کد خبر : 93656 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ مرداد - 13:04
قتل؛ پایان پیام‌های عاشقانه زن متاهل

دوات آنلاین-سرهنگ علی ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از کشف واقعیت در پرونده کشف جسد سوخته شده در منطقه امین آباد خبر داد .

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت : ساعت 06:30 مورخه 11/05/1397 کشف جسد مردی ناشناس،حدودا 35 ساله ، در داخل زمین های کشاورزی به کلانتری امین آباد اعلام شد .

با تأیید خبر توسط کلانتری 173 ، تیم تشخیص هویت و بررسی صحنه اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حاضر شده ؛ در بررسی بعمل آمده مشخص شد جسد متعلق به مردی حدودا 35 ساله است که پیش از سوزانده شدن ، طی یک درگیری با ضربات متعدد چاقو به ناحیه صورت شکم ، دست ، گردن و ... به قتل رسیده و نهایتا سوزانده شده است .

در زمان بررسی جسد توسط تیم تشخیص هویت و بررسی صحنه اداره دهم پلیس آگاهی ، کارآگاهان در بررسی لباس های بجای مانده از مقتول موفق به خارج کردن کارت شناسایی متعلق به مقتول کرده ؛ هویت مقتول به نام صادق ( 35 ساله ) ساکن خیابان پیروزی شناسایی ، در تحقیقات از خانواده وی مشخحص شد که مقتول در مورخه 10/05/1397 به دنبال تماس یکی از دوستانش به نام "علی" از من خارج شده و دیگر مراجعتی نداشته است .

با شناسایی محل زندگی "علی" ( 40 ساله ) در منطقه پیروزی ، کارآگاهان جهت انجام تحقیقات به محل سکونت وی مراجعه و اطلاع پیدا کردند که علی همزمان با کشف جسد مقتول ، از محل سکونتش خارج و پس از آن ناپدید شده و پاسخگوی تماس های تلفنی اعضای خانواده اش نیز نبوده است ؛ همچنین در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که علی از حدود یک ماه پیش از همسرش متارکه کرده است .

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در تحقیقات از همسر سابق علی اطلاع پیدا کردند که مقتول در زمان زندگی مشترک علی و همسرش ، دوست خانوادگی آنها بوده است ؛ همسر سابق علی به نام "ساناز" در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "صادق ( مقتول ) دوست نزدیک همسرم بود و به همین علت به خانه ی ما تردد داشت و من او را کاملا می شناختم ؛ من و همسرم از مدت ها پیش با یکدیگر اختلاف داشتیم و قصد متارکه از یکدیگر را داشتیم ؛ قبل از متارکه ، مقتول چندین بار پیامک های عاشقانه برایم ارسال کرده بود که آنزمان موضوع را به همسرم اطلاع داده و پیامک ها را به او نشان دادم ؛ به واسطه پیامک ها ، همسرم نسبت به صادق کینه پیدا کرده بود تا اینکه پس از گذشت حدودا یک ماه نهایتا بواسطه ی اختلافات قبلی که داشتیم ، من و همسرم متارکه کردیم ؛ پس از آن دیگر هیچ اطلاعی از همسر سابق خود و همچنین مقتول ندارم و نمی دانم که آیا موضوع کشته شدن صادق به موضوع پیامک ها ارتباط دارد یا خیر " .

سرهنگ علی ولیپور گودرزی ، در توضیح خبر دستگیری متهم پرونده گفت : با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص انگیزه احتمالی جنایت ، کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه علی در منزل یکی از دوستانش به نام علیرضا شدند ؛ این محل در محدوده خیابان شوش شناسایی و تحت مراقبت نامحسوس پلیسی قرار گرفت و سرانجام در ساعت 16:30 مورخه 13/05/1397 ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اطمینان از حضور متهم پرونده در محل اقدام به دستگیری وی بهمراه علیرضا کردند .

متهم اصلی پرونده با تأیید اظهارات همسر سابقش در خصوص ارسال پیامک های عاشقانه عنوان کرد که از همان زمان تصمیم به کشتن مقتول گرفته است . وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : به واسطه ی کینه ای که از مقتول پیدا کرده بودم ، در مورخه 10/05/1397 با تصمیم قبلی و بهمراه علیرضا او را به به بیابان های اطراف امین آباد برده و با ضربات چاقویی که از قبل همراه داشتم ، ضربات [ متعددی ] به صورت ، گردن ، کمر و .. مقتول زده ؛ پس از کشتن صادق جنازه اش را آتش زده و بهمراه علیرضا از محل دور شدیم .

علیرضا نیز در اظهاراتش با تأیید اظهارات متهم اصلی پرونده عنوان کرد که در محل ارتکاب جنایت حضور مستقیم داشته اما هیچ دخالتی در درگیری منجر به جنایت و یا سوزاندن جسد نداشته است .

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح هردو متهم بویژه متهم اصلی پرونده ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری صادر و متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند .  

12jav.net