کد خبر : 93205 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۷ تير - 18:37
راهنمای تزیین بالکن خانه

دوات آنلاین-اگر خانه‌تان بالکن دارد هرگز از استفاده از فضای آن غافل نشوید. می‌توانید بالکن خود را زیبا و آراسته کنید و از بودن و استراحت در آنجا لذت ببرید.

گل برای بالکن آپارتمان

قرار است فضایی را در بالکن خانه مان ایجاد کنیم که روحمان تازه شود، پس از انرژی گل ها نباید غافل شد. اما دغدغه شما ممکن است نور نامناسب باشد!؟ بهترین پیشنهاد این است که با چند متخصص گل و گیاه مشورت کنید و  لیستی از گیاهانی مثل پوتوس، آناناسیان، عنکبوتی و...که به نور کمتری نیاز دارد، تهیه کنید. البته اگر با متخصص مشورت نکردید؛ می توانید حین خرید از تجربه ی فروشندگان گل فروشی و یا جست و جوی در اینترنت، نیز استفاده کنید.

گلدان مناسب برای بالکن آپارتمان

به هر حال اگر تصمیم دارید فضای دنج بالکن منزل تان را با گل بیآرایید باید به فکر گلدان هایی باشید که با چیدمان آن همخوانی داشته باشد؛ البته قبل از هر نکته ی دکوراسیونی، گلدانی را تهیه کنید که مناسب گیاه باشد؛ یعنی به اندازه و جنس آن حتما توجه کنید؛ سپس به رنگ و جای آن در بالکن فکر کنید! البته ممکن است دغدغه ی شما کوچکی بالکن باشد که بهترین پیشنهاد استفاده از گلدان های آویزی و یا دیواری است. به هرحال می توانید یک دیوار از بالکن را اختصاص دهید به گلدان هایتان و در بدترین حالت به نرده های بالکن هم نگاهی کنید؛ می تواند راه حل بعدی باشد.

در همین زمینه: راهنمای انتخاب گلدان برای آپارتمان

 

مبلمان فضای باز

یکی از گزینه های چیدمان تراس و یا بالکن های بزرگ، مبلمان است که در جنس های مناسب فضای باز تولید می شود. اگر تصمیم دارید از این فضا برای نشستن و خوردن یک صبحانه و یا عصرانه استفاده کنید بهتر است از مبلمان های جمع و جوری استفاده کنید که با نشستن بر روی آن خستگی بدنتان در رود و به عبارتی حس راحتی داشته باشید؛ به همین دلیل حین خرید، حتما یکبار بر روی آنها بنشینید و متناسب با ابعاد بالکن و یا تراس انتخاب کنید. اما اگر فضای برای چیدن مبل فضای باز ندارید به فکر چیدمانی باشید که بر فضای داخلی منزل تان تاثیر گذار باشد؛ برای مثال شیشه و پنجره ی که برای فضای داخلی خانه نمایان است، را می توانید با گل های سبز آراسته کنید.

چمن مصنوعی برای بالکن خانه

کفپوش بالکن خانه تان هم فکر کنید! معمولا کفپوش های که در این فضا استفاده می شود سرامیک و موزاییک است؛ که یکی از دغدغه هایتان تمیز کردن گرد و خاک روی آنها خواهد بود. پس بد نیست کمی جست و جو کنید و با مصالح روز دنیا آشنا شوید؛ در حال حاضر یکی از پرکابردترین آنها چمن مصنوعی برای بالکن و یا فضای باز است که باتوجه به شبیه سازی و رنگ لعاب آن مورد استفاده قرار می گیرد؛ از سمتی برای تمیز کردن گرد و خاک آن به راحتی می توانید از جاروبرقی استفاده کنید. البته ممکن است بگویید آب باران در زیر آن جمع می شود یا خیر؟! برای پاسخ باید گفت بستگی به نوع نصب آن دارد و معمولا سوراخ های را برای تخلیه آب تعبیه می کنند؛ پس کسی را برای نصب چمن مصنوعی انتخاب کنید که حرفه ای باشد.

 

منبع: چیدانه

12jav.net