کد خبر : 93654 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد - 11:52
یک متخصص تشریفات راهنمایی می‌کند: طرز پخت نان هندی در خانه نان های هندی را می توانیم به عنوان یک میان وعده یا پیش غذا استفاده کنیم. درست کردن این نان ها کمی مهارت می خواهد و ترفند خاصی ندارد اما توجه داشته باشید اگر قصد دارید از این نان ها به عنوان پیش غذا استفاده کنید قبل از سرو آن حتما یکبار به صورت آزمایشی در خانه برای خودتان درست کنید

دوات آنلاین-هند یکی از جذابترین کشورهای دنیاست، همین ویژگی هند هم باعث شده تا میلیونها گردشگر از سراسر دنیا هرساله برای دیدن جاذبه‌های این کشور به آنجا سفر کنند. یکی از معروفترین جاذبه‌های هند غذاهای آن است. خوراکی‌های تند و آتشین هند شاید بسیار لذیذ باشند اما خوردن آنها کار هرکسی نیست. از خوراکی‌های هندی که می‌توان به راحتی استفاده کرد و با ذائقه ما ایرانی‌ها بیشتر سازگار است نان‌های طعم‌دار هندی است؛ نان‌هایی مخلوط شده با پیاز سرخ شده، کره و ادویه. این نان ها بیشتر در جنوب هند یافت می‌شود و آرد استفاده شده در آن آرد عدس  و برنج است.

 

سارا جعفری متخصص تشریفات درباره نان‌های هندی به دوات آنلاین می‌گوید:

 

نان های هندی را می توانیم به عنوان یک میان وعده یا پیش غذا استفاده کنیم. درست کردن این نان ها کمی مهارت می خواهد و ترفند خاصی ندارد اما توجه داشته باشید اگر قصد دارید از این نان ها به عنوان پیش غذا استفاده کنید قبل از سرو آن حتما یکبار به صورت آزمایشی در خانه برای خودتان درست کنید تا از ماهر شدن در پخت آن اطمینان پیدا کنید چراکه این نان ها با ادویه تهیه می شود و اگر در مصرف ادویه زیاده روی کنید و نتوانید بر اساس ذائقه ایرانی ها از ادویه استفاده کنید قطعا برای خوردن آن با مشکل مواجه خواهید شد. نان های هندی انواع مختلفی دارند:

 

۱- اوتاپام

خمیر این نان از آرد برنج و خمیر عدس تهیه می شود و معمولا ضخیم تر از بقیه نان های جنوبی است. روی این نان را با موادی شبیه به پیتزا پر می کنند که معمولا شامل گوجه فرنگی، پیاز، چیلی، فلفل دلمه و جعفری می شود. این نان با سس مخصوص چوتنی همراه می شود.

 

۲- آدای

مواد اولیه این نان هم مثل اوتاپام است اما از آن نازک تر است و در ماهیتابه درست می شود. در تهیه این نان از انواع عدس استفاده می شود و ارزش غذایی بالایی دارد. این نان اصیل کرالا، بین گیاهخواران طرفدار زیادی دارد. در کنار آدای، آویال (مخلوط سبزیجات و نارگیل به همراه کاری) هم سرو می شود.

 

۳- ایدیاپام

ایدیاپام را شاید بتوان یکی از خوش ظاهر ترین نان های جنوب هند دانست. این نان خوشمزه در ایالت تامیل نادو و کرالا به همراه چوتنی، به عنوان صبحانه خورده می شود. این نان را که از آرد برنج و آب تهیه شده است، به شکل رشته ای درآورده و در قالب های مخصوصی می پزند. ایدیاپام در کرالا، با نارگیل و شکر هم مصرف می شود.

 

۴- پوتو

خمیر نان پوتو از آرد برنج و پودر نارگیل تشکیل و در قالب های مخصوص لوله ای شکل پخته می شود. این نان از نان های اصلی صبحانه در کرالا است. به طور معمول این غذا را با کادلا کاری (خورش کاری با نخود سیاه) مصرف می کنند. جالب است بدانید ایالت کرالای هند، عنوان پخت طولانی ترین نان پوتو را در رکوردهای گینس دارد!

 

۵- پانیارام

خمیر پایه نان پانیارام، مثل موارد قبلی از آرد برنج و عدس تهیه می شود. در تهیه این نان، به خمیر آن پیاز سرخ شده و ادویه های مخصوصی اضافه می شود و آن را به شکل دایره های کوچک در ماهیتابه می پزند، که باعث می شود ظاهری شبیه کاپ کیک یا مافین پیدا کند. این نان هندی، به همراه چوتنی، برای صبحانه یا به عنوان اسنک خورده می شود. نوع شیرین پانیارام، به همراه نارگیل و یا شکر قهوه ای تهیه می شود.

12jav.net