کد خبر : 92501 تاریخ : ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ خرداد - 07:16
مریم مباشری، طراح توضیح می‌دهد: راهنمای تهیه زیباترین سفره‌های عقد مریم مباشری صاحب برند پارمیس که 5 دوره برند برتر نمایشگاه بین المللی ازدواج انتخاب شده‌است برای داشتن یک سفره عقد مدرن رنگ طلایی و قرمز را پیشنهاد می‌دهد و می‌گوید: در چند سال اخیر سفید رنگ سفره عقد مدرن بود که همه از ان پیروی می‌کردند اما پیشنهاد من برای امسال طلایی و قرمز است

دوات آنلاین- ماه آینده عروسی‌تان است و شما هنوز بلاتکیف و سردرگم هستید که سفره عقدتان را چه کنید؟ این مطلب را بخوانید شاید به شما در تدارک سفره عقد کمک کرد.

سفره‌های عقد به سه سبک مدرن، کلاسیک و سنتی تقسیم می‌شوند که هر کدام ترکیب خاص خودش را دارد. این را مریم مباشری، طراح سفره عقد می‌گوید و ادامه می‌دهد: سفره عقد مدرن با وسایل کاملا سفید تزئین می‌شود. از رنگ میز تا شمع و و گل‌ها همگی سفید است. همچنین در سبک‌های مدرن میزهای ام‌.دی.اف کاربرد دارد و از پارچه روی  آن استفاده نمی‌شود. در حال حاضر اکسسوری‌ها فلزی و چینی برای سفره عقد در بازار موجود است اما وسایل سفره عقد چیزی نیست که در خانه استفاده می‌شود و باید متفاوت باشد. در واقع وسایل سفره عقد فانتزی‌تر است تا به چشم بیاید. براق بودن هم یکی از ویژگی‌های این وسایل است.

مباشری، صاحب برند پارمیس که در 5 دوره برند برتر نمایشگاه بین‌المللی ازدواج انتخاب شده‌ است، ادامه می‌دهد: سفره عقد یک سری نشانه‌ها دارد که حتما باید رعایت شود. تفاوتی ندارد که از چه سبک سفره عقد استفاده می‌کنیم اما باید حتما این نشانه‌ها را رعایت کنیم.  در وهله اول قرآن که کلام خداست حتما باید سر سفره عقد باشد. 

 

همچنین آینه و شمعدان نماد روشنایی است و آن را در سفره عقد می‌گذارند تا راه زندگی را به روشنی ختم کند. زوج‌ها دوست دارند آینه و شمعدان خودشان را در سفره بگذارند. همچنین قندی که روی سر ساییده می‌شود نمادی از این است که سرتاسر زندگی با شیرینی و آرامش باشد. شمع هم نمادی از روشنایی و عشق است.

 

                                                                  در همین زمینه: راهنمای انتخاب لباس عروس مناسب

 

تخم مرغ نماد زایش است که سر سفره عقد می‌گذارند تا زوج‌ها فرزند داشته باشند. گردو، بادام و فندوق، دانه‌های ریزی هستند که بسیار محکم و مقوی هستند و پوسته محکمی دارند. استفاده از این دانه‌ها در سفره عقد برای آن است که زوج در زندگی مقاوم و محافظ هم  باشند. گندم و نان به خاطر برکت در زندگی است.  عسل که شیرین‌ترین  مغذی طبیعی جهان است برای شیرینی زندگی زوج استفاده می‌شود. نقل و نبات هم نمادی از شیرینی است که حتما باید در سفره عقد گذاشته شود.

مباشری برای داشتن یک سفره عقد مدرن، رنگ طلایی و قرمز را پیشنهاد می‌دهد و می‌گوید: در چند سال اخیر سفید رنگ سفره عقد مدرن بود که همه از آن پیروی می‌کردند اما پیشنهاد من برای امسال طلایی و قرمز است و خودم هم قصد دارم در نمایشگاه ازدواج از این رنگ برای سفره عقد استفاده کنم. طلایی رنگی فاخر  است.

 

                                                                در همین زمینه: پیشنهادهای یک طراح جواهر برای انتخاب حلقه نامزدی

 

همچنین برای متمایز کردن سفره عقد از سفره‌های دیگر پیشنهاد من استفاده از شمعدان و گلدان‌های خاص و ظروفی است که برای وسایل سفره عقد استفاده می‌شود. برای صندلی که عروس و داماد روی آن می‌نشیند هم باید رنگی هم‌خوان با طلایی انتخاب کرد، پیشنهاد من این است که روکش صندلی‌ها مخمل قرمز رنگ باشد. زمانی که سفره عقد را سفید انتخاب می‌کنیم حتما باید صندلی‌ها چرم سفید باشد اما برای رنگ طلایی حتما باید روکش صندلی‌ها هم مخمل قرمز باشد.

رزهای قرمز هم نمای خاصی به سفره عقد طلایی و قرمز خواهد داد. رز قرمز نماد عشق و محبت است و بسیار برای سفره عقد مناسب است. ظروف فاخر طلایی و قرمز هم برای وسایل سفره عقد انتخاب کنید تا تفاوتی عاشقانه در سفره عقد خود داشته باشید.

با این ترکیب رنگ می‌توانید سفره عقدی تهیه کنید که هزینه سنگینی نداشته‌ و کاربرد هم داشته باشد.

12jav.net