2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
عاقبت‌تلخ عشق‌اینترنتی برای یک زن

عاقبت‌تلخ عشق‌اینترنتی برای یک زن

در فضای مجازی با مردی جوان آشنا شدم. می گفت همسرش را طلاق داده و به دنبال یک شریک خوب و شایسته براي سرنوشتش می گردد.

دوات آنلاین-در فضای مجازی با مردی جوان آشنا شدم. می گفت همسرش را طلاق داده و به دنبال یک شریک خوب و شایسته براي سرنوشتش می گردد.

 

 زن جوان جوان با صورتی سرخ شده از شرم شروع به حرف زدن کرد و به مشاور پلیس استان خراسان رضوی گفت: من که با سخت گیری های بی حد و اندازه از دروازه رد نمی شدم ناگهان درگیر یک رابطه احساسی شدم و تصميم عجولانه اي گرفتم که غرورم را شکست و مرا به مرز پوچی و بی هدفی کشاند.

 

دختر درس خوان خانواده بودم. همه از استعدادم تعریف می کردند. همین مسئله سبب شد از خود راضی بار بیایم .کمتر با اطرافیان ارتباط برقرار می کردم و بیشتر سرگرم درس خواندن بودم. بعد از گرفتن ديپلم، دانشگاه مرا حسابی درگیر خودش کرد.

 

در این مدت چند خواستگار خیلی خوب داشتم، اما جواب رد دادم و خیلی مصمم می گفتم فعلا می خواهم ادامه تحصیل بدهم. دوران تحصيل و دانشگاه هم مثل ابر و باد گذشت. مدرك تحصيلي ام را كه گرفتم پدر و مادرم می گفتند بایدکم کم مهیای ازدواج بشوم و سر و سامان بگیرم.

 

اما من با سخت گیری های بیش از حد و اندازه به چند خواستگار دیگرم نیز جواب رد دادم. در همان شرایط بود که شرایط شغلی مناسبی پیداکردم. به سر کار رفتم و با پولی که پس انداز کرده بودم برای خودم جهیزیه دهان پر کنی خریدم.

 

دیگر توقعاتم خیلی زیاد شده بود و گاهی اگر تك و توك، خواستگاری می آمد برایشان شرط و شروطی می گذاشتم که پا به فرار می گذاشتند. کم کم صدای پدر و مادرم درآمد. آنها می گفتند هرچه سریع تر باید ازدواج کنی و خودم هم به همین نتیجه رسیده بودم.

 

اما دیگر خواستگار دل بخواه در خانه مان را نزد، از طرفی وقتی فکر می کردم تا آن موقع به چه افراد خوبی جواب رد داده ام اعصاب به هم می ریخت.

 

در همین اوضاع و احوال بود که در فضای مجازی با مردی جوان آشنا شدم. می گفت همسرش را طلاق داده و دنبال یک شریک خوب و شایسته براي سرنوشتش است. ارتباط ما در فضاي مجازي آغاز شد. حسابی اسیر احساسات هیجانی شده بودم. درست در همان روزها یک خواستگار خوب دیگر هم برایم آمد.

 

اما من كه می خواستم با عشق و علاقه شریک سرنوشتم را انتخاب کنم به خواستگارم جواب رد دادم. متاسفانه با وجود مخالفت خانواده ام به خواستگاری مرد مورد علاقه ام جواب مثبت دادم. ازدواج کردم و پا به خانه شوهر گذاشتم. اما حالا می فهمم چقدر اشتباه کرده ام. شوهرم آن فرد شایسته ای نبود که فکرش را می کردم.

 

ما زندگی مشترک خود را با کمک های پدرم شروع کردیم. ولی شوهرم هیچ احساس مسئولیتی نداشت و سرکار نمی رفت. هر موقع هم می خواستم درباره علت بیکار ماندنش حرفی بزنم امروز و فردا می کرد و چشم به حقوق من دوخته بود.

 

باز هم برای حفظ آبرویم چیزی نگفتم و سکوت کردم. ولی مدتی است متوجه شده ام که او موادمخدر مصرف می کند و خیلی تند خو و بد اخلاق شده است. در آخرین جر و بحثمان آنچنان کتکم زد که تا چند روز خجالت می کشیدم به خاطر کبودی زیر چشم هایم از خانه بیرون بیایم.

 

پدر و مادرم متوجه این موضوع شدند و مرا به خانه خود بردند. امروز هم به کلانتری 38 آمده ام و پیگیر شکایت از این شوهر بی احساس و بی مسئولیت هستم. روزی که خانواده ام مي گفتند؛ این آدم اهل زندگی نیست و به درد تو نمی خورد مغرورانه با صدای بلند گفتم «چشم حسود کور» تا آنها حساب کار دستشان بیاید و دیگر نظری ندهند.

 

اما حالا می فهمم که هر قدر هم با سواد و دانشگاه رفته باشی باید احترام بزرگتر ها را حفظ و در کارها مشورت کنی و متواضع و فروتن باشی. من شوهرم را دوست دارم ولي نمي دانم چه كار بايد بكنم كه او به من و زندگي مشترك مان و  مسئوليتي كه در اين قبال بر عهده داريم  تعهد نشان بدهد.

 

نظر کارشناس

«طيبه روغنگر» مدرس مهارت هاي زندگي و مشاور خانواده در اين باره مي گويد: ازدواج و پیدا کردن زوج مناسب مقوله ای است که از دیر باز تاکنون چالش پیش روی انسان ها بوده و رسم و رسومات خاص خود را داشته و دارد.

 

كارشناس ارشد مركز مشاوره آرامش پليس خراسان رضوي افزود: انواع دوستی های قبل از ازدواج و پیدایش فضای مجازی روز به روز عامل پوست اندازی نسل قبلی و پیدایش نسلی شده که به دنبال همسر آینده خود در کوچه پس کوچه های فضاي مجازي و سایت همسر یابی سرگردان هستند.

 

اما آشنایی هایی که در محیط های مجازی مانند چت روم ها، فیس بوک و سایت های همسریابی صورت می پذیرد تا چه میزان می تواند بنیان های یک ارتباط درست و زمینه های تشکیل یک زندگی مستحکم را رقم بزند؟

 

وي افزود: از نظر روانشناسان بهترین ازدواج، ازدواج به موقع و سنتی است. زیرا کسانی که در فضای مجازی به دنبال همسر هستند در واقع در یک دنیای غیر واقعی سیر می کنند.

 

در این شیوه آشنایی به دلیل اینکه مواجهه حضوری و فیزیکی وجود ندارد ممکن است هر فرد به راحتی اطلاعات غیر واقعی از خود در اختیار دیگران قرار دهد و در واقع امیال و آرزو های خود را در جلوی دیگران به تصویر بکشد.

 

اطلاعاتی که در آن رد و بدل می شود قطعا نمی تواند پایه یک زندگی ایده ال را بنا کند و شاهد افزایش بی رویه رشد طلاق می باشیم.

 

به هر حال باید بدانیم ازدواج موفقیت آمیز موجب سلامت جسمی و روانی و خانوادگی است، در حالیکه ازدواج ناموفق باعث تضعیف روحیات زوجین و همچنین آسیب های اجتماعی و اقتصادی برای جامعه خواهد بود.

 

و سخن پاياني اين است كه دخترها و پسرهاي جوان حتما به مشاوره پیش ازدواج نيز توجه داشته و براي آن همين قائل باشند تا ايمن و مطمئن تر تصميم بگيرند.

 

 نويسنده: غلامرضا تديني راد؛ كارشناس رسانه معاونت اجتماعي پلیس خراسان رضوي

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.