2019/07/23
۱۳۹۸ سه شنبه ۱ مرداد
روش‌های مفید برای مقابله با استرس

روش‌های مفید برای مقابله با استرس

هنگامی که شما در معرض استرس زیاد هستید، تنها بر روی وظایفی که بر بهبود زندگی شما تاثیر می‌گذارد تمرکز کنید.

دوات آنلاین-همه ما ممکن است با انواع استرس و فشارهای عصبی دست به گریبان باشیم. این موضوع چندان غیرعادی نیست اما باید بدانیم با اضطراب چه طور برخورد کنیم. «ساینس آلرت» 5 راه آسان برای مقابله با استرس را توضیح داده است.

 

1- برای روز خود برنامه ریزی کنید

برای هر بخش از زندگی روزمره خود برنامه ریزی کنید. برای هر فعالیتی که در سطحی پیشرفته انجام می‌دهید، به ویژه اگر زندگی دشواری را تجربه می‌کنید، برنامه ریزی کنید. هنگامی که برنامه داشته باشید میزان استرس شما به شدت کاهش پیدا می‌کند.

 

2-تمرکز روی وظایف مهم

هنگامی که شما در معرض استرس زیاد هستید، تنها بر روی وظایفی که بر بهبود زندگی شما تاثیر می‌گذارد تمرکز کنید.

 

3- بیشتر استراحت کنید

خستگی موجب می‌شود تجربه تنش در سطوح بالاتری را داشته باشید.

 

یک بدن به خوبی از خود مراقبت می‌کند تا بهتر در خدمت شما باشد و استرس را به طور طبیعی کاهش دهد. اگر در حال برنامه ریزی برای امروز خود هستید، در آن میان خواب بیشتر نمی‌تواند مشکلی ایجاد کند.

 

4-در مورد حال خود صحبت کنید

با کسی که به آن اعتماد دارید در مورد موقعیتی که در آن قرار دارید صحبت کنید. گاهی اوقات صحبت کردن در مورد موضوعی با صدای بلند به کاهش اضطراب و استرس کمک می‌کند.

 

5- از وضعیت خود درس بگیرید

از خود بپرسید که برای جلوگیری از تکرار این اتفاق در آینده باید چه کاری را بیشتر و یا چه کاری را کمتر انجام دهید؟ اگر خودتان را در هر شرایطی تصور کنید و به دنبال درس گرفتن از تجربیات سخت خود باشید، شما همیشه یک راه برای مقابله با استرس پیدا خواهید کرد.

 

منبع: فارس

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.