کد خبر : 92512 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد - 05:38
این رژیم غذایی؛ ارزان‌ترین درمان افسردگی مبتلایان به افسردگی با بهبود رژیم غذایشان می‌توانند به راهکار به صرفه‌تری برای کاهش علائم مشکلات روان دست پیدا کنند.

دوات آنلاین-افسردگی، بیماری شایع در بسیاری از کشورهای جهان است و خیلی‌ها برای درمان آن به انواع داروها متوسل می‌شوند اما محققان استرالیایی عقیده دارند بهترین راه علاج و البته ارزان‌ترین آن استفاده از رژیم غذایی مدیترانه ای است.

 

محققان استرالیایی اظهار داشتند در یک پژوهش هزینه‌های مشاوره، مراجعه به مراکز خدمات درمانی، دارو و غذا بررسی شده تا ارزیابی شود آیا عامل مداخله گر تغذیه ای می‌تواند به لحاظ اقتصادی ارزشمندتر باشد.

 

                                                                       بیشتر بخوانید: با یکی دیگر از فواید رژیم غذایی مدیترانه‌ای آشنا شوید

 

محققان به دنبال شواهدی بودند که نشان دهد چگونه رژیم غذایی می تواند برای درمان افسردگی مورد استفاده قرار گیرد به همین دلیل از بیماران درخواست شد تا رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال کرده و مصرف سبزی‌جات، میوه‌ها، غلات، ماهی و روغن زیتون را افزایش داده و خوراکی‌های ناسالم را به حداقل برسانند.

 

محققان اظهار داشتند مشاوره‌های تغذیه ای در کنترل چاقی، بیماری‌ قلبی- عروقی و دیابت مقرون به صرفه است اما بررسی‌های جدید همچنین حاکی از آن است مبتلایان به افسردگی با بهبود رژیم غذایشان می‌توانند به راهکار به صرفه‌تری برای کاهش علائم مشکلات روان دست پیدا کنند.

12jav.net