دوات آنلاین-سلمان فرخنده در فصل دوم سریال بچه مهندس نقش هادی همت را بازی میکند. او در این گفتوگو درباره نقشش در بچه مهندس و همچنین نقش عماد در سریال مینو توضیحاتی داده است که میخوانید:
– نه مدتی است که تصویربرداری فصل دوم به پایان رسیده است.
– نمی دانم چون هنوز فیلمنامه فصل سوم نوشته نشده و من نمیدانم دقیقا آدمها چه سرنوشتی در فصل سوم خواهند داشت.
– هادی همت در فصل اول در کنار مربی های خانم در پرورشگاه کار می کرد و با جواد در ارتباط بود و در فاز دوم که جواد به سن نوجوانی می رسد، فضا مردانه تر شده و به همین دلیل هادی به جواد خیلی نزدیک تر می شود و در فصل دوم به نوعی همدم جواد است. در فصل سوم جواد کنکور قبول و وارد دانشگاه می شود. اما به این دلیل که از ابتدا رابطه عاطفی با هادی داشته، ارتباطشان قطع نمی شود و ممکن است در فصل سوم هم هادی در کنار جواد حضور داشته باشد. هر چند که اتفاقات در فصل سوم منوط به دانشگاه و دوستان جواد می شود. با این حال باید دید نویسنده ها چه چیزی درباره هادی و جواد می نویسند و داستان چگونه پیش خواهد رفت.
– تقریباً. البته ماجرای صدیقه و ارتباط عاطفی و مادرانه ای که با جواد داشت، با نوع ارتباط جواد با هادی فرق می کند.
– امیدوارم اینگونه باشد و فکر می کنم که داستان این قابلیت را دارد. چون ماجرا همچنان ماجرای جواد است و مخاطب با او و بچه های پرورشگاه به نوعی مأنوس شده و همذات پنداری می کند. به همین دلیل دوست دارد ماجراهای او را دنبال کند. مثل سریال های خارجی که چون در یک مقطع زمانی با این آدم ها همراه می شویم، دوست داریم ببینیم در ادامه چه ماجراهایی برایشان پیش می آید.
– ترجیح می دهم روی دو فیلمنامه ای که در دست نگارش دارم تمرکز کنم.
– دو فیلمنامه سینمایی به نام های «تونکا» و «تاب بازی». ضمن اینکه منتظرم ببینم سریال «مینو» چه تبعاتی دارد و چه بازخوردی از مخاطب می گیرم. البته امیدوارم همزمانی دو سریال در پخش تبعات بدی نداشته باشد.
– بله البته چون من تاکنون تجربه اش نکردم، نمی دانم اتفاق خوبی است یا نه. چون به نظر من گاهی کمتر دیده شدن بهتر است. با این حال چون فضای دو کار و دو نقش متفاوت است، شاید اتفاق بهتری برای من باشد.
– بله اتفاقا بعضی از مخاطبان که من را در قالب نقش هادی در «بچه مهندس» دیده بودند، توقع نداشتند که با شخصیتی مثل عماد در «مینو» ببینند که ضدقهرمان و آدم منفی است که البته برای من خیلی جذاب بود.
– در واقع می توانم بگویم شخصیت پردازی این کاراکتر خیلی متفاوت است. نقش یک جاسوس خرابکار که در نهایت یک انسان است. من هم سعی کردم به عنوان بازیگر تک بعدی این نقش را بازی نکنم. بنابراین ممکن است عده ای حس و حال خوبی با این شخصیت داشته باشند و عده ای هم نه. اما خب من این کاراکتر را خیلی دوست داشتم و برایم جذاب است.
– تغییر که دارد و فکر می کنم در قسمت آخر بیننده غافلگیر شود. اما در کل من سعی کردم که عماد خرمی را به گونه ای بازی کنم که بیننده ها درباره او و شخصیتش پیش بینی کنند و به همین خاطر با او همراه شوند.
– بله اتفاقا برای من جذاب بود و همین طور بازخورد مخاطب که چه قضاوتی درباره این شخصیت می کند.
– به نظر من هر بازیگری در تلویزیون باید نقشش را شیرین بازی کند که درس بزرگ خیلی از بازیگرهاست. آنتونی هاپکینز در «سکوت بره ها» قاتل روانی است، اما به گونه ای بازی کرد که در نهایت تماشاگر دوست داشت او بتواند فرار کند.
– اینگونه نبود که فقط من بنویسم. چون در ابتدا قرار نبود که من هم در کار به عنوان بازیگر حضور داشته باشم و این شخصیت را بازی کنم. ما در نگارش تیمی و با مشورت هم و با کارگردان کار می کردیم. اما در کل وقتی من می نویسم، به جای همه کاراکترها بازی می کنم. ضمناً در ابتدا قرار نبود که من عماد را بازی کنم. قرار بود من خالد را بازی کنم و بازیگر دیگری برای نقش عماد انتخاب شود. با آدم های مختلفی هم سکانس ها را تست می زدیم، اما در نهایت کارگردان خواست که عماد را من بازی کنم.
– در بحث انتخاب بازیگر به این فکر می کردیم که به جای چهره های تکراری تلویزیونی، از چهره های دیگری استفاده کنیم که یا تئاتری هستند و یا کمتر در تلویزیون دیده شدند. به این دلیل که هر کسی که مخاطب کمتر با او آشنا شده باشد، بیشتر با او ارتباط برقرار می کند. چون ذهنیتی با او ندارد و از این رو بهتر می پذیرد و شخصیتش را باور می کند.
– من از ۱۶- ۱۷ سالگی در تلویزیون و شبکه فارس کار می کردم و می نوشتم. در طول این سال ها هم پیشنهادهای تلویزیونی داشتم، اما ترجیح دادم به دلایلی در این زمان و با این سریال ها دیده شوم. ضمناً بیشتر از اینکه دوست داشته باشم به عنوان بازیگر شناخته شوم، دغدغه ام نویسندگی است و این کار را بیشتر دوست دارم. چون با نویسندگی است که یک اثر ماندگارتر می شود و جذاب تر است.
– بله قرار بود تعداد قسمت های سریال هم بیشتر شود که فوت زنده یاد پیام صابری که انسان بسیار دوست داشتنی بود، به همه ما شوک بزرگی وارد شد و کار نیمه کاره ماند.
– بله. چون تلویزیون مخاطب خاص خودش را دارد و دوست ندارد بیشتر از این خشونت نشان بدهد. اگر دقت کرده باشید صحنه هایی هم که عماد آدم می کشت، عنوان «+۱۴» کنار تصویر حک می شد. البته باید بپذیریم که برای تلویزیون کار می کنیم و این میزان خشونت را تلویزیون نمی تواند به مخاطبانش نشان بدهد. چه در سکانس های بازی من و چه سکانس های دیگر.
– بله دقیقا. البته در سکانس های جنگ هم اصلاحاتی داشته است. به هر حال به دلیل شخصیتی که عماد دارد، یک سری ماجراهای دیگری هم وجود داشت که حذف شد.
– بله و از همان ابتدا به این نکات در فیلمنامه فکر می کردیم تا این جذابیت برای مخاطب در داستان وجود داشته باشد.
منبع: بانی فیلم