2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تمام حرف‌های شفر قبل از دربی

تمام حرف‌های شفر قبل از دربی

ما در روزهای قبل تیم خود را از نظر ذهنی و تاکتیکی اماده کردیم. وقتی نیمی از ورزشگاه برای میزبان و مهمان باشد، بسیار خوب است.

دوات آنلاین-وینفرد شفر کاملا آماده است. او می‌داند پیروزی در بازی امروز بیش از سه امتیاز ارزش دارد. او برای سومین بار است که در دربی روی نیمکت استقلال می‌نشیند. حرف‌های شفر را قبل از دربی بخوانید:

 

صحبت های اولیه

همیشه در حالت عادی با شما دست می دادم اما امروز تعداد زیاد است اما به همه سلام می گویم و از دیدار با شما خوشحالم. شب گذشته یک مهمانی بسیار خوب از سوی باشگاه برگزار شد و تمامی اعضای باشگاه از جمله کادر مدیریتی، کادرفنی، بازیکنان، مسئولان و افراد بزرگ و بازیکنان سابق باشگاه مانند علی جباری، نصرالله عبداللهی، قراب و دیگر بازیکنان بزرگ باشگاه حضور داشتند. از این بابت بسیار خوشحالم. خوشحالم که باشگاه بازیکنان قدیمی خود را فراموش نکرده و این موضوع برای هویت باشگاه بسیار خوب است. به این موضوع افتخار می کنم و خوشحالم که عضو خانواده استقلال هستم.

مدیرعامل باشگاه شب گذشته درباره مسائل مختلفی صحبت کرد. درباره بازیکنان، گذشته، آینده و تیم جدیدی که داریم، صحبت های خوبی انجام دادند. همه ما مانند یک خانواده هستیم و ایشان همه را حمایت کردند و ما نیز از ایشان حمایت می کنیم و می دانم که با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه تیم خوبی برای آینده می سازیم. ما بازیکنان جوان، با استعداد و خوبی در اختیار داریم و در تیم ما همه با هم هستند و مثل یک خانواده و کار خود را انجام می دهند.

 

دیدار  دربی

دربی بسیار فوق العاده است. من دربی را واقعا دوست دارم زیرا یک بازی خیلی بزرگ است. من دو دربی قبلا در ایران داشتم و چندین دربی را نیز به عنوان بازیکن و مربی در کشورهایی مانند آلمان پشت سر گذاشتم. دیدار ما با تیم جاماییکا برابر آمریکا نیز یک دربی بود که ما برنده شدیم. اهمیت دربی باعث شده همه در اینجا باشیم و همه تب دربی دارند. ما در روزهای قبل تیم خود را از نظر ذهنی و تاکتیکی اماده کردیم. وقتی نیمی از ورزشگاه برای میزبان و مهمان باشد، بسیار خوب است. بازیکنان ما جوان هستند و برخی در تیمی بازی می کردند که 5 هزار تماشاگر داشت اما حالا باید در ورزشگاه پر از تماشگر باید بازی کنند و ما آنها را از نظر ذهنی و تاکتیکی آماده کردیم.

ما بازی های مختلف پرسپولیس را آنالیز کردیم. کارهای تاکتیکی آنها را مرور کردیم و هر دو دیدار این تیم را برابر الدوحیل تماشا کردیم. اکنون خیلی از تیم ها پرس می کنند و پرسپولیس نیز این کار را در تهران برابر الدوحیل خوب انجام داد. این خیلی خوب است که با همه وجود 93 دقیقه بجنگیم و همه توان خود را در زمین بگذاریم. از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفتیم اما می توانیم در دربی برنده باشیم و باید شجاعانه بازی کنیم. می دانم 50 هزار تماشاگر در آزادی و میلیون ها هوادار ما را تماشا می کنند و با حمایت آنها می توانیم قوی تر باشیم. بعد از تمرین امروز، یازده بازیکن اصلی خود را انتخاب می کنم. هنوز شرایط نهایی نیست اما می دانم که بازیکنان صد در صد توان خود را در زمین می گذارند.

نکته آخر اینکه دربی همیشه یک هیجان بسیار بزرگی دارد. نه فقط داخل بلکه خارج از زمین. امیدوارم مثل سال گذشته نیز دربی به خوبی برگزار شود و هیچ مشکلی داخل ورزشگاه نباشد. سال گذشته این اتفاق رخ داد و من از این بابت خوشحالم و همیشه باید به داور احترام گذاشت. همه اتفاقی که در آبادان رخ داد را دیدید که ناراحت کننده بود اما مهم این است که هواداران مانند سال گذشته بدون مشکل به خانه خود بروند.

 

برای دربی با یک هافبک دفاعی جسورانه بازی می کنید؟

از سوال شما بسیار خوشحال شدم و می توانم خوب راجع به آن صحبت کنم. در بازی آخر ما یک بازیکن در پست شماره 6 و دو بازیکن در پست شماره 10 و 8 داشتیم. اما مشکل ما این بود که یک بازیکن نیز به پست شماره 6 اضافه می شد. یکی از این بازیکنان باید به حمله اضافه شود و نباید هافبک دفاعی باشد. ما سال قبل با امید ابراهیمی و باقری خوب این کار را انجام دادیم. روی کاغذ شاید دو نفر باشند اما در خط حمله باید یک نفر اضافه شود. برابر السد و تراکتور این کار را خوب انجام دادیم و برابر تراکتورسازی حتی با این روش گلزنی هم کردیم. بازیکنان باید کاری که ما می گوییم را انجام دهند تا مشکلی نباشد.

 

در صورتیکه بازی 90 به 10 برگزار می شد، هجومی بازی می کردید یا برای شما مشکل ساز می شد؟

دربی 90 به 10 نیست و بازی 50-50 است و این بهترین تصمیمی است که اتخاذ شد. وقتی 90 درصد هوادار در ورزشگاه باشد، اتفاق خوبی نیست. اوایل که اینجا آمدم، عکس آزادی پر از تماشاگر را دیدم که نصف آبی و نصف قرمز بود و این عالی است.

 

روزبه برای حضور در دربی بعد از بازی السد آماده است؟

طبیعی است بعد از بازی با روزبه چشمی درباره کارت زرد اول و دوم صحبت کردیم. موضوع کارت زرد دوم نبود و کارت زرد اول بود. همه می دانند که نباید با داوران سنگاپور و مالزی خیلی صحبت کرد و باید به آنها لبخند زد. روزبه بازیکن و مدافع بسیار خوبی است و برابر مراکش خوب بازی کرد. او به حمایت ما نیاز دارد و حمایت کامل من را دارد و می دانم که برای دربی کاملا آماده است.

 

مشکل هماهنگی بازیکنان تازه وارد برای دربی رفع شده است؟

شما چگونه می گویید تیم از نظر تاکتیکی خوب و هماهنگ نیست. در حالت عادی نمی خواهم راجع به گذشته صحبت کنم و باید راجع به آینده صحبت کنم و این آخرین بار است که می گویم. نیمی از تیم ما در پایان فصل رفتند و 6 بازیکن جدید آمدند. فصل گذشته در 3 ماه تیم خوبی ساختیم و در پایان فصل در جمع 8 تیم برتر آسیا بودیم. تیم ساختن مانند فشار دادن دکمه نیست. وقتی زبان شما فارسی است، نیاز به زمان دارید تا انگلیسی صحبت کنید. وقتی بازیکنی از تیمی می آید که با سبک ما تفاوت دارد، در شرایط تاکتیکی جدید نیاز به زمان دارند. برخی مسائل و انتقادات شاید به آنها فشار وارد کند ولی به صورت ذهنی و عملی برای یادگیری به زمان نیاز دارند. مطمئن باشید که مانند سال گذشته تیم خوبی خواهیم داشت و مانند بازی های کامپیوتری یک اتفاق با زدن دکمه نمی افتد.

گواردیولا در سیتی گفت که نیاز به زمان دارد. سرمربی دورتموند نیز بعد از حضور در این تیم گفت برای نتیجه گرفتن نیاز به زمان دارد و مطمئن باشید هواداران نیز می دانند که ما می جنگیم تا به نتیجه برسیم.

 

 

سرمربی پرسپولیس گفت ترکیب استقلال را می داند اما شفر می گوید ترکیب بعد از تمرین مشخص می شود؛ سورپرایزی دارید؟

برای اجلاس فدراسیون فوتبال آسیا 3 روز در شانگهای کنار آقای برانکو بودم. به ایشان علاقه دارم و ایشان انسان خوبی است.

 

دربی گاهی قربانی می گیرد؛ نگران این موضوع نیستید؟

زرندی در واکنش به این سوال گفت که سرپرست باشگاه اعلام کرده از آقای شفر حمایت می کند و نتیجه دربی تاثیری در این موضوع ندارد.

 

شرایط استقلال در جدول خوب نیست و نظر سنجی ها به نفع پرسپولیس است؛ چه واکنشی دارید؟

هواداران استقلال اگر بگویند ما دربی را نمی بریم، هواداران خوبی نیستند. هوادار هر تیمی باید راجع به برد تیم خود صحبت کند. این دربی یکی از بزرگترین دربی ها نه فقط در آسیا است و از آلمان با من تماس می گیرند و شاید یک شبکه تلویزیونی آلمانی به ایران بیاید. در دربی اول به من می گفتند که باید برنده باشیم و تنها این را می خواستند اما هواداران دیدند ما جنگیدیم و ما را تشویق کردند با وجود شکست. من نگرانی از بابت دربی ندارم و نگرانی من تنها زمانی است که تاریخ تولد همسرم و یا تاریخ سالگرد ازدواجم را فراموش کنم.

 

منبع: ورزش 3

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.