کد خبر : 138447 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۷ اسفند - 07:02
موفقیت و شادی چه نسبتی با هم دارند؟ موفقیت خانه دوم است، شادی همیشه در خانه است. موفقیت با ماديات همراه است شادی در هر ماده‌ای وجود دارد. موفقیت رویاهای شما را دنبال می کند. شادی زندگی کردن با رویاهای شماست. موفقیت با تحسین و ستایش همراه است، شادی هرگز به آن نیاز ندارد.

دوات آنلاین-آیا  خود را موفق ارزیابی می کنید یا خیر؟ دو نوع پاسخ از شما انتظار می رود. چنانچه پاسخ شما مثبت است، پس از خود و عملکردتان رضایت کامل یا نسبی دارید و بالطبع شاد و خوشحال هم خواهید بود. اما اگر به هر دلیلی خود را موفق نمی بینید آن زمان غمگین خواهید بود در این مقاله قصد دلداری یا نصیحت شما را نداریم و فقط می خواهیم تأکید کنیم موفق نبودن دلیلی برای شاد نبودن و احساس خوشبختی نکردن نیست و این موضوع به نوع نگاه شما باز می گردد.

 

موفقیت و شادی جه نسبتی با هم دارند؟

موقت و شادی، شادی و موفقیت. اغلب ایشات مردم گرایش دارند تا این دو واژه را اشتباه بگیرند و آنها را یکی بینند،  تا حدی که نمی توانند بین این دو واژه یا حالت بسیار متفاوت، اما به ظاهر یکسان، تمایز قائل شوند. در بستر یک زیست بوم و فرهنگ مبتنی بر درآمد و مادیات، مردم به نحوي پرورش می یایند که شادی و خوشبختی را محصول موفقیت می دانند و خط کش اندازه گیری آنها در زندگی تعداد با میزان دستاوردها و اهداف محقق شده در زندگی شان است.

 

برخی افراد در یک مقایسه و شبیه سازی نادرست، موفقیت را طلایه دار یا جلوتر از شادی و خوشبختی در نظر می گیرند؛ گويا در یک معادله ریاضی بخواهيم قسمت دوم معادله را قبل از قسمت اول قرار بدهیم این گروه افراد که تعدادشان هم کم نیست. گمان می کنند شادی و خوشحالی در نقطه پایانی صعود آنها منتظر است و موفقیت دقیقا مقدار و اندازه این شادی را مشخص می کند.

 

چنانچه نگاه خود را دقیق تر کرده و کمی با تأمل بیندیشیم، می بینیم که این روش تلقی شاید اشتباه ترین برداشت و رویکرد به این دو حالت باشد. موفقیت هیچ گاه نباید بازتابی از شادی تلقی شود، بلکه اتفاقا بر عکس، معیار و اندازه نهایی موفقیت آن است که چقدر شاد بوديد يا هستيد. به نظر شما این طور نیست؟

 

کافی است چند مورد را مطالعه کنیم تا متوجه شویم موفقیت نمی تواند دستور العمل و نسخه قطعی شادی باشد.

 

آیا موفق ها از همه خوشحال ترند؟

اگر موفقیت الزاما به شادی منجر می شد، آیا نباید ثروتمندترین و موفق ترین افرادی که می شناسیم، جزو خوشحال ترین مردمان بودند؟ آیا کسانی که شهرت، ثروت و موفقیت را انتخاب می کنند نباید در متنهای درجه رضایتمندی باشند؟ واقعیت این است که موفق ترین و ثروتمندترین ها همیشه شادترین ها نیستند. زیرا آنها فرصت واقعی شاد بودن را در مسیر صعودی خود به سمت بالا از دست می دهند.

 

همان گونه که گفتیم، آنها معادله را بر عکس می کنند. سهوا جای دو متغیر را به جای هم اشتباه می گیرند و در نتیجه پاسخی که متفاوت با آنچه فکر می کردند، به دست می آورند. آنها گمان می کنند که شادی فقط یک محصول جانبی و ثمره موفقیت بوده و در واقع موفقیت پاسخی به شادی و احساس خوشبختی می باشد. همانند یک مسئله ریاضی با یک قیاس و هم ترازی سنجیده، موفقیت و شادی جدا از هم، اما در عین حال اغلب دارای عواملی وابسته به هم هستند.

 

مطمئنا موفقیت سهمی در شادی دارد. اما نه آن طور که بسیاری از مردم فکر می کنند. چنانچه موفقیت حاصل نشد دنیا به آخر می رسد. موفقیت یک دستاورد و پیشرفت است. اما شادی کمال است؛ به عبارت دیگر این موفقیت است که باید به عنوان محصول جانبی شادی بیاید، عاملی که از شادی می آید و از آن مشتق می شود. معادله درست ما این است.

 

نگاه خود را عوض کنید

شما می توانید نگرش خود را تغيير دهيد. چرا؟ برای اینکه خود را در این زندگی آزار ندهید. برای اینکه نگذاريد عدم موفقیت، دور موتور حرکت شما را کاهش دهد. برای اینکه برای فرزندانتان هم الگوسازی کنید. برای اینکه به آنها یاد بدهید جای دو قسمت معادله را اشتباهی نبینند. اگر ما بخواهیم و رویکردمان را تغییر دهیم و تمرین کنیم، شادی و خوشبختی خود را منوط به موفقیت نمی کنیم.

 

شادی خواهد ماند حتی وقتی موفقیت برود و از معادله حذف شود. شادي وجود خواهد داشت، حتی زمانی که همه چیز ناکام بماند، حتی زمانی که پاسخ های دریافتی شما از زندگی هم تراز و هماهنگ نباشد و شماره های کارت شما با کارت برنده مطابقت نکند.

 

شادی تنها پاسخی است که همواره وجود دارد و خواهد داشت. موفقیت حالتی است که تنها زمانی اتفاق می افتد که شما در حال انجام آنچه دوست دارید باشید و در غیر این صورت خیر۔

 

از رموز موفقیت و شادی بیشتر بدانیم

موفقیت محصول نهایی است که به دنبال شور و عشق می آید. برای بسیاری ممکن است موفقیت به مثابه هدف غایی به نظر برسد. اما شادی راهی برای رسیدن به موفقیت است که همیشه وجود دارد.

 

موفقیت مانند این است که همه پول های دنیا مال شما باشد؛ شادی آن است که همه مردم از ثروت موجود استفاده کنند. موفقیت قابل سنجش است، اما شادی بی حد و حصر است و انتهایی ندارد.

 

موفقیت یک ماشین خیالی پرزرق و برق است. اما شادی یک سواری بزرگ است. موفقیت سخت کار کردن است. شادی دوست داشتن کار است. موفقیت شهرت است، شادی در ارتفاع بودن و ترقي است. موفقیت مسابقه است، شادی حضور در خط پایان است. موفقیت، یعنی کاری کنید همه نام شما را یاد بگیرند، شادی یعنی افراد خوب نام شما را بدانند.

 

موفقیت این است که با کوشش استحصال می کنیم شادی توفیق حاصل شده است. موفقیت جوایزی است که اعطا می شود. شادی خودش نعمت و مزیت است. موفقیت مانند پول در بانک است. شادی را نمی توان سپرده گذاشت. موفقیت مانند هواپیمای جت شخصی است، شادی در بالا پرواز کردن است.

 

موفقیت هرگز آسان نیست، با شادی هرگز دشواری احساس نمی شود. موفقیت مانند پول است، شادی ارزش است. موفقیت در ساعات پایانی و دیروقت حاصل می شود، شادی تمام روز حضور دارد.

 

موفقیت خانه دوم است، شادی همیشه در خانه است. موفقیت با ماديات همراه است شادی در هر ماده‌ای وجود دارد. موفقیت رویاهای شما را دنبال می کند. شادی زندگی کردن با رویاهای شماست. موفقیت با تحسین و ستایش همراه است، شادی هرگز به آن نیاز ندارد.

 

موفقیت رسیدن به بالاست، شادی هیچ سقفی ندارد. موفقیت تنها در پیش روی شما قرار دارد شادي هرگز آهسته تر از شما حرکت نمی کند.

 

موفقيت را باید تعقیب کرد. شادی را باید یافت. موفقیت گرفتن هر چیزی است که شما همیشه می خواستید بگیرید شادی به هیچ یک نیازی ندارد. موفقیت حساب گرانه است، شادی به تقلب روی برگه امتحانی نیاز ندارد. موفقیت رشک و حسد می‌ورزد شادی خودش را به اشتراک می گذارد. موفقیت رفتن به دور دست هاست شادی از مسیر و مقصد لذت می برد پس بیایید با تغییر نگاه خودمان، تلاش کنیم از مسیر لذت ببریم و امیدوار باشیم در زندگی موفقیت هایی هم به دست بیاوریم

 

منبع: جوان

برگرفته از سایت: elitedaily

نوشته: لارن مارتین

12jav.net