کد خبر : 92284 تاریخ : ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ ارديبهشت - 11:45
نمایش فیلم‌های دوره مظفرالدین شاه در کاخ گلستان این برنامه برای اولین بار با نمایش 21 حلقه فیلم در روز ملی سینما برگزار خواهد شد.

دوات آنلاین-اگر علاقه‌مند به تاریخ و سینما هستید از همین حالا گوش به زنگ باشید چون قرار است در روز ملی سینما تعدادی از فلیم‌های دوره مظفرالدین‌شاه در کاخ گلستان نمایش داده شود. این اتفاق برای اولین بار رخ خواهد داد.

 

مسعود نصرتی،  مدیر مجموعه جهانی کاخ گلستان می‌گوید: از مدت‌ها قبل مترصد بودیم پس از گذشت سالها و پیدا کردن فیلم‌های مستند فیلمبرداری شده در این دوره، مروری بر فیلمهای کاخ گلستان داشته باشیم.

نصرتی ادامه داد: به همین دلیل برنامه‌ای مد نظر داریم تا تصویربرداری‌های با ارزش محور دوره تاریخی قاجار و دوره بعد از قاجار که پهلوی تا معاصر را شامل می‌شود در این نمایش بگنجانیم.

وی تاکید کرد: فیلم‌های ارزشمندی از کاخ گلستان مانده که در حال تهیه آرشیوی در این زمینه هستیم.

رئیس کل کاخ گلستان گفت: برای برگزاری برنامه «مروری بر فیلم های کاخ گلستان» با موزه سینما به تفاهم رسیدیم که در روز ملی سینما (21 شهریورماه) این برنامه را هم در کاخ گلستان و هم موزه سینما برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: بررسی‌های اولیه نشان داده ما به جهت قدمت و ارزش ارگ سلطنتی کاخ گلستان در آن برهه تاریخی فیلم های زیادی داریم؛ حتی در نظر داریم فیلمهای مستند با ارزشی که مردم عادی هم تا به امروز گرفتند را جمع آوری و به بایگانی اضافه کنیم.

نصرتی گفت: در حوزه فیلم تاریخی هم، حدود 21 حلقه فیلم دوره مظفرالدین شاه را داریم که نیازمند مرمت هستند و احتمالا به دلیل کیفیت بالای مرمت فیلم های تاریخی در لابراتوار لوور فرانسه به مانند فیلم 56 دقیقه ای قاجار که در سالهای گذشته برای مرمت به فرانسه فرستادیم و به نمایش درآمد این بار هم چنین کنیم.

وی یادآور شد: در ایران تکنیک لازم را برای مرمت این فیلم ها نداریم و یا اگر داشته باشیم با این کیفیت و دقت نیست بنابراین ارزش تاریخی فیلم ها ما را به انجام این کار مجاب می کند.

 

12jav.net