کد خبر : 136338 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ آذر - 07:07
رسوايي در پارتي شبانه به خاطر فضای شلوغ خوابگاه، با اصرار من به همراه چند نفر از دوستان دانشگاهم که به نظرم دختران خوبی بودند یک خانه مجردي کرایه کردیم اما بعد از مدتی متوجه شدم دوستانم اهل رفت و آمد و تفریح و خوشگذرانی هستند.

دوات آنلاین-دختری که انتشار فیلمی از حضور او در یک پارتی شبانه آبرویش را به خطر انداخته است با مراجعه به مرکز مشاوره پلیس استان اصفهان داستان زندگی‌اش را این طور شرح داد:

 

من در یک خانواده مذهبی به دنیا آمدم و تنها فرزند خانه هستم و به همين جهت هم اعضای فامیل توجه زیادی به من دارند. بعد از آنکه چند سال پشت کنکور بودم  بالاخره امسال قبول شدم، پدر و مادرم نگران دور شدن من از خودشان بودند. ولی بعد از آنکه به آنها اطمینان دادم تمام توجه خود را معطوف به درسم می کنم راضی شدند و من براي ادامه تحصيل به اصفهان رفتم.

 

به خاطر فضای شلوغ خوابگاه، با اصرار من به همراه چند نفر از دوستان دانشگاهم که به نظرم دختران خوبی بودند یک خانه مجردي کرایه کردیم اما بعد از مدتی متوجه شدم دوستانم اهل رفت و آمد و تفریح و خوشگذرانی هستند.

 

كم كم آنها من را هم تشویق به پوشیدن لباس های نامتعارفي کردند كه زمانی حتی باور نمی کردم آنها را به تن کنم و پيشنهاد دادند كه در رفت و آمدهايشان شرکت کنم، اوایل مخالفت می کردم ولی بعد از مدتی به خاطر غربت و دوری از خانواده و رهايي از تنهایی، با آنها همراه شدم و نمی دانم چه اتفاقی افتاد که بعد از مدتی متوجه شدم آدمي شده ام مثل آنان، ديگر نماز نمي خواندم، به حفظ حجابم اهميت نمي دادم و در مراوده با پسران دانشگاه هم مسائل شرعي را رعايت نمي كردم.

 

هر چند بعضی از کارها برایم غیر قابل هضم بود ولی از ترس اينكه آنها مرا عقب مانده و اُمل بدانند خودم را با آنها هماهنگ كردم، تا اينكه يك هفته پیش به همراه دوستانم در یک پارتي مختلط  شركت كردم و به اصرار آنها روسري را از سرم برداشتم و از روی غفلت و سهل انگاری حرکات ناشایستی را انجام دادم، غافل از اينكه يكي از حاضران با موبایلش در حال فیلمبرداری از من بود.

 

ديروز مادرم با من تماس گرفت و با عصبانيت گفت، اين بود قولي كه به ما دادي؟ بجاي اينكه كه بروي و درسَت را بخواني در پارتي شركت مي كني؟ چشمم روشن، حجابت را هم كه كنار گذاشته اي و هنوز چيزي نگذشته دين و ايمانت را از دست دادي! مادرم گفت: باید قید درس و دانشگاه را بزنی و برگردی به خانه!

 

من كه نمي دانستم مادرم چطور از موضوع متوجه شده مات و مبهوت به حرفهايش گوش مي دادم و حرفي براي گفتن نداشتم تا اينكه فهميدم فيلم من در پارتي را يكي از آشناياني كه در آنجا بوده گرفته و به دست مادرم رسانده است.

 

لغزش ناخواسته عامل سلب اعتماد

خانم عطایی كارشناس ارشد روانشناسی مركز مشاوره آرامش در اين خصوص گفت: خانواده ای که اعضای آن به یکدیگر اطمینان دارند، با آسودگی خاطر از کنار هم بودن لذت برده و حضور یکی به دیگری دلگرمی می دهد، در این حالت افراد خانواده به قابلیت ها و توانایی های اعضاء دیگر ایمان داشته و با هم به جهت رسیدن به راه حل مشترک گفت و گو می کنند.

 

وي افزود: اعتماد متقابل سرمایه ای برای گذراندن روزهای سخت زندگی است. گاه لغزش ناخواسته اعتماد چند ساله را از بین می برد. دروغ و مخفی کاری و پنهان کاری و بد قولی به عدم اطمینان افراد به یکدیگر منجر می شود.

 

اين كارشناس مشاوره گفت: غم غربت در ابتدای مهاجرت و یا دور شدن از خانه اصلی فرد، کاملاً طبیعی است اما راه هایی وجود دارد که از این غم پیشگیری و یا زمان دچار بودن به آن را کوتاهتر کرد. روان شناسان یک واژه اختصاصی برای غم و غصه در خصوص مهاجرت یا دوری از خانه مطرح کردند که آن "بیماری خانه نامیده" می شود. افرادی که از منزل اصلی خود دور می شوند می بایست با این بحران کنار آمده و خود را با ارزش های جامعه قبلی و ارزش های جامعه فعلی که در آن زندگی می کنند تطبیق دهند در غیر این صورت دچار مشکلات عدیده ای می شوند.

 

وي بيان داشت: هر چند فرد با گذر از سن نوجوانی به  بزرگسالی  به سمت تمایز یافتگی و استقلال پیش می رود اما بهتر می تواند با این موضوع کنار بیاید، ولیکن نوجوان به لحاظ ویژگی دوران خاص خود و شرایط سنی اش تنهایی و غربت را به سختی با خود حل کرده، برای همین است با آسیب های مختلفی رو به رو شده است.

 

اين روانشناس و آسيب شناس مسايل خانواده، نوجوانی را یکی از حساس ترین دوران رشد فرد عنوان كرد و گفت: نوجوان در این سن تمایل زیادی به سمت استقلال و همگام بودن با گروه همسالان و تاثیر آنها را دارد. به همین دلیل چنانچه فرد دارای ویژگی های با ثبات، چه از لحاظ اعتقادی، فکری، هیجانی نداشته باشد می تواند فرد را به سمت آسیب سوق دهد.

 

وي افزود: بنابراین آگاهی در این زمینه به نوجوان و جوان و داشتن رابطه خوب والدین با فرزندانشان امر بسیار مهمی در این موضوع مهم دارد، توجه به نیازهای عاطفی نوجوان و سوق دادن آن به سمت استقلال و تمایز یافتگی باعث رشد و پیشگیری از آسیب ها مختلف می باشد.

 

عطایی با بیان اینکه توجه بیشتر والدین به فرزند خود با توجه به فاصله مکانی و رفت و آمد دائم با وی و دوری جستن ایشان از تنهایی می توانست از آسيب هاي به وجود آمده جلوگیری کند بیان داشت:  در خصوص مقابله  با حس تنهایی توصیه می کنیم که  نشانه ای از پیوستگی را با خودتان ببرید، موقع حس تنهایی اين موارد را رعايت كنيد: نگاه تان را به غربت تغییر دهید، صبور باشید، تفریحات سالم با دوستان که از نظرتان سالم هستند داشته باشید، به خوشبینی خود کمک کنید، نگرش قدردان داشته باشید، جنبه های مثبت زندگی تان را ببیند، برای دوری از تنهایي عضو یک انجمن خیریه و ... شوید.

12jav.net