کد خبر : 93200 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۷ تير - 17:42
شایع‌ترین نوع ریزش مو و راه‌های درمان انواع شامپوها جهت ریزش مو توصیه می‌شود در صورتی که کمترین اثری در این زمینه نداشته یا محلول‌ها و آمپول‌های موضعی بسیاری تبلیغ می‌شود که شاید درصد کمی‌از آنها موثر باشد و باید توجه داشت که حتما در استفاده از این نوع درمان‌ها باید با متخصص پوست مورد اعتماد خود مشورت کند.

دوات آنلاین-یک متخصص پوست و مو گفت: ریزش موی آندروژنتیک در مردان و زنان به طور شایعی وجود دارد. در مردان از حدود سن 18 سالگی شروع شده و به تدریج موهای ناحیه دو طرف جلوی سر کاهش می‌یابد و گاهی به سمت طاسی پیش می‌رود در زنان در سنین بالاتر رخ داده و ناحیه فرق سر را گرفتار کرده و موها نازک شده و کاهش می‌یابد.

 

زهره نیک‌بخت در گفت‌وگو با طبنابا بیان این مطلب و با اشاره به اینکه علت این نوع ریزش مو ارثی و هورمون‌های مردانه است، ادامه داد: در حقیقت هورمون‌های مردانه گیرنده‌هایی در روی موها دارند که با اثر بر روی آنها باعث کاهش ضخامت مو می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: پاسخ‌دهی این گیرنده‌ها را توارث تعیین می‌کند. این نوع ریزش مو آنقدر شایع است که دیگر نمی‌توان مگر در موارد شدید آن را بیماری محسوب کرد و در حقیقت یک نوع پروسه طبیعی در موها به شمار می‌رود.

 

نیک بخت تصریح کرد: البته این نوع ریزش مو را باید از انواع دیگر ریزش مو که علت خاصی دارند مثل ریزش مو به علت کم کاری تیروئید، کم خونی‌ها و مشکلات تغذیه‌ای، چراکه درمان آنها متفاوت است.

 

این متخصص پوست و مو معتقد است: در درمان ریزش موی آندروژنتیک می‌توان از داروهای موضعی محرک رویش مو مانند ماینوکسیدیل یا در موارد شدیدتر از داروهای ضد هورمون مردانه تحت نظر پزشک متخصص استفاده کرد. البته روند پاسخ به درمان‌ها کند بوده و تنها شدت ریزش را کاهش می‌دهند و می‌توانند سرعت پیشرفت به سمت طاسی آقایان را کند کنند.

 

وی گفت: در خانم‌ها پاسخ به درمان‌ها کمتر بوده و وضعیت هورمونی آنها نیز می‌تواند در پاسخ‌دهی به درمان‌ها موثر باشد. بنابراین بررسی هورمونی درخانم‌ها بیشتر توصیه شده و گاهی لازم است از همکاری متخصص غدد نیز استفاده کرد. بسیاری از درمان‌ها جهت ریزش مو توصیه می‌شود و گاهی این توصیه‌ها از طرف افراد غیر متخصص بیان می‌شود.

 

نیک‌بخت اضافه کرد: برای مثال انواع شامپوها جهت ریزش مو توصیه می‌شود در صورتی که کمترین اثری در این زمینه نداشته یا محلول‌ها و آمپول‌های موضعی بسیاری تبلیغ می‌شود که شاید درصد کمی‌از آنها موثر باشد و باید توجه داشت که حتما در استفاده از این نوع درمان‌ها باید با متخصص پوست مورد اعتماد خود مشورت کند.

12jav.net