کد خبر : 137524 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ بهمن - 07:07
راهنمای کامل سفر زمستانی به شهرهای شمالی پارك جنگلی بابل‌كنار اولین مقصد جنگل‌گردی است كه ما پیشنهادش می‌كنیم. این پارك جنگلی در 23 كیلومتری بابل قرار گرفته شما نیم ساعته می‌توانید به آنجا برسید

دوات آنلاین-سفر كردن در زمستان برای بیشتر افراد هنوز معنایی ندارد و خیلی‌ها تمام برنامه‌ریزی‌های سفرشان در تابستان و بهار خلاصه می‌شود، به‌خصوص اگر مقصد شمال كشور باشد. سفر در زمستان آن هم شمال كشور یكی از هیجان‌انگیزترین اتفاقاتی است كه احتمالا به خاطر ترس از سرما آن را تا به حال تجربه نكردید، اما قبول كنید زیبایی و جذابیت طبیعت فقط به سرسبز بودن درختان و هوای آفتابی نیست. پیشنهاد می‌كنیم حتما سفر زمستانی را یك بار امتحان كنید آن وقت برای همیشه آن را جزو برنامه‌ریزی هرسال خود قرار می‌دهید. در ادامه پیشنهاد جنگل‌گردی در استان مازندران را كه می‌توانید در زمستان آن را تجربه كنید به شما معرفی كرده ایم تا اگر قصد سفر كردید در اولین قدم پیشنهادی روبه‌روی‌تان باشد و برای سفرهای بعدی خودتان دست به كار شوید.

 

در كنار خانواده

اول از همه باید بدانید سفر در زمستان كمی شرایطش با فصل‌های دیگر متفاوت است پس قبل از حركت با وسیله نقلیه‌تان، تجهیزات مناسب را آماده كنید. شهرستان بابل حدود 45 كیلومتری ساری قرار دارد، یعنی چیزی حدود یك ساعت از مركز استان مازندران تا شهر بابل فاصله است. شاید نتوانید باور كنید اما اطراف بابل و بابلسر پر از جنگل است و شما را از هرروز كنار ساحل رفتن و سفر كلیشه‌ای دور می‌كند.

 

پارك جنگلی بابل‌كنار اولین مقصد جنگل‌گردی است كه ما پیشنهادش می‌كنیم. این پارك جنگلی در 23 كیلومتری بابل قرار گرفته شما نیم ساعته می‌توانید به آنجا برسید. این پارك جنگلی انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود چون منطقه حفاظت شده است علاوه بر داشتن امكاناتی مانند سرویس بهداشتی و آلاچیق و نمازخانه، زمین بازی برای كودكان دارد و برای سفرهای خانوادگی پیشنهاد مناسبی است. طبیعت زیبای این پارك جنگلی با درختان و چشمه آب جذابی كه در دل این مجموعه است، ارزش دیدن دارد.

 

كمی هیجان

اما اگر اهل ماجراجویی هستید و دلتان كمی هیجان بیشتر می‌خواهد جنگل لفور بهترین پیشنهاد است. مطمئن باشید مزد ماجراجویی‌تان را می‌گیرید، چون قرار است یكی از بكرترین جنگل‌های استان مازندران را ببیند. در این فصل شاید سرما اجازه پیاده‌روی زیاد به شما ندهد، اما می‌توانید با وسیله نقلیه مقداری از مسیر را بروید و نزدیك هفت آبشار كه شدید كمی پیاده‌روی كنید و هم از طبیعت زمستانی درختان لذت ببرید هم در سكوت جنگل صدای پرندگان را گوش كنید. فقط یادتان باشد اگر هوا بارانی یا برفی بود حتما با خودتان یك باتوم مخصوص پیاده‌روی ببرید و بدانید كه در این منطقه فقط یك سرویس بهداشتی صحرایی وجود دارد پس از همان اول مسیر این موضوع را در نظر داشته باشید.

 

برای حرفه‌ای‌ها

اگر از آن دسته از آدم‌ها هستید كه دلتان تجربه‌ای غیرقابل پیش‌بینی می‌خواهد حتما یك‌بار در زمستان به فیلبند بروید. شاید اسم این روستا به گوشتان خورده باشد یا شاید تجربه سفر به آن را داشته‌اید، اما اگر جزو كسانی هستید كه زمستان این روستا را ندیده‌اید حتما یك‌بار تجربه‌اش كنید. برای سفر به این روستا باید خودتان را برای هر اتفاقی آماده كنید ممكن است در دل زمستان با هوایی صاف و آفتابی روبه‌رو شوید و یكی از خارق‌العاده‌ترین طبیعت‌‌های این منطقه و هوای برفی آن را ببينيد. این روستا 2300 متر ارتفاع دارد و بلندترین روستای بخش شرقی مازندران است برای همین سفر به این روستا حتما تجربه كافی در شرایط سخت را مي‌خواهد، چون هم مسیر رسیدن به آن سخت است و هم سوز و سرمای آن زیاد است.

 

چند ترفند ساده، اما مهم

اگر قرار است سفر زمستانی داشته باشید و جایی بروید كه هوا سرد و شاید بارانی یا برفی باشد، لازم است چند چیز ساده اما مهم را بدانید.

 شاید فكر كنید برای سفر رفتن در این فصل فقط باید با هواپیما به مقصد بروید و به‌خاطر هزینه منصرف شوید یا حتما با ماشین شخصی باید سفر كنید و به‌دليل خطرات احتمالی قیدش را بزنید، اما چند نكته در این باره باید بدانید:  یكي این‌كه در زمستان می‌توانید پروازهایی با قیمت‌های مناسب پیدا كنید فقط كافی است زمان رفت و برگشت‌تان را كمی هوشمندانه انتخاب كنید. نكته دوم این كه سفر با قطار و اتوبوس در این فصل آن‌قدر‌ها هم كه فكر می‌كنید چیز سختی نیست فقط كمی حوصله می‌خواهد و اندكی ماجراجویی. خیالتان هم از بابت رفت و آمد در شهرهایی كه به آن سفر می‌كنید هم راحت باشد. تقریبا همه شهرهای ایران دیگر آژانس‌های اینترنتی دارند و به‌راحتی و با قیمتی بسیار معقول می‌توانید به هرجا حتی دل جنگل‌ها هم بروید.

 

 تجهیزات مناسب داشتن خیلی هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. ارزش تجربه سفر زمستانی آن‌قدر هست كه برای تجربه‌اش كمی هزینه كنید. داشتن جوراب گرم چیزی است كه خیلی ساده به نظر می‌رسد، اما باید در یك پیاده‌روی در هوای سرد امتحانش كرده باشید تا بدانید چقدر به شما كمك می‌كند پس قبل از هركاری دو جفت جوراب گرم داخل چمدان‌تان بگذارید. لباس مناسب در سفر خیلی مهم است. شما قرار نیست هرچه لباس بافت سنگین دارید را در چمدان كنید و باخودتان راه بیندازید. سعی كنید لباس‌هایی را انتخاب كنید كه گرم و سبك است. در آخر هم بدانید سفر به شمال در زمستان یعنی شرایط غیر‌قابل پیش‌بینی، البته قرار نیست در حد مناطق كوهستانی یخبندان باشد، اما ممكن است هوا بارانی و برفی شود یا خیلی سرد. پس سعی كنید برای این شرایط خودتان را آماده كنید.

 

 اگر اهل سفر ارزان هستید و از آن دسته افرادی كه همیشه در دل طبیعت چادر می‌زنید و فصل زمستان را برای همین مناسب سفر نمی‌دانید، پیشنهاد می‌كنیم هاستل‌ها یا خانه‌های بوم‌گردی را امتحان كنید. هردو در بيشتر نقاط ایران تقریبا پیدا می‌شوند، هم قیمت‌های خوبی دارند و هم معمولا خودشان قسمت جذابی از سفرتان را می‌سازند.

 

منبع: چمدان

12jav.net