کد خبر : 136810 تاریخ : ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ دي - 07:23
نقد فیلم مارموز/ ضعف فیلم و قدرت بازیگر تصویری که مخاطب از بیشتر کاراکترهای حامد بهداد در ذهن دارد، یک آدم عصبی و برون‌گراست که کنترلی روی رفتارهایش ندارد و با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند. او در «مارموز» با کاراکتر «قدرت» به طور کلی تصویر قبلی را که تماشاگر در ذهن دارد زیرورو کرده است

دوات آنلاین-فیلم کمدی «مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی که اکران بی‌حاشیه‌ای هم نداشته، در پنج هفته اکران، بیش از پنج میلیارد فروش داشته است. در «مارموز» هرچه کمال تبریزی به عنوان کارگردان، از روزهای اوج فاصله گرفته و انتظار تماشاگر را برآورده نمی‌کند، در عوض حامد بهداد خوش می‌درخشد و یک تنه بار فیلم را به دوش می‌کشد. او از ابتدای فعالیتش تا امروز در انتخاب آثار کمدی بسیار گزیده‌کار بوده، آن‌قدر که تعداد فیلم‌های کمدی در کارنامه او به تعداد انگشتان یک دست می‌رسد، اما معمولاً در همان معدود آثار کمدی هم توانایی‌اش را به تماشاگر ثابت کرده است و حالا در «مارموز» یکی از متفاوت‌ترین نقش‌هایش را به نمایش می‌گذارد.

 

«مارموز» نه تنها با دیگر آثار کمدی و بامزه حامد بهداد تفاوت دارد، بلکه در مقایسه با نقش‌هایی که او در فیلم‌های کاملا جدی هم بازی کرده فرق می‌کند. تصویری که مخاطب از بیشتر کاراکترهای حامد بهداد در ذهن دارد، یک آدم عصبی و برون‌گراست که کنترلی روی رفتارهایش ندارد و با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند. او در «مارموز» با کاراکتر «قدرت» به طور کلی تصویر قبلی را که تماشاگر در ذهن دارد زیرورو کرده است. «قدرت» یک آدم ساده و بی‌تدبیر است که چون قدرت مدیریت و تصمیم‌گیری ندارد، دیگران او را مطابق با اهداف و خواسته‌های خودشان هدایت می‌کنند. حالا چنین شخصیتی بر حسب اتفاق در جایگاه مهمی قرار می‌گیرد، اما از آن جا که بلد نیست از این موقعیت مهم استفاده کند، با حماقت‌هایش فرصت‌ها را از دست می‌دهد... .

 

شخصیت «قدرت» و داستان «مارموز» روی کاغذ بامزه به نظر می‌رسد و ظرفیت کمدی بودن را دارد، اما در فیلم، این حامد بهداد است که به خوبی در قالب این شخصیت فرو رفته و با بازی خوبش تماشاگر را می خنداند. بهداد در «مارموز» نشان داد ظرفیت بازی در نقش‌های متفاوت و کمدی را دارد، فقط باید از این درخشش استفاده کند و حواسش را در انتخاب‌هایش بیشتر جمع کند تا تجربه خوب «مارموز» ادامه داشته باشد.

 

منبع: خراسان- مائده کاشیان

12jav.net