کد خبر : 93222 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۹ تير - 12:12
چگونه به قله سرکچال صعود کنیم؟ کوه سرکچال با تمام زیبایی‌هایش کوهی است آرام و خلوت، شاید به دلیل سرسخت بودنش است.

دوات آنلاین-آرزو اسدیان، دختر کوهنوردی که هر هفته به یکی از ارتفاعات ایران سفر می‌کند این هفته راهی یکی از قله‌های استان تهران شده است. یادداشت او را درباره این سفر بخوانید:

 

برای آمادگی صعود به قله دماوند، این هفته به بلندای شمشک رفتیم بر فراز قله سرکچال3. سپیدستان یکی از روستاهای شمشک است که در 30 کلیومتری تهران قررار دارد، با ارتفاعی حدود 2700 متر . این روستای زیبا در دامنه‌های کوه مرتفع سرکچال واقع شده است. کوه سرکچال با تمام زیبایی‌هایش کوهی است  آرام و خلوت، شاید به دلیل سرسخت بودنش است. به جز گروه ما 2 الی 3 گروه دیگه در منطقه بودند.

 

 ساعت 5:15 صبح جمعه به سمت روستای سپیدستان حرکت و ساعت 7 صبح صعودمان را  شروع کردیم. تصمیم بر این بود که صبحانه را در پناهگاه لجنی که در میانه راه قله است بخوریم.

 

حدود ساعت 9 صبح به یک گوسفند سرا رسیدیم که آخرین نقطه برای برداشتن آب بود. در طول مسیرمان پیست اسکی شمشک، دربند سر و قله دیزین به وضوح دیده می‌شد. بعد از گوسفند سرا به راهمان به سمت پناهگاه لجنی ادامه دادیم، حدود ساعت 9:45 به پناهگاه که در حال بازسازی است رسیدیم.

 

بعد از یک ساعت استراحت و صرف صبحانه مفصل حرکت خود را به سمت قله آغاز کردیم.  همه سرحال و سرخوش از هوای خنک، مناظر و گل های زیبا بودند. مسیرمان به سمت قله بسیار پر شیب و نفس گیر بود. با گام‌های آرام و منظم این شیب تند را پشت سر گذاشتیم و به خط الراس سرکچال در ارتفاع 4000 متر رسیدیم.

 

سرکچال سه  قله دارد : سرکچال1، سرکچال2 و سرکچال3 به ارتفاع 4210 متر که مرتفع‌ترین این قلل است. ما به سمت قله سوم تراورس را شروع کردیم. از زیر قله اول و دوم گذشتیم و ساعت 13:40 بر فراز  سه تیغ سرکچال3 رسیدیم، همه از این موفقیت خوشحال بودیم و فریاد شادی می‌کشیدیم.

 

از آنجا  قله برج ، خلنو، خرسنگ، جانستون، کمانکوه، سرماهو، یخچال و آن دور دست‌ها شاهزاده کج گردن (آزاد کوه ) نوازشگر چشمان‌مان بودند. بعد از این صعود قوی به برنامه هفته آینده که صعود قله زیبای خلنو هست فکر می‌کنیم.

 

برنامه سفرهایمان را در عکس زیر می‌بینید. اگر خواستید با ما همسفر شوید قدم‌تان روی چشم. در ضمن عکس‌هایی را که از سفر سرکچال گرفتیم اینجا ببینید:

12jav.net