2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
فرمول‌های طبیعی برای جلوگیری از سفیدی مو

فرمول‌های طبیعی برای جلوگیری از سفیدی مو

استفاده از برخی روغن‌های طبیعی به رفع و جلوگیری از سفیدی موها کمک می‌کند؛ روغن کرچک‌ یکی از روغن‌هایی است که در جلوگیری از سفیدی مو مؤثر است.

دوات آنلاین-امان از این سن و سال که همین طور بی‌وقفه جلو می رود و تارهای مو را یکی بعد از دیگری سفید می‌کند اما نگران نباشید. این یک شعار تبلیغاتی نیست بلکه مطلبی علمی است برای جلوگیری از سفیدی موهایتان. فرمول‌هایی که در زیر معرفی شده‌اند واقعا جواب می‌دهند. امتحان کنید:

 

حفظ رنگ موها با روغن کرچک

استفاده از برخی روغن‌های طبیعی به رفع و جلوگیری از سفیدی موها کمک می‌کند؛ روغن کرچک‌ یکی از روغن‌هایی است که در جلوگیری از سفیدی مو مؤثر است. در این روش کافی است تا یک قاشق غذاخوری روغن کرچک‌ را با دو قاشق غذاخوری‌ روغن خردل‌ ترکیب کنید و مخلوط گرم شده را به مدت 15 دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید و اجازه دهید این مخلوط 30 دقیقه روی پوست سر باقی بماند و پس از آن موهای خود را بشویید با این روش 2 تا 3 بار در هفته می‌توان از سفیدی موها جلوگیری کرد زیرا روغن خردل‌ یک منبع عالی از مواد معدنی ضروری است که به حفظ سلامت و رنگ موی افراد کمک می‌کند.

 

دانه‌های شنبلیله ضد سفیدی مو

یکی دیگر از روش‌های طبیعی برای جلوگیری از سفیدی مو استفاده از دانه‌های شنبلیله‌ بوده و کافی است 2 قاشق غذاخوری‌ دانه شنبلیله‌ را با یک، چهارم فنجان آب مخلوط و به مدت یک شب خیس کنید سپس دانه‌ها را با آب در مخلوط کن بریزید تا مخلوطی یک دست تهیه شود و این مخلوط را حدود 45 دقیقه بر روی پوست سر قرار دهید سپس موها را با شامپوی‌ بدون سولفات ملایم بشویید.

 

این روش را یک تا دو بار در هفته انجام دهید تا شاهد تأثیر آن باشید؛ شنبلیله‌ غنی از مواد مغذی مانند پتاسیم‌، آهن و ویتامین‌ C است که افزون بر جلوگیری از پیری زودرس‌ به رشد موها کمک می‌کند و از خشکی سر شما را نجات می‌دهد.

 

حنا فرمولی طبیعی برای خداحافظی با سفیدی مو

حنا یکی دیگر از موادی است که در رفع سفیدی موها به طور طبیعی مؤثر است به منظور استفاده از این روش کافیست 5 قاشق غذاخوری‌ پودر حنا و یک قاشق غذاخوری‌ قهوه فوری را همراه با یک لیوان آب ترکیب کنید و اجازه دهید این مخلوط حدود 3 تا 4 ساعت روی پوست و موی شما باقی بماند سپس آن را به کمک شامپوی‌ بدون سولفات و نرم کننده شست‌وشو دهید؛ برای تأثیر بیشتر این مخلوط طبیعی باید آن را 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید؛ حنا با وجودی‌ که به معکوس‌ کردن رنگ خاکستری مو کمک نمی‌کند اما با اضافه کردن رنگ قرمز به مخفی شدن سفیدی موها کمک می‌کند.

 

آب پیاز ضد سفیدی مو

آب پیاز در جلوگیری از ریزش مو موثر است و به جلوگیری از سفید شدن موها کمک می‌کند هرچند که بوی نامطبوعی دارد برای استفاده از این روش کافی است آب یک کدو تنبل را بگیرید و آن را با یک عدد پیاز متوسط خرد شده و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر مخلوط کنید و مخلوط حاصل را به مدت 10 دقیقه روی سر ماساژ بدهید و و پس از 30 تا 35 دقیقه آن را با شامپوی بدون سولفات بشویید، استفاده از این ترکیب دو بار در هفته در جلوگیری از سفید شدن موها کمک بسیاری می‌کند.

 

موهای سفید را با مریم گلی سیاه کنید

برگ مریم گلی به عنوان یک ماده محافظت کننده از رنگ موها شناخته می‌شود و از خاکستری و سفید شدن موها جلوگیری می‌کند همچنین نشان داده شده است که این ماده در بازگشت رنگ دانه‌های موهای سفید موثر است.

 

کافی است یک دسته برگ مریم گلی را در یک فنجان آب بجوشانید و پس از خنک شدن در یک اسپری بریزید و موهای خود را به آن آغشته کنید و پس از دو ساعت موهایتان را با شامپوی ملایم بشویید. برای تأثیر بیشتر از این روش دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

 

سفیدی موها را با برگ کاری از بین ببرید

برگ‌های کاری در بازگرداندن رنگدانه‌ها به مو موثر است همچنین ماده‌ای سرشار از ویتامین B محسوب می‌شود که این ویتامین برای رشد موها حیاتی است.

 

کافی است یک مشت برگ کاری را با سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل بجوشانید و ترکیب حاصله را پس از خنک شدن بر روی پوست سر به مدت 15 دقیقه ماساژ بدهید و پس از 30 دقیقه استراحت آن را بشویید برای تأثیر بیشتر این روش به مدت 2 تا 3 بار در هفته توصیه می‌شود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.