کد خبر : 138471 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۸ اسفند - 07:05
قتل به‌خاطر نشستن در صندلی جلو اختلاف بر سر نشستن در صندلی جلوی وانت به درگیری مرگبار منجر شده بود که عامل حادثه به علت نداشتن رشد عقلی از قصاص تبرئه و به زندان و پرداخت دیه محکوم شد.

دوات آنلاین-اختلاف بر سر نشستن در صندلی جلوی وانت به درگیری مرگبار منجر شده بود که عامل حادثه به علت نداشتن رشد عقلی از قصاص تبرئه و به زندان و پرداخت دیه محکوم شد.

 

به گزارش جوان انتقام گیری های شخصی در اختلاف های بین افراد یکی از دلایل تشکیل پرونده های جنایی است. افراد به دلایل نداشتن مهارت های لازم در کنترل خشم و بی توجه ماندن به ساختارهای قانونی اقدام به رفتارهای پرخطر می کنند که به خود و دیگران آسیب می رسانند.

 

در این پرونده که در بیست و سوم آبان سال ۹۶ تشکیل شد، مأموران کلانتری ۱۶۹ مشیریه از درگیری خونین در خیابان انیسی باخبر و راهی محل شدند، در اولین بررسی ها مشخص شد درگیری بین دو خانواده اتفاق افتاده و عاملان درگیری زخمی و به بیمارستان منتقل شده اند.

 

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت که خبر رسید یکی از مجروحان حادثه به نام سلطان 21ساله به خاطر شدت جراحات فوت کرده است.

 

با انتقال جسد به پزشکی قانونی پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و در روند تحقیقات مأموران دریافتند مقتول به هواخواهی از پسرخاله اش وارد درگیری شده بود که با ضربه چاقو مجروح شده و سپس فوت کرده بود.

 

همچنین مشخص شد عاملان حادثه که پنج نفر به نامهای سهراب، جواد، جاوید، فرهاد و احمد هستند همگی زیر ۱۸ سال سن داشتند که بعد از اطلاع از فوت سلطان قصد فرار از کشور را داشتند که بازداشت شدند.

 

متهمان تحت بازجویی قرار گرفتند تا اینکه احمد در اولین بازجویی ها با اعتراف به قتل در شرح ماجرا گفت: «من و دوستانم در کار جمع آوری ضایعات پلاستیک بودیم. شب حادثه کیسه های ضایعات را پشت وانت گذاشتیم و از آنجائیکه هوا خیلی سرد بود، رفتم در کابین وانت بنشینم، اما ناصر مانع شد و مرا به شدت کتک زد. به خانه رسیدم و ماجرا را برای پدر و مادرم تعریف کردم. آنها وقتی شنیدند ناصر مرا کتک زده است ناراحت شدند و همراه پدرم راهی خانه ناصر شدیم.»

 

متهم ادامه داد: «ناصر خانه ای نداشت به همین دلیل شب ها در خانه پسرخاله اش - مقتول - می خوابید، وقت مقابل خانه آنها رسیدیم ناصر همراه مقتول و چند نفر دیگر از خانه بیرون آمد و آنها من و پدرم را کتک زدند. با میانجیگری اهالی محل با پدرم به خانه برگشتیم و ماجرا را برای دوستانمان تعریف کردیم. آنجا بود که برای دومین بار با تعداد بیشتری به خانه ناصر رفتیم غافل از اینکه آنها در این فاصله بستگانشان را خبر کرده بودند و با دیدن ما درگیری شروع شد. در آن درگیری مقتول قصد داشت برای پدرم چاقو بکشد و ضربه بزند که چاقو را از دستش گرفتم و یک ضربه به او زدم.»

 

با اقرارهای متهم، احمد به اتهام مباشرت در قتل و سه متهم دیگر به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی روانه زندان شدند.

 

پرونده به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در اولین جلسه رسیدگی به پرونده سه برادر مقتول که شاهد درگیری نیز بودند درخواست قصاص کردند.

 

در پایان هیئت قضایی بنا به نظر پزشکی قانونی و عدم رشد عقلی متهم در زمان ارتکاب جرم، وی را به پنج سال حبس و پرداخت دیه محکوم کرد. همچنین سه متهم دیگر نیز به دو سال حبس در کانون محکوم شدند.

12jav.net