کد خبر : 93347 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير - 16:04
طرح‎‌هایی برای تزئین اتاق کودک از پرده‌های ساده با رنگی روشن استفاده کنید، پرده‌ها را با تزئین‌های پرچین و طبقه‌ای شلوغ نکنید فضای اتاق را کوچک می‌کند. بهترین نوع پرده برای اتاق کودک پرده‌های کرکره‌ای است که به راحتی باز و بسته می‌شود.

دوات آنلاین-نحوه دکوراسیون خانه‌های کوچک امروزی یک دغدغه محسوب می‌شوند. مخصوصا اگر فرزندی هم درکار باشد و بخواهیم اتاقی برای فرزندمان آماده کنیم. برای اینکه از یک اتاق کوچک بیشترین استفاده را بکنیم و فرزند نونهال و یا نوجوان مان احساس آرامش بیشتری در اتاقش داشته‌ باشد، چه کار باید بکنیم؟ این سوالی است که خیلی از مردم به دنبال پاسخ آن هستند. محمد گودرزی دکوراتور برای ما از چند راهکار برای زیبا و مفید شدن اتاق کودک می‌گوید:

 

 از تخت‌هایی که می‌توان آن را روی دیوار سوار کرد استفاده کنید. بعضی تخت‌ها را هم می‌توان روی کمد قرار داد، اگر کمد ایستاده برای خانه خریداری کردید از سقف آن برای تخت می‌توانید استفاده کنید.

 کتابخانه و کمد‌های حجیم خریداری نکنید. بهترین راه این است که این کمدها توسط یک دکوراتور برای شما نصب شود. بخشی از کمد را برای جمع کردن وسایل بازی کودک اختصاص دهید و شلوغی اتاق را کم کنید.

 

 از رنگ های شاد برای فضای اتاق استفاده کنید رنگهای روشن و شاد فضای اتاق را بزرگ نشان می دهد

 

 از قرار دادن وسایل  شلوغ در اتاق اجتناب کنید. از دیوارها بیشترین استفاده را بکنید. می‌توانید علاوه بر تخت میز تحریر را هم روی دیوار سوار کنید و حالت تاشو به آن بدهید تا مانند تخت زمانی که استفاده نمی‌شود بتوان آن را به سمت دیوار تا کرد.

 

 از صندلی کوچک و تکی برای میز تحریر استفاده کنید. مبل های کنار تخت اصلا مناسب استفاده در اتاق خواب کودک نیست چون باید فضا را برای بازی کودکان آماده کنید.

 از کف‌پوش هایی مانند موکت برای اتاق استفاده کنید. این کفپوش ها می‌تواند هنگام بازی سلامت فرزند شما را تضمین کند.

 

 از پرده‌های ساده با رنگی روشن استفاده کنید، پرده‌ها را با تزئین‌های پرچین و طبقه‌ای شلوغ نکنید چون فضای اتاق را کوچک می‌کند. بهترین نوع پرده برای اتاق کودک پرده‌های کرکره‌ای است که به راحتی باز و بسته می‌شود.

 

 اگر فرو رفتگی در اتاق دارید اصلا نگران نباشید می‌توانید برای کتابخانه یا حتی تخت‌خواب از آن استفاده کنید.

 

 از کشوهای کنار تخت می‌توانید برای لباس ها استفاده کنید. می توانید کمد ایستاده را فقط برای لباس هایی که حتما باید آویزان شود استفاده کنید.

 

 قرار دادن طبقه روی دیوار می‌تواند اتاق کودک شما را زیبا کند. از این طبقات هم به عنوان کتابخانه می‌توانید استفاده کنید و هم وسایل بازی کودک را روی آن قرار دهید.

 برای کمد لباس ها از اکسسوری‌های مقسم استفاده کنید. این اکسسوری‌ها نظم و کارایی را به اتاق کودک شما می‌آورد.

 

 چراغ مطالعه یا خواب را روی کشوها یا طبقاتی دیواری قرار دهید. بهتر است از چراغ مطالعه یا خواب دیواری استفاده کنید و یا با نورپردازی‌های مختلف فضای مطالعه برای اتاق آماده کنید.

 از لوسر‌ها استفاده نکنید. بهتر است نورپردازی اتاق کودک شما با هالوژن های سقفی باشد. استفاده از لوسر سقف را کوتاه و فضای اتاق را کوچکتر می کند. اتاق کودک را گچ‌بری نکنید. با استفاده از اکسسوری‌هایی که هم اتاق را زیبا می‌کند و هم می تواند برای وسایل کارایی داشته باشد اتاق را تزئین کنید.

12jav.net