کد خبر : 93204 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۷ تير - 18:20
خوراکی‌هایی برای رفع بی‌خوابی چغندر به خاطر داشتن تعداد زیادی از منیزیم که مربوط به برخی از انواع بیخوابی است، برجسته است. افرادی که کمبود منیزیم زیادی دارند ، در طول شب چندین بار بیدار می شوند و خواب سبکی دارند.

دوات آنلاین-اگر شما هم از آن دست افراد هستید که بی‌خوابی کلافه‌تان کرده پیشنهاد می‌کنیم به جای خوردن قرص خواب از این گیاهانی که در زیر معرفی شده‌اند مصرف کنید. به احتمال زیاد نتیجه خواهید گرفت. به هر حال ضرری ندارد.

 

آناناس و چغندر:

 

این آب میوه صورتی، مواد مغذی لازم برای خوابیدن را فراهم می کند:آناناس:سرشار از تریپتوفان ماده تشکیل دهنده ملاتونین و سروتونین است. ملاتونین کمک می کند تا بخوابید اما سروتونین حس سلامتی را افزایش می دهد.

 

چغندر : به خاطر داشتن تعداد زیادی از منیزیم که مربوط به برخی از انواع بیخوابی است، برجسته است. افرادی که کمبود منیزیم زیادی دارند ، در طول شب چندین بار بیدار می شوند و خواب سبکی دارند.

 

موز ، توت فرنگی ، اسفناج :

 

اگر می خواهید در طول شب بهتر بخوابید، این عصاره متعادل خامه ای در نیمه های شب بهترین میان وعده است. با اینکه حاوی اسفناج است، طعم موز و توت فرنگی خوبی دارد موز:برای درمان بی خوابی بسیار عالی هستند زیرا حاوی ملاتونین و هورمون خواب هستند. هم چنین آن ها حاوی منیزیم هستند که به انقباض ماهیچه ها کمک می کند.

 

توت فرنگی : همچنین حاوی " ملاتونین " است که هورمون آن توسط غده پینه آل ترشح می شود

 

اسفناج : به این دلیل برجسته است که حاوی ویتامین ب 6 است و به تولید ملاتونین و سروتونین در مغز کمک می کند.

 

آب آلبالو:

 

مطالعاتی دقیق در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا در آمریکا ثابت کرد نوشیدن آب آلبالو دو بار در روز به مدت دو هفته باعث افزایش زمان خواب می شود به طوریکه در ورد افرادی که دچار مشکل بی خوابی به خصوص بی خوابی شابنه بودند با مصرف مرتب آب آلبالو در طول این دوهفته تقریبا 90 دقیقه به خواب آن ها افزوده می شود و باعث می شود استراحت بیشتری بکنند.

 

گوجه و کاهو :

 

این عصاره سبزیجات می تواند جایگزین مناسبی برای گاسپاچو باشد. می توانید آن را با نمک دریایی، روغن زیتون، سیر و سرکه مزه دارکنید ، گوجه فرنگی تولید ملاتونین را افزایش و غنی از منیزیم، فسفر و پتاسیم است.

 

کاهو وحشی: مسکن و خواص آرام بخشی عالی دارد. همچنین دارای خواص ضد درد مسکن نیز هست که می تواند به شما در صورتی که از درد مزمن ، بی خوابی رنج می برید کمک کند.

 

منبع: برنا

12jav.net