کد خبر : 138905 تاریخ : ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ فروردين - 06:53
آنچه درباره سریال دنیای گمشده باید بدانید+ خلاصه داستان و اظهارات بازیگران سریال تلویزیونی دنیای گمشده درباره یك روحانی جوان است كه در یك روستای دور‌افتاده به همراه مادرش زندگی می‌كند. او یك زندگی ساده روستایی دارد كه ناگهان باخبر می‌شود در تهران یك كارخانه ورشكسته شده به ارث برده است .

دوات آنلاین-روحانی جزو نقش‌هایی محسوب می‌شود كه بازیگران علاقه‌مند هستند این قرعه به نام‌شان بیفتد و برای یك‌بار هم كه شده لباس این شخصیت را به تن كنند و در كارنامه هنری‌شان به ثبت برسانند. تا به امروز هم چند مجموعه تلویزیونی روانه آنتن شده كه روحانیون نقش محوری قصه را به عهده داشتند كه در این باره می‌توان به سریال‌های سرّ دلبران با بازی برزو ارجمند، پرده‌نشین با بازی فرهاد آئیش و هومن برق‌نورود، مرز خوشبختی با بازی مهدی سلوكی، روز رفتن با بازی دانیال حكیمی و... اشاره كرد.

 

هر یك از این بازیگران تلاش كردند نقش روحانی را با دیدگاه خودشان بازی كنند و همین باعث شد تا مخاطبان شاهد روحانیون متفاوت در تلویزیون باشند. البته سریال‌هایی همچون نون خ با بازی هومن حاجی‌عبدالهی، او یك فرشته بود با بازی رضا توكلی، سقوط یك فرشته با بازی داریوش كاردان، روزهای اعتراض با بازی حبیب دهقان‌نسب و‌... هم تولید شدند كه بازیگران در نقش روحانی حضور داشتند، اما نقش محوری در قصه نبودند، اما روحانی قصه در پیشبرد داستان نقش مهمی داشت.

 

به هر حال این كاراكتر جزو نقش‌های پرچالش است كه بازیگران قبل از خلق نقش درباره جزئیات مختلف روحانی با نویسنده، كارگردان و تهیه‌كننده صحبت می‌كنند تا به نوعی این نقش را بازی و مال خودشان كنند. جذابیت‌های این كاراكتر هم باعث شده تا عوامل مجموعه تلویزیونی دنیای گمشده هم به سراغ شخصیت روحانی بروند و در این مجموعه كه برای شبكه دو تولید می‌شود، روایتگر داستان زندگی یك روحانی جوان هستند.

 

این مجموعه به تهیه کنندگی و  كارگردانی امین امانی در تهران و برخی از مناطق حومه تهیه می‌شود كه فیلمنامه آن را كیاوش زارع‌طلب نوشته است. یكی از ویژگی‌های سریال كمدی موقعیت آن است و نویسنده تلاش كرده در قالب یك قصه پر گره بتواند مخاطبان را جذب كند. همچنین نویسنده سریال نقش محوری سریال یعنی روحانی جوان را بازی می‌كند.

 

زندگی ساده روستایی

به گزارش جام‌جم، سریال تلویزیونی دنیای گمشده درباره یك روحانی جوان است كه در یك روستای دور‌افتاده به همراه مادرش زندگی می‌كند. او یك زندگی ساده روستایی دارد كه ناگهان باخبر می‌شود در تهران یك كارخانه ورشكسته شده به ارث برده است . او همچنین دارای دو خواهر و دو برادر ناتنی است كه به لحاظ رفتار اجتماعی و خلق و خو با او تفاوت‌های بسیاری دارند.

 

در این سریال 15 قسمتی بازیگرانی همچون ثریا قاسمی، داریوش كاردان، بهنوش بختیاری، امیرحسین صدیق، بهرام ابراهیمی، آرام جعفری، رامین راستاد، زهرا سعیدی، نصرا... رادش، آرش نوذری، افشین سنگ‌چاپ، وحید شیخ‌زاده، بهراد خرازی، سارا احمدیان، محمد شیری، عباس محبوب، احمدرضا اسعدی، فرج گل سفیدی، سیاوش قاسمی، امید علیمردانی، سمیه مهدی پور، آلاله زارع طلب، عباس بابایی، علی قلیچ خانی، عباس سلطانی، زهره سلطانی (و با حضور) رضا رویگری، نیما شاهرخ شاهی و شراره رخام و رضا خیاطی به ایفای نقش می‌پردازند.

 

چالش‌های عجیب و غریب روحانی

كیاوش زارع‌طلب، نویسنده و بازیگر نقش روحانی درباره نگارش این مجموعه به جام‌جم می‌گوید: یك سال و نیم تا دو سال قبل طرح این مجموعه به ذهنم رسید و وقتی به شكل جدی شروع به نگارش كردم، چون تحقیقات مفصلی برایش انجام دادم، خیلی از من زمانی نبرد. در این مجموعه روایتگر زندگی یك روحانی جوان هستیم كه با چالش‌های عجیب و غریبی رو‌به‌رو می‌شود. البته مخاطب باید به این روحانی فرصت بدهد، زیرا بعد از اتفاقاتی متوجه می‌شود به او ارث رسیده و حالا باید راهی شهر شود تا به امور یك كارخانه ورشكسته رسیدگی كند.

 

وی ادامه می‌دهد: مسلما ابتدای راه، خواهر و برادرهای ناتنی‌اش با او همراه نیستند و به همین دلیل برای او مشكلاتی را به وجود می‌آورند، اما روحانی قصه ما با نام جواد مشفق سعی می‌كند از معلوماتی كه داشته بهره ببرد تا مشكلات را پشت سر بگذارد.

این نویسنده با اشاره به این‌كه ما در این سریال با یك روحانی اغراق‌آمیز رو‌به‌رو نیستیم، توضیح می‌دهد: من در این مجموعه صرفا به معنویت زندگی یك روحانی نپرداختم كه فقط درگیر معرفت، معنویت و... است، بلكه او به‌واسطه اتفاقات باید معلوماتی كه تا امروز آموخته را به نوعی از آن استفاده كند.

او ابتدا در یك روستا زندگی می‌كند و زمانی كه آنجاست به رتق و فتق امور مردم رسیدگی می‌كند و بعد به شهر می‌رود.

 

با هم بودن

زارع‌طلب درباره این‌كه چطور شد خودش نقش روحانی قصه را بازی می‌كند، توضیح می‌دهد: وقتی قسمت سیزدهم قصه را می‌نوشتم، نظر كارگردان این بود كه نقش را خودم بازی كنم. من نویسنده، كارگردان و بازیگر تئاتر هستم و در چند كار كوتاه تلویزیونی بازی داشتم. امیدوارم مخاطبان از تماشای بازی ام در این سریال لذت ببرند. در مجموعه دنیای گمشده تعداد بازیگران حرفه‌ای كم نیست و دلم می‌خواست پرداخت بیشتری روی شخصیت‌ها داشتم.

 

وی در پاسخ به این سؤال كه قرار است قصه را در فصلی دیگر ادامه دهید یا نه، عنوان می‌كند: من قصه را كامل نوشتم، اما اعتقاد دارم هیچ قصه‌ای را نمی‌توان تمام كرد. ما در این مجموعه مفاهیمی همچون با هم بودن، گذشت و‌... را به تصویر می‌كشیم. مكان فیلمبرداری هم تهران و روستای خاوه (ورامین) بوده است.

 

تقابل شهر و روستا

امین امانی، كارگردان سریال درباره پذیرش این كار می‌گوید: وقتی فیلمنامه برای كارگردانی به من پیشنهاد شد و آن را خواندم، برایم خیلی جذاب بود و جذابیت آن تقابل میان آدم‌های روستا و شهر بود؛ یعنی زندگی ساده روستایی و زندگی مكانیكی شهری. همچنین مردم نسبت به جامعه روحانیت دیدگاه‌هایی دارند و نقش محوری قصه هم یك روحانی است. وی ادامه می‌دهد: به هر حال همه این موارد برایم خیلی جذابیت داشت. ضمن این‌كه در قصه، هم موقعیت طنز بود و هم جدی. این مورد هم من را برای كارگردانی به چالش دعوت می‌كرد.

 

این كارگردان درباره انتخاب بازیگران كه برای همه نقش‌ها سراغ حرفه‌ای‌ها رفته، توضیح می‌دهد: وقتی فیلمنامه خوب باشد و كارگردان آن را می‌خواند هنگام خواندن ناخودآگاه به ذهن‌اش بازیگران مختلف می‌آیند. ما هم تلاش می‌كنیم تا یك كار خوب به مردم ارائه كنیم.

 

 به هر حال بازیگران ویترین كار هستند و وقتی ما بخواهیم مخاطب را جذب كنیم، حتما باید سراغ حرفه‌ای‌ها برویم، بنابراین سعی كردم برای همه نقش‌ها به سراغ بهترین‌ها بروم.

 

امانی درباره این‌كه به چه مضامین دیگری در این سریال می‌پردازید؟ عنوان می‌كند: علاوه بر تقابل شهر و روستا و زندگی مردم در آنجا، به سبك زندگی ایرانی-اسلامی توجه ویژه‌ای كرده‌ایم و در سریال پررنگ است. در مجموع مخاطب با این سریال هم می‌خندد، هم گریه می‌كند و... در واقع بینندگان نسبت به بخش‌های مختلف كار واكنش‌های متفاوتی خواهند داشت.

 

وكیلی با چالش‌های پیچیده

شراره رخام ـ كه در این مجموعه نقش ملیحه، وكیل را بازی می‌كند، ـ‌درباره پذیرش نقشش به جام‌جم می‌گوید: قبل از این‌كه بگویم سناریوی دنیای گمشده را دوست داشتم، انگیزه اصلی‌ام از حضور در این پروژه سابقه همكاری با آقای امین امانی كارگردان بود كه ما قبل از این كار برای شبكه سه پروژه‌ای خیلی خاص و ویژه را كار كرده بودیم و با سبك كار او آشنا شدم.

البته چون ایران نبودم، همكاری دوم را با او از دست دادم. تا این‌كه بازی در سریال دنیای گمشده را به من پیشنهاد داد

.

وی می‌گوید: در این سریال نقش وكیلی را به عهده دارم كه با ابعاد پیچیده‌ای رو‌به‌رو می‌شود. با توجه به این‌كه وكیل باید برای موكلش مفید باشد، اما در جایی می‌بیند پای منافع خودش هم در میان است، به همین دلیل درگیر چالش‌های پیچیده‌ای می‌شود و آن هم بین منافع خود و موكلش. به همین دلیل او باید تصمیم‌گیری كند كه چه كند.

 

این بازیگر ادامه می‌دهد: از دیگر بخش‌های جذاب، حضور بازیگران حرفه‌ای و دوست‌داشتنی است و این نشان‌دهنده نفوذ كارگردان است كه این همه بازیگر را دور هم جمع می‌كند. او نگاه نكرده كه نقش پررنگ است یا كمرنگ. برای همه نقش‌ها از بازیگران حرفه‌ای دعوت كرده است كه این برایم خیلی جالب بود.

 

رخام درباره بازیگران پارتنرش می‌گوید: بیشتر بازی‌ام با خانم لعیا زنگنه و آقای كیاوش زارع‌طلب است كه من وكیل‌شان هستم. همچنین سكانس‌هایی هم با خانم ثریا قاسمی دارم كه آخرین همكاری من با او به ده سال پیش و سریال سامیه بر می‌گردد كه خاطره خوب آن سال در ذهنم همچنان مانده بود و با سریال دنیای گمشده تداعی شد.

 

وی در پایان توضیح می‌دهد: دلم می‌خواهد در قالب این گزارش از بچه‌های پشت صحنه تشكر كنم كه باعث می‌شوند من به عنوان بازیگر راحت جلوی دوربین بازی كنم؛ از راننده‌ای كه وقت و بی‌وقت محبت می‌كند و ما را سر صحنه می‌آورد، از بچه‌های گریم، صدا، صحنه، نور، تصویر، دستیاران كارگردان و... تشكر می‌كنم كه همه دست به دست هم می‌دهند تا همه چیز سر جایش قرار داشته باشد. عوامل مجموعه دنیای گمشده بسیار حرفه‌ای، خوب، كار بلد و دوست‌داشتنی هستند.

 

 افشین سنگ‌چاپ درباره حضورش در این سریال می‌گوید: در این سریال نقش پرویز، یكی از اهالی روستا را بازی می‌كنم كه نیمچه اعتیادی هم دارد. ضمن این‌كه مدیر برنامه‌ریزی سریال هم هستم. این سریال 15 قسمتی 594 سكانس دارد و هنرمندان حرفه‌ای در آن حضور دارند.

 

وی ادامه می‌دهد: در این سریال مخاطبان با روستای خاوه هم آشنا می‌شوند كه یك‌سوم قصه در این روستا می‌گذرد. یك‌سوم در كارخانه و یك‌سوم در خیابان‌ها و دیگر محل‌‌ها ضبط می‌شود. با توجه به این‌كه فضای روستای خاوه به بافت فیلمنامه نزدیك بود و همچنان این روستا بافت قدیمی‌اش را حفظ كرده، به همین دلیل این روستا را انتخاب كردیم.

 

منبع: جام جم

12jav.net