کد خبر : 136818 تاریخ : ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ دي - 13:44
معرفی کامل سریال تاریکی شب روشنایی روز + خلاصه داستان و بازیگران این سریال داستانی عاشقانه دارد که در بستری سیاسی تاریخی رخ می دهد. داستان عشقی که سیاست تباهش کرده است.

دوات آنلاین-حجت قاسم زاده اصل از آن کارگردانان گزیده کار است که تلاش می کند همیشه دست روی سوژه های خاص بگذارد و آن را برای مخاطب به تصویر بکشد، همین موضوع باعث شده کارهایش میان مخاطبان ماندگار شود و این طور نیست که فقط نظر مخاطبان عام را جلب کند، بلکه همیشه آثارش با اقبال منتقدان و مخاطبان خاص هم روبه رو می شود.

 

از کارهای بنام این کارگردان می توان به تله فیلم تنهایی با بازی شهاب حسینی اشاره کرد که بارها از شبکه های مختلف سیما بازپخش شده است.

 

همچنین سریال یادآوری او در جذب مخاطب موفق بوده زیرا نگاه ویژه ای به مفاهیم مرگ و زندگی داشت. از دیگر ساخته های این کارگردان می توان به قصه ها و واقعیت، کسوف، پس از پایان و ... اشاره کرد.

 

قرار است بعد از پایان پخش فصل دوم سریال بچه مهندس سریال تاریکی شب روشنایی روز از این کارگردان پخش شود.

 

این سریال روایتگر زندگی بهنام طریقت است که با تنهایی هایش کنار آمده. او خانواده گرمی دارد اما حسرت های گذشته دور زندگی، دست از سرش برنمی دارد. همه آدم ها باید زمانی تصمیم بگیرند بین معروف بودن، محبوب بودن و مفید بودن یکی را انتخاب کنند و شخصیت داستان ما مفید بودن را برگزیده است.

 

در مجموع، این سریال داستانی عاشقانه دارد که در بستری سیاسی تاریخی رخ می دهد. داستان عشقی که سیاست تباهش کرده است.

 

به گفته این کارگردان، سریال تاریکی شب روشنایی روز دور از ساخته های قبلی اش نیست و تنها تفاوتش در این است که اندکی پس زمینه سیاسی دارد، اما داستان، داستان زندگی آدم هایی است که فرصت زندگی از آنها دریغ شده است.

 

در این مجموعه به آدمهاو روابطشان پرداخت می شود. همچنین به مفاهیمی همچون وفاداری، سر پیمان ماندن، احترام به خانواده، همبستگی، عشقی که باید ارج گذاشت و... توجه ویژه داشته است.

 

از نکات برجسته این سریال زمان قصه است که مربوط به دهه 50 و زمان حال می شود و به شکل موازی در قصه روایت میشود. ضمن این که زمان قصه واقعی است و اتفاقات سیاسی و اجتماعی آن روزگار در تار و پودش دیده می شود، اما آدم ها ساخته ذهن خود کارگردان هستند.

 

ساختار این مجموعه به خاطر فلاش بك ها متفاوت است. به هرحال باید منتظر بود و نتیجه را دید که آیا تماشاگر با این ساختار ارتباط برقرار می کند یا خیر.

 

نقش بهنام طریقت را در این مجموعه فرهاد قائمیان بازی می کند.

 

این کارگردان درباره انتخاب این بازیگر تاکید کرد که تاکنون با او در سه کار همکاری داشته است، از سوی دیگر این نقش دشوار بوده و باید بازیگری انتخاب شود که برای نقش انرژی بگذارد. به همین دلیل فرهاد قائمیان را برای این نقش انتخاب کرد و تلاش داشته دیگر بازیگران هم متناسب با شخصیت هایشان انتخاب شوند.

 

«حجت قاسم زاده اصل» کارگردان سریال تاریکی شب روشنایی روز درباره قصه اصلی این سریال گفت: نمی‌دانم چرا در رسانه‌ها و یا اذهان عمومی پیچیده که این سریال مناسبتی دهه فجر است. این سریال مناسبتی نیست و برای دهه فجر هم ساخته نشده و داستانی عاشقانه و مربوط به عشقی ۴۰ ساله و ناکام است.

 

وی ادامه داد: بخشی از این سریال در دهه ۵۰ می‌گذرد و این سو تفاهم برای خیلی‌ها ایجاد شده که به دلیل تقارن زمان موجود در بخش‌هایی از این سریال در دهه پنجاه، پس این سریال مناسبتی است!

 

او افزود: قصه اصلی این سریال پیرامون پیمان و عشق  و وفاداری است.

 

این کارگردان درباره فضاهایی که در این سریال به تصویر کشیده شده است، نیز گفت: در مورد کارهایی که برای دهه ۵۰ ساخته می‌شود متاسفانه اشتباهی وجود دارد و آنهم اینکه دوستان به اشتباه به جای نشان دادن فضای دهه ۵۰، فضای دهه ۳۰ و ۴۰ را نشان می‌دهند. دهه ۵۰ در تهران همان برج‌های سامان، میرزای شیرازی، یوسف آباد و ... است که از زمان حاضر ما و دهه ۹۰ خیلی دور نیست. ما هم در این راستا سعی کردیم فضای واقعی دهه ۵۰ را در «تاریکی شب روشنایی روز» نشان دهیم.

 

قاسم زاده اصل با اشاره به اینکه در تمامی سکانس‌های این سریال از فضاهای موجود در تهران و لوکیشن‌های واقعی استفاده کردم، بیان داشت: ما برای تصویربرداری این سریال به شهرک سینمایی نرفتیم. بخشی از لوکیشن‌های خیابانی را دکور چیدیم و فضاهایی که ماشین‌های امروزی در خیابان‌ها بودند و المان‌های امروز تهران را می‌دیدیم را نیز با تکنیک‌های کامپیوتری حذف کردیم.

 

وی با اشاره به انتخاب بازیگران و حضور قائمیان و حضاری در نقش اصلی سریال خود نیز گفت: این دو بازیگرهایی هستند که مردم دوستشان دارند. اغلب این انتقاد به من وارد می‌شود که در همه کارهایت از بازیگران ثابت استفاده می‌کنی و من این را هم حُسن کارهایم می‌دانم. تا زمانیکه نقشی که آنها بازی می‌کنند شبیه به نقش قبلی‌شان نباشد این عیب نیست و اگر شبیه به هم شود دیگر حُسن نیست که خدا را شکر در مورد کارهای من و استفاده از چند بازیگر ثابت این مصداق وجود ندارد. روزبه حضاری در این سریال نقش جوانی‌های فرهاد قائمیان را ایفا می‌کند و من به بازی او اعتماد کامل دارم و به خوبی از عهده ایفای نقشش برآمده و زمانیکه این سریال پخش شود شما این را متوجه خواهید شد.

 

روزبه حصاری، حمیدرضا آذرنگ، فرخ نعمتی، مائده طهماسبی، امیرحسین مدرس، پرویز پورحسینی مهوش وقاری، سید مهرداد ضیایی، مهرداد ضیایی، ناصر ممدوح و ... دیگر بازیگران این سریال هستند.

12jav.net