2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
بیوگرافی کامل مهدی پاکدل

بیوگرافی کامل مهدی پاکدل

پاکدل آبان سال 99 ازدواج مجدد کرد. همسر او رعنا آزادی ور نام دارد.

دوات آنلاین-مهدی پاکدل  هنرپیشه مطرح این روزهای سینما، تلویزیون و تئاتر ایران که فیلم تنگه ابوغریب را این روزها روی پرده دارد در سال ۱۳۵۹ در شهر اصفهان متولد  شد.

 

مهدی پاکدل دانشجوی انصرافی رشته گرافیک از دانشگاه آزاد تهران و برادر کوچکتر حسین پاکدل نویسنده, مجری و کارگردان ایرانی است.

 

عاطفه رضوی همسر برادر مهدی پاکدل نیز از بازیگران معروف سینما و تلویزیون است.

 

او علاوه بر بازیگری در عرصه موسیقی نیز فعالیت دارد و آلبومی به نام در انعکاس کوچه های خیس از او منتشر شده است.

 

مهدی پاکدل از جمله هنرپیشه‌های کم  حاشیه سینمای ایران است اما ازدواج و جدایی او از بهنوش طباطبایی با حاشیه‌هایی برایش همراه شد. البته او فقط به حذف عکس‌های مشترکی که با همسرش داشت از روی اینستاگرام اکتفا کرد و دیگر درباره این جدایی چیزی نگفت و همه سوالها را بی‌پاسخ گذاشت.

 

مهدی پاکدل عاشق هیجان است و از خرافات متنفر است. او اصلا از شلوغی خوشش نمی آید. همه رنگ ها را دوست دارد و جالب است بدانید هنرپیشه مورد علاقه او جانی دپ است و پاتوقش تئاتر شهر است.

مهدی پاکدل در کنار بهنوش طباطبایی

آشنایی با بهنوش طباطبایی و ازدواج

مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی سر ساخت فیلم مصائب دوشیزه باهم آشنا می شوند و مهدی پاکدل عاشق خنده های بهنوش طباطبایی می شود و در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ ازدواج می کنند اما متاسفانه این ازدواج در اسفند سال ۱۳۹۴ منجر به طلاق شد.

 

وقتی بهنوش طباطبایی در اکران فیلم سیانور شرکت کرد هیچ حلقه ای در دستش نبود و این صحنه سوژه دوربین عکاسان صحنه شد و شایعه هایی در مورد جدایی این  زوج در فضای مجازی پخش شد تا اینکه بهنوش طباطبایی و مهدی پاکدل با حذف عکس های دو نفرشان از صفحه اینستاگرام به این شایعه ها دامن زدند.

 

نهایتاً فریبا نادری در یکی از مصاحبه هایش خبر جدایی این زوج را تأیید کرد و بعد ها بهنوش طباطبایی در یکی از مصاحبه هایش دلیل کم کاری خود در سینما و تلویزیون را  جدایی از همسر سابقش مهدی پاکدل بیان کرد. اما هیچ وقت این خبر از طرف مهدی پاکدل رسما منتشر نشد و هنوز بعد از گذشت ۲ سال هیچ خبری مبنی بر علت طلاق این دو  منتشر نشده است.

 

هنوز هم هوادارن واقعی مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی از شنیدن این خبر جدایی شوکه هستند. عکس های دو نفره این زوج قبلا به عنوان زوج هنرمند و خوشبخت همیشه مورد توجه محفل رسانه ها و شبکه ها مجازی بود اما چی شد که خبر تلخ و دردناک جدایی این دو هنرمند منتشر شد هنوز برای هواداران این موضوع گنگ است و خیلی ها هنوز باورشان نمی‌شود که مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی طلاق گرفته باشند.

مهدی پاکدل بازیگر محبوبی است

هرچند برخی نوشته‌های مهدی پاکدل در اینستاگرام به پشیمانی او از این جدایی تعبیر می‌شود اما او هرگز به طور مستقیم در این باره صحبتی نکرده‌است.

 

پاکدل قبل از جدایی درباره زندگی مشترکی که با بهنوش طباطبایی داشت گفته‌بود: خوب گذشت. به هرحال می گذرد. با همین تجربه ۳ ساله ام می گویم، به نظرم ازدواج خیلی پیچیده است. زندگی مشترک، پیچیدگی هایی دارد که خیلی متفاوت است با قبل از ازدواج.

 

من الان ۳۳ ساله ام و ۳۰ سال آن را تنها زندگی کرده ام. تاثیر این ۳۰ سال روی آداب، رفتار و طرز نگرشم به زندگی خیلی زیادتر بوده تا این ۳ سال. این مرحله گذشتن از ۳۰ سال و رفتن زیر یک سقف، همیشه نیازمند مشورت، راهنمایی و نظر یکی دیگر هم هست. باید او را هم در همه قضایا درنظر بگیری.

 

نوع احساس مسوولیتت تفاوت می کند. همه چیز شکل دیگری به خود می گیرد. شاید درست گفته اند که ۳ سال طول می کشد. شاید این مدت نیاز است که کم کم با اخلاق، رفتار و عادات یکدیگر آشنا بشوند و تغییراتی در آنها بدهند ولی در کل، اگر آدم به این فکر کند که چه کار لذت بخشی است و حتی این تغییراتی که در خود آدم ایجاد می شود خیلی خوب است، مطمئنا زندگی دوام بیشتری پیدا می کند. ولی اگر آدم مقابله کند و اهل تغییر نباشد و من و او به میان بیاورد و… مشکل به وجود می آید.

 

خیلی وقت ها پیش آمده سر یک موضوع کوچک که دو طرف نخواسته اند خودشان را تغییر بدهند، نتیجه بدی دیده اند. در کل تجربه جالبی است و من اگر می دانستم، زودتر ازدواج می کردم! هرچقدر سن تجرد بیشتر باشد، آدم سخت تر وارد دنیای تاهل می شود. چون شخصیت بیشتر شکل می گیرد، تغییر دادنش هم سخت تر می شود. بگذار یک چیزی بگویم. الان، ما با یکی مثلا ۶ سال آشناییم، بعد می رویم ۲ سال هم نامزدم می شویم، بعدیک سال هم به عقد هم در می آییم و بعد ازدواج می کنیم. یعنی این ۸-۷ سالی که همه چیز بکر و تازه است و طرفین مشغول کشف همدیگر هستند، همه اش در زمانی می گذرد که بی فایده است. به همین دلیل است که برخی ها بعد از یک سال زندگی مشترک از هم جدا می شوند. درحقیقت، آن اتفاق و آن لذت کشف، در آن حدود ۱۰ سال، تمام شده و دیگر چیزی باقی نمانده.

پاکدل ادامه می دهد:  به نظرم رسوم سنتی خیلی خوب بوده اند. قدیم ها، می رفتی خواستگاری دختری که او را ندیده بودی و بعد هم ازدواج می کردی و این ۸-۷ سالی که گفتم را می گذراندی و احتمال دو تا بچه هم داشتی. ادامه اش را هم به یک نحوی می گذراندی اما الان کمی بد شده و شاید به همین دلیل زندگی ها پایدار نیست.

 

سه ماه بعد از این مصاحبه بود که خبر جدایی این زوج منتشر شد.

 

مهدی پاکدل بازیگری را از سال ۱۳۷۶ با بازی در تئاتر شروع کرد و با بازی در فیلم سینمایی آبی در سال ۱۳۷۸ وارد سینما شد و نهایتاً در سال ۱۳۸۱ با سریال با من بمان کار بازیگری در تلویزیون را شروع کرد. مهدی پاکدل بعدها در سریال مروارید سرخ و خاموشی دریا بازی کرد و در سریال اولین شب آرامش به کارگردانی احمد امینی در سال ۱۳۸۴ به شهرت رسید و در فیلم سینمایی آزاد راه با همسر سابقش بهنوش طباطبایی در سال ۱۳۸۹ همبازی شد.

 

از آخرین کارهای او در تلویزیون  می‌توان به سریال ستایش اشاره کرد که مهدی پاکدل در این سریال نقش طاهر فردوس پسر حشمت فردوس و همسر ستایش (نرگس محمدی) را بازی کرد.

مهدی پاکدل به دلیل استایل خاصی که دارد همیشه مورد توجه برندهای معروف ایران بوده‌است. موهای جوگندمی و چشمان سیاه و درشت و اجزای متناسب صورت و اندام مناسبش و البته در کنار همه اینها شهرتی که به واسطه هنزپیشگی به دست آورده او را به یکی از گرا‌ن‌ترین مدلهای مرد در ایران تبدیل کرده‌است.

 

این روزها عکس‌هایی از حضور مهدی پاکدل در دنیای مد مردان منتشر شده‌ که بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است.

 

به گفته نزدیکان مهدی پاکدل او فردی خوشرو و مردم‌مدار است اما تندمزاجی‌های خاص خودش را دارد، مهدی تقریبا همیشه لبخند به لب دارد و در برخورد با دیگران بسیار خوش‌رفتار است اما در خلوت خود فردی جدی است.

از علایق زندگی او سفر و کتاب است. حسین برادر مهدی پاکدل در مصاحبه‌ای گفته‌بود مهدی از کودکی بسیار کتاب می‌خواند و این عادت را همچنان دارد او اگر یک روز کامل در خانه باشد همه روز را کتاب خواهد خواند.

مهدی پاکدل درباره علاقه‌ای که به کتاب دارد می‌گوید: هر کتابی ارزش یک بار خواندن را دارد. نهایتش می شود «ادب از که آموختی» لقمان. آدم حتی از کتاب بد یاد می‌گیرد بد زندگی نکند. رمان های «دفتر بزرگ» و «مدرک» از سه گانه دوقلوهای آگوتا کریستوف، ترجمه اصغر نوری که داستان‌های فوق العاده شیرین و تاثیرگذاری هستند را پیشنهاد می‌کنم. مدتی است به تاریخ هم علاقه مند شدم و «شرح زندگانی من» عبدالله مستوفی که مربوط به تاریخ قاجاریه است را می‌خوانم. شعر هم که همیشگی است و آثار مولانا، سعدی و حافظ باید جز کتاب های بالینی باشند.

مهدی پاکدل در کنار همسر دومش رعنا آزادی ور

ازدواج مجدد

مهدی پاکدل آبان سال 99 برای دومین بار ازدواج کرد. همسر او به نام رعنا آزادی ور بازیگر است.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.