و طراح لباس است.

 

الهام  حمیدی با سریال مسافری از هند مشهور شد و با سریال شوق پرواز به اوج شهرت خود رسید. او  در سریال زیر تیغ در نقش مریم بازی کرده و در سریال یوسف پیامبر نیز در نقش آسنات همسر اول حضرت یوسف حضور داشت.

 

الهام حمیدی فارغ التحصیل رشته حسابداری در مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد رودهن است و علاوه  بر بازیگری مزون طراحی لباس دارد و هرچند زندگی پر تلاطمی داشته اما معتقد است در زندگی سربلند بیرون آمده‌است.

 

آشنایی الهام با هنرپیشگی از طریق پدرش بود. پدر او در جوانی تئاتر کار می کرد، عموی پدرش گوینده رادیو بود و در واقع این استعداد در خانواده آنها وجود داشت. علاقه به حرفه بازیگری او را به کلاس های آموزش کشاند.

 

حمیدی  یک ترم به کلاس های بازیگر رفت، استعدادش در نمایش خیلی زود باعث انتخابش برای سریال آوایی در گلستان به کارگردانی رامین لباسچی در سال 89 شد،

 

سریال مسافری از هند سکوی پرتاب وی در حرفه شغلی اش در سال 82 بود او در این سریال شناخته شد، دو سال بعد بازی در فیلم سینمایی خیلی دور خیلی نزدیک تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از خانه سینما را برای وی به ارمغان آورد،

 

سریال زیر تیغ و بخصوص بازی در سریال یوسف پیامبر در نقش همسر یوزراسیف از وی چهره ای به یاد ماندنی به جا گذاشت.

 

زندگی الهام حمیدی به اندازه نقش‌هایی که بازی کرده پر فراز نشیب و متفاوت است. او یکبار زمانی که بسیار جوان بود ازدواج کرد اما خیلی زود از شوهرش جدا شد.

 

او ناملایمات دیگری را هم در زندگی تجربه کرده است و می‌گوید:دوره‌ای تصمیم گرفتم برای ایجاد یك حاشیه امن اقتصادی كار مزون لباس را شروع كنم اما از آنجا كه ‌آدم بدشانسی هستم به محض ورودم، دلار به سه‌ برابر قیمت خود رسید و یك دفعه من كه با دلار ارزان شروع كرده بودم، متحمل ضرر مالی زیادی شدم این اتفاق چنان در روحیه‌ام اثر گذاشت كه كاملا از ریسك‌های مالی ترسیدم.

 

حمیدی ادامه می دهد: آراستگی و مراقبت از خود را جزء بایدهای زندگی‌ ام می‌ دانم برایم مهم نیست لباسم حتی گرانقیمت نباشد اما مهم است كه لباس خاص و مناسبی بپوشم چهره سرمایه یك بازیگر است و مرد و زن هم ندارد و برای حفظ این سرمایه باید تلاش كرد.

 

البته من مخالف عمل‌ های زیبایی هستم چون چهره طبیعی را دوست دارم اما كارهای مراقبتی را انجام می‌ دهم و از كرم‌ ها و لوسیون‌ ها برای حفظ شادابی و رطوبت پوست استفاده می‌ كنم.

 

بسیاری از كارهای هنری را انجام داده‌ام؛ از نقاشی و كارهای دستی گرفته تا مزون و طراحی لباس كه همه و همه را جسته و گریخته و گاهی تفننی و گاهی حرفه‌ای دنبال كرده‌ام اصولا دوست دارم سایر كارهای هنری را هم تجربه كنم.

 

الهام حمیدی رابطه خیلی نزدیکی با علی دایی و همسرش دارد. او با سلبریتی‌های زیادی در ارتباط است و در موسسه‌های خیریه هم فعالیت زیادی دارد. یکی از این موسسه‌ها روشنای امید است که به صورت ویژه روی مسایل مربوط به کودکان ترخیص شده از بهزیستی کار می‌کند.

 

او درباره ارتباطش با خانواده دایی می‌گوید:آشنایی و ارتباطی با آقای دایی و همسر ایشان دارم و فکر می کنم همسر علی دایی همان طور که نام دایی بزرگ است، لیاقت این نام بزرگ را دارد و علاوه بر انجام امور خیر، بانویی بسیار مهربان و هنرمند است.

عکسی جدید از الهام حمیدی

او ادامه می دهد: با چند چهره ورزشی و هنری ارتباط دارم. نیوشا ضیغمی، شیلا خداداد، مجید و نیکی مظفری، پوریا پورسرخ و بهنوش طباطبایی جزو دوستان خوبم در حوزه هنر هستند.

 

اهل سیاست نیستم اما چون سیاست و مسائل سیاسی بر اقتصاد و فرهنگ کشور و مردم تاثیرگذار است، برایم مهم است. در انتخابات همیشه شرکت کرده‌ام و در آخرین انتخابات گذشته هم سعی کردم تصمیمی بگیریم که به نفع مردم کشورم باشد اما مسائل سیاسی را خیلی پیگیر نیستم و آنچه برایم مهم است اینکه کشورم در حوزه داخلی و خارجی سربلند و موفق باشد.

 

دوستان الهام حمیدی او را زنی قاطع و بسیار خوش مشرب می‌دانند.

 

بازی او کنار شهاب حسینی در سریال شوق پرواز یکی از خاطره انگیزترین کارها برای الهام بوده‌است. او در مصاحبه‌ای درباره هم‌بازی شدن با شهاب حسینی می‌گوید: شهاب حسینی یکی از بهترین‌های سینمای ایران است. بازی کنار او بسیار برای من جذاب بود. شهاب بسیار صبور و البته پرانرژی است. او نسبت به اینکه بازیگر مقابلش اشتباه کند اصلا واکنش منفی ندارد. برای اینکه پلانی خوب درآید هزار بار یک جمله یا یک اکت را تکرار می‌کند. حتی اگر طرف مقابلش ناتوان در بازی باشد اعتراضی نمی‌کند.او مقرراتی و پیابند به اصول حرفه‌ای است. راستش یک جاهایی صبوری شهاب حسینی آدم را حرص می‌دهد.

الهام حمیدی بازیگر سریال های یوسف پیامبر و زیر تیغ

دوستان الهام حمیدی می‌گویند الهام خودش آدم سختگیری است. اما بسیار خوش‌خنده و مهربان  و شاد است. الهام انرژی زیادی دارد. او ساعتهای زیادی در روز کار و ورزش می‌کند.

 

الهام حمیدی در انتخابهایش بسیار دقیق است او در انتخاب نقش‌ها بسیار به کارگردان و فیلم‌نامه توجه می‌کند و به خاطر پول هر نقشی را نمی‌پذیرد.

 

حمیدی بسیار اهل خانواده‌است او توجه زیادی به خانواده‌اش دارد و آنها را سرمایه اصلی خود می‌داند.

 

الهام حمیدی بهمن سال 97 برای دومین مرتبه ازدواج گرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.