2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
طرز تهیه پاوند کیک شیرعسلی

طرز تهیه پاوند کیک شیرعسلی

این پاوند کیک یک میان وعده بسیار خوب و فوق‌العاده است. شما می‌توانید یک مهمانی عصرانه فوق العاده عالی با این کیک برگزار کنید. چای انگلیسی و پاوند کیک شیرعسلی برای پذیرایی بسیار خوب و دلچسب است و اگر هم تازه‌به تازه این کیک را سرو کنید مهمانتان بیشتر لذت می‌برد.

دوات آنلاین-پاوند کیک شیرعسلی یکی  می‌تواند برای شما یک عصر دل‌انگیز درست کند. میل کردن این کیک وقتی که هنوز تازه و داغ است لحظات خوب و شیرینی را برای شما درست می‌کند.

 

سارا جعفری متخصص تشریفاتدرباره طرز تهیه پاوند کیک شیرعسلی و نحوه سرو آن به دوات آنلاین می‌گوید:

 

این پاوند کیک یک میان وعده بسیار خوب و فوق‌العاده است. شما می‌توانید  یک مهمانی عصرانه فوق العاده عالی با این کیک برگزار کنید. چای انگلیسی و پاوند کیک شیرعسلی برای پذیرایی بسیار خوب و دلچسب است و اگر هم تازه‌به تازه این کیک را سرو کنید مهمانتان بیشتر لذت می‌برد.

 

این کیک را برای صبحانه فوری هم می‌توانیداستفاده کنید البته توصیه من این است که صبحانه را کامل میل کنید اما گاهی چاره‌ای بجز کوتاه کردن وعده صبحانه نیست. در این صورت می‌توانید از پاوند کیک شیرعسلی استفاده کنید.

مواد لازم

کره هم دما با اتاق 1 فنجان

آرد کیک 1 و یک سوم فنجان

بکینگ پودر سه چهارم قاشق چای خوری

شکر نصف فنجان

عصاره وانیل 2 قاشق چای خوری

نمک نصف قاشق چای خوری

شیر عسل تغلیظ شده سه چهارم فنجان

تخم مرغ بزرگ 3 عدد

 

طرز تهیه پاوند کیک شیرعسلی

آرد ، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط و سپس الک کنید .

 

در کاسه ای دیگر کره و شکر سفید را مخلوط نموده هم بزنید تا کرمی شود .

 

شیر غلیظ و وانیل را اضافه کرده هم بزنید تا کاملا یکدست شود. توجه داشته باشید هم‌زدن هماهنگ و یک دست و مداوم در کیفیت این کیک بسیار موثر است.

 

نباید همه مواد را یکباره با هم مخلوط کنید بلکه باید این مواد حین هم زدن به مواد دیگر اضافه کنید.  

 

مواد را که اضافه می‌کنید باید آنقدر هم‌ بزنید که اثری از آرد باقی نماند.

 

سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید می‌توانید ابتدا آن را در یک ظرف دیگر مخطوط کنید و سپس آرام آرام به موادتان اضافه کنید.

 

وقتی مواد کاملا یک دست شد حالا خمیر شما آماده‌است. آن را در قالبی که با روغن زیتون بی‌بو یا کره آغشته کرده‌اید بریزید وبه مدت حدود 1 ساعت در فر بگذارید بپزد و رویش طلایی شود.

 

برای اینکه متوجه شوید چه زمانی کیک شما آماد‌ه‌است می‌توانید از تکه‌ای نخ یا خلال دندان استفاده کنید. اگر موادی به آن نچسبید یعنی کیک شما آماده‌ است.

 

توجه داشته باشید فر را با دمای 165 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. اگر فر ندارید می‌توانید همین مواد را به مدت  نیم ساعت روی اجاق گاز قرار دهید اما شعله اجاق باید کم‌ باشد تا مواد کاملا مغز‌پخت شود.

 

کیک‌پز‌های دستی و ظروف نچسب برای این کار بسیار مناسب هستند. شما می‌توانید از ماهی‌تابه‌های نچسب زیر قالب کیک استفاده کنید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.