کد خبر : 137554 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ بهمن - 18:08
ازدواج‌دختر11ساله‌با مرد50 ساله پیرو انتشار خبری مبنی بر ازدواج یک دختر یازده ساله با مردی حدودا پنجاه ساله در ایلام، دادستانی مرکز این استان به موضوع ورود کرد.

دوات آنلاین- پیرو انتشار خبری مبنی بر ازدواج یک دختر یازده ساله با مردی حدودا پنجاه ساله در ایلام، دادستانی مرکز این استان به موضوع ورود کرد.

 

خسروی زاد دادستان مرکز استان ایلام اظهار کرد: پس از وصول گزارش به دادسرا، مدیرکل بهزیستی با دستور دادستانی مکلف به حل این موضوع در اسرع وقت شد.

 

وی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی با ورود مدعی العموم، گفت: این اقدام بر اساس ماده ٥٠ قانون حمایت خانواده جرم تلقی شده و مرتکبین این اقدام غیرقانونی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

 

در همین حال معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از انتقال کودک ایلامی که وادار به ازدواج با مردی ۵٠ ساله شده بود، به یکی از مراکز بهزیستی ایلام خبر داد.

 

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که مددکاران بهزیستی برای تهیه گزارشی از وضعیت این کودک به روستای محل سکونت این مرد مراجعه کردند، گفت: بر اساس گزارش‌های تکمیلی، این کودک حدوداً ١٢ ساله است و به یکی از مراکز سازمان بهزیستی در ایلام منتقل شده است.

 

وی با بیان این‌که خانواده این کودک در تهران هستند، اظهار کرد: این دختر ١٢ ساله، یک خواهر و یک برادر بزرگ‌تر و یک برادر کوچک نیز دارد که همکاران بهزیستی تهران برای بررسی وضعیت آن‌ها نیز به منزل‌شان در تهران مراجعه خواهند کرد.

 

به گفته مسعودی فرید، این مرد ۵٠ ساله، دلیل ازدواج با این کودک به‌ازای پرداخت پول را انکار کرده است، اما این مساله نیازمند بررسی‌های بیشتری است.

 

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به این‌که در حال حاضر پدر این کودک به دلیل اعتیاد در زندان به سر می‌برد، تصریح کرد: وقوع این اتفاق و انتقال این کودک به ایلام برای ازدواج با این مرد، چند ماه قبل انجام شده است.

 

به گفته مسعودی فرید، با ورود دادستانی به این موضوع، در حال حاضر برای پدر کودک و این مرد قرار قانونی صادر شده است.

 

گفتنی است، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز با اشاره به خبر ازدواج دختر ایلامی، اظهار کرده بود: «پیرو انتشار خبر ازدواج دختر ۱۱ ساله با مردی ۵۰ ساله در ایلام، دادستانی استان به موضوع ورود پیدا کرده است.»

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: کودک ایلامی که قرار بود به ازدواج مردی ۵٠ ساله دربیاید، تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفت.

 

محمد شریعتمداری در واکنش به این ماجرا در صفحه توئیتر خود نوشت: «به لطف خدا و همت همکاران و پایمردی دادستان محترم ایلام، دختر یازده ساله عزیزم رها، که بنا به تصمیمی غلط، قرار بود نوعروس مردی پنج‌برابر سنش شود، تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفت.»

12jav.net