2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
خشکسالی، قحطی و تجاوز: چالش‌های پیش‌روی زنان در سومالی

خشکسالی، قحطی و تجاوز: چالش‌های پیش‌روی زنان در سومالی

در حالی که یک سوم از جمعیت سومالی با خطر حتمی قحطی و گرسنگی رو به رو هستند آماری منتشر شده که نشان می‌دهد بسیاری از زنان این کشور با خطر تجاوز رو به رو هستند.

دوات آنلاین-  در حالی که یک سوم از جمعیت سومالی با خطر حتمی قحطی و گرسنگی رو به رو هستند آماری منتشر شده که نشان می‌دهد بسیاری از زنان این کشور با خطر تجاوز رو به رو هستند.

به گزارش سی‌ان‌ان، بر اساس آماری که به تازگی به نمایندگان یونیسف رسیده است هر روز خبر یا پرونده جدید در زمینه تجاوز به زنان که عموما در مناطق قحطی زده اتفاق افتاده گزارش می‌شود. این تنها بخشی از مصیبت‌هایی است که این روزها مردم سومالی را درگیر کرده است. به عقیده یکی از مقامات سازمان ملل در صورتی که برای مقابله فکر نشوداین بحران به بزرگترین و بدترین بحران انسانی پس از جنگ جهانی دوم در سومالی تبدیل خواهد شد.

 بین ماه های نوامبر و مارس، یونیسف و دیگر بنیادهای همکاری کننده در سومالی از وقوع 300 مورد تجاوز، سواستفاده و خشونت‌های جنسی در هر ماه خبر دادند. در ماه ژوئن، این آمار با سه برابر شدن به 909 مورد رسید. از آن زمان تا کنون این بیشترین تعداد تجاوز‌هایی است که تنها در یک ماه از آغاز سال 2017 انجام شده است.

ژان لوکنگا، مدیر بخش محافظت از کودکان یونیسف در سومالی در این باره می‌گوید:« خشونت‌های جنسی تا قبل از وقوع خشکسالی در این کشور وجود داشته است اما با بدتر شدن آب و هوا برای کشاورزی این مساله نیز دائما در حال بدتر شدن است.»

خشکسالی بسیاری از مردم سومالی را به امید پیدا کردن غذا از خانه‌هایشان دور کرده‌است. بر اساس آمار سازمان ملل از نوامبر گذشته تا کنون تعداد انسان‌های آواره در این کشور به 700 هزار نفر رسیده است.

مطابق با گفته‌های لوکنگا آوارگی برای زنان در سومالی به معنای آن است که باید راهی طولانی را میان شهرهایی چون موگادیشو و بایودا برای پیدا کردن غذا طی کنند. این سفرها و اقامت‌های غیردائم این افراد را برای آسیب‌های مبتنی بر خشونت‌های جنسی آماده می‌کند. لوکانگا می‌گوید:« طیف گسترده ای از عاملان این رفتار وجود دارد. برخی از آنها متاسفانه از اعضای جامعه هستند و برخی دیگر با لباس افراد وابسته به ارتش که وظیفه‌شان محافظت از انسان‌ها در شرایط سخت قحطی است که به زنان آسیب‌پذیر حمله می‌کنند.»

 در حال حاضر تعداد حمله و تجاوز‌های جنسی حاکی از دامنه‌دار بودن این خشونت‌ها در آینده است که زنان باید با آن رو به رو شوند. پرونده‌های گزارش شده به یونیسف نیز نشان می‌دهد که تنها زنانی که توانایی رسیدن به اردوگاه‌های کمک‌رسانی را دارند می‌توانند از خدمات درمانی استفاده کنند. به عقیده لوکنگا در این زمینه نیاز به درمان‌های مناسب است تا مردم تشویق شوند حمله‌های صورت گرفته را گزارش کنند. 

اما این روند تنها منحصر به سومالی نیست. کمیته بین‌المللی نجات وابسته به سازمان ملل به تازگی گزارشی منتشر کرده است که در آن رابطه میان خشکسالی طولانی مدت در کنیا و افزایش تجاوز در این کشور را نشان می‌دهد.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.