کد خبر : 93701 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد - 10:26
یک طراح مد و لباس توضیح می‌دهد: چطور یک خانم باکلاس باشیم صرف اینکه فردی یک لباس گرانقیمت بپوشد به او باکلاس نمی‌گویند. در واقع باکلاس بودن به همه ویژگی های ظاهری و شخصیتی شما گفته می‌شود.

دوات آنلاین-با کلاس بودن یکی از دغدغه‌های خانم‌های طبقه متوسط است. باکلاس بودن یعنی چه و چطور می‌توانیم با حقوق کارمندی خانمی با کلاس باشیم؟

نیروانا فتحی درباره اصطلاح با کلاس بودن و اینکه خانم‌ها چطور می‌توانند با کلاس باشند به دوات آنلاین می گوید:

 

با کلاس بودن در واقع یک پکیج از طرز لباس پوشیدن، مرتب بودن، خوب حرف زدن و آگاه بودن به اطلاعات روز و بلد بودن آداب و معاشرت است. بنابراین صرف اینکه فردی یک لباس گرانقیمت بپوشد به او باکلاس نمی‌گویند. در واقع باکلاس بودن به همه ویژگیهای ظاهری و شخصیتی شما گفته می‌شود.

در خصوص طرز لباس پوشیدن باید بگویم بهتر است کسانی که می‌خواهند با کلاس باشند به مد توجه چندانی نکنند. منظور این نیست که نسبت به مد بی‌توجه باشند و ترکیب رنگ‌ها را ندانند. منظور این است که به جای انتخاب لباس مد روز بهتر است لباسی انتخاب کنند که مناسب سن، شان اجتماعی و هیکل آنها باشد. ممکن است این لباس مد روز باشد و ممکن است فقط یک لباس مناسب برای شما باشد.

 

زیاد آرایش نکنید، سعی کنید همیشه آراسته باشید. موها و ابروهای مرتب و مقدار بسیار کمی آرایش داشته باشید، درحدی که به صورت شما رنگ بدهد اما هرگز آرایش غلیظ نکنید.

 

همیشه لبخند بزنید. با صدای بلند نخندید و با لبخند صحبت کنید. تن صدای شما نباید خیلی بالا باشد. سعی کنید تن صدای خود را کنترل کنید.

 

از زیورآلاتی استفاده کنید که مناسب لباس تان باشد. از زیورآلات فراوان استفاده نکنید. گاهی حتی یک توگردنی ساده جلوه ویژه‌ای به شما می‌دهد جلوه‌ای که زیورآلات فراوان نمی‌تواند چنین کاری بکند.

اگر می‌خواهید برای مکانی رسمی یا نسبتا رسمی لباس بپوشید، بهتر است شرایط را به خوبی درک کنید. اگر کمی رسمی‌تر لباس‌ بپوشید، بهتر از این است که لباس‌ غیر رسمی به تن داشته باشید. ضمنا نباید برای حضور در یک محفل رسمی از لباس جین استفاده کنید.

 

در مورد عرف و رسوم پوشش جایی که قرار است بروید، اطلاعات کسب کنید و در صورت سردرگمی از میزبان یا دوستانی که آنها هم قرار است بیایند پرس‌و‌جو کنید.

 

به یاد داشته‌ باشید آرایش صورت بعد از چند ساعت کهنه شده و نیاز به بازیابی دارد. هیچ وقت با آرایش شب قبل جایی نروید. ماندن زیاد آرایش روی صورت هم پوست شما را خسته و پیر می‌کند و هم نمای بسیار بدی به صورت شما می‌دهد .

 

سعی کنید هنگام صحبت کردن از کلمات مناسب استفاده کنید.

 

برخی رفتارها حتی اگر مقابل چشم دیگران هم نباشد روی شخصیت شما تاثیر منفی می‌گذارد و اعتماد به نفس شما را کاهش می‌دهد مثلا اینکه کاملا آماده از خانه خارج نشده‌ باشید.

 

شال تان را در خیابان مرتب نکنید، در ماشین ریمل نزنید. کفش هایتان را جلوی محل قرار نپوشید. وقتی مقابل کسی قرار می گیرید یادتان باشد همه چیز شما باید آماده باشد.

 

فقط به عوض کردن لباس رو بسنده نکنید حتما هر روز دوش بگیرید و لباس‌های زیرتان را عوض کنید. بدن شما تولید بو و تعریق می‌کند بنابراین اینکه لباس زیر مشخص نیست پس لزومی ندارد حتما آن را عوض کنید اصلا ایده مناسبی نیست و حتما باید به نظافت بدن و لباس تان توجه ویژه داشته باشید.

 

رایحه‌ای که از شما به مشام می‌رسد نباید آغشته با عرق باشد. این بدترین اتفاقی است که برای یک فرد رخ می‌دهد. قبل از مواجه با افراد و روزی دوبار مسواک بزنید و مطمئن شوید رژ شما یا باقی غذایتان روی دندان‌تان نمانده است.

 

صاف راه بروید. خمیده و خسته نباشید. حتی اگر خسته هستید و افراد می‌توانند این را در چهره شما ببینند باید شما را یک فرد قوی ببینند و بدانند خستگی نمی‌تواند شما را شکست دهد پس شاداب باشید.

به سلامت بدن خود بسیار رسیدگی کنید.  سرتان را بالا بگیرید. ورزش کنید شبها راس یک ساعت خاص بخوابید و صبح هم راس یک ساعت خاص بیدار شوید. تا ظهر خوابیدن کار افرادی است که برای وقت خود ارزش قائل نیستند.

 

نکته بسیار بسیار مهم در رفتار خانم‌های باکلاس این است که به اطلاعات روز آگاه هستند. آنها کتاب و مجله می‌خوانند و همیشه سرگرمی خاص خود را دارند.

 

مدام تلفن همراهتان را چک نکنید. وقتی در جمعی هستید آن را روی ویبره قرار دهید.

 

به قرارهایتان حساس باشید و سر موقع حاضر شوید.

 

اگر کسی به شما بددهنی یا توهین کرد بحث با او را ادامه ندهید. در مقابل دیگران ضعف خود را نشان ندهید. به او بگویید از اینکه با او روبه‌رو شده‌اید بسیار متاسف هستید و از دیدنش خوشحال نشدید و بعد هم از محل دور شوید.

 

کفش‌هایی با پاشنه بسیار بلند نپوشید. کفش و لباس باید بدن شما را در آرامش قرار دهد. کفش‌هایی که پاشنه بسیار بلند دارد تعادل افراد را خوب نگه نمی‌دارد.

 

نکته آخر اینکه به دستهایتان رسیدگی کنید. ناخن‌های مرتب و مانیکور شده داشته‌ باشید. سعی کنید دستهای تان سرد نباشد. سردی دست ضعف بدن را نشان می‌دهد. سعی کنید همیشه خودتان باشید خودتان را دوست داشته باشید و در صدد تغییر مدام چهره یا اندام تان نباشید.

12jav.net