کد خبر : 125290 تاریخ : ۱۳۹۷ جمعه ۱۱ آبان - 09:09
آن ماری سلامه چگونه به‌عنوان بازیگر نقش ساره در سریال حوالی پاییز انتخاب شد کارگردان سریال حوالی پاییز با اشاره به چگونگی انتخاب سلامه تاکید می‌کند: ابتدا قصد داشتم سراغ یک بازیگر دورگه ایرانی بروم که با زبان عربی هم آشنایی داشته باشد.

دوات آنلاین-مضمون سریال حوالی پاییز، ملودرامی عاشقانه است که البته در اطلاعاتی که از این مجموعه در رسانه‌ها منتشر شده، خبری از خلاصه داستان نیست!

 

حسین نمازی کارگردان مجموعه حوالی پاییز از خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی می‌گوید: این‌که خلاصه داستانی از مجموعه در رسانه‌ها منتشر نکردیم، به عمد صورت گرفت و می‌خواستیم جذابیت داستان حفظ شود. داستان ما یک درام عاشقانه است که هسته اصلی آن را عشق بین یک پسر ایرانی و یک دختر عرب تشکیل می‌دهد. این دختر عرب وارد یک خانواده ایرانی شده و روابط میان کل اعضای این خانواده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

 

نمازی می‌افزاید: این‌که بخواهم داستان مجموعه را پیشاپیش تعریف کنم، باعث می‌شود داستان قسمت‌های ابتدایی مجموعه برای مخاطب رو شده و دیگر جذابیتی نداشته باشد. تاکید من این است که مخاطبان، مجموعه را از همان قسمت اول دنبال کنند و ببینند؛ چراکه داستان مجموعه سرشار از جزئیات است و مخاطب قطعا باید از همان ابتدا دنبالش کرده و روابط میان شخصیت‌ها را درک کند.

 

مهمانی از لبنان

رویا تیموریان، لیلا اوتادی، حسین مهری، بهرام ابراهیمی، مونا کرمی، کیوان ساکت‌اف، جوانه دلشاد، تورج فرامرزیان، مهرنوش مقیمی و ارشا اقدسی بازیگران اصلی مجموعه تلویزیونی حوالی پاییز را تشکیل می‌دهند. تیم بازیگرانی که البته یک بازیگر عرب‌زبان و لبنانی آنها را همراهی می‌کند و از قضا این بازیگر، از جمله بازیگران اصلی مجموعه هم هست.

 

این بازیگر لبنانی که نقش زن اصلی داستان را ایفا می‌کند، آن ماری سلامه نام دارد؛ از بازیگران سینما و تلویزیون لبنان که برای بازی در این مجموعه انتخاب شده است.

 

کارگردان سریال حوالی پاییز با اشاره به چگونگی انتخاب سلامه تاکید می‌کند: ابتدا قصد داشتم سراغ یک بازیگر دورگه ایرانی بروم که با زبان عربی هم آشنایی داشته باشد. مشکل این‌جا بود که این افراد در گفتن دیالوگ‌های عربی مشکلی نداشتند، اما دیدم هنگام ادای دیالوگ‌های فارسی و وقتی قرار می‌شود به زبان فارسی صحبت کنند، نمی‌توانند شبیه به کسی باشند که این زبان را بلد نیست و تازه یاد گرفته است و لحن‌شان تصنعی می‌شد.

 

این کارگردان می‌افزاید: براساس همین دلایلی که گفتم، ابتدا سراغ بازیگرانی رفتیم که به فارسی هم تسلط داشتند؛ اما به نتیجه مطلوبمان نرسیدیم و شروع به جست‌وجو در کشورهای عربی و از میان بازیگران شاخص‌شان کردیم. در نهایت تصمیم گرفتیم بازیگری پیدا کنیم که استعداد فارسی‌آموزی خوبی داشته باشد و بعد از تست گرفتن‌های متعدد در نهایت به سلامه رسیدیم.

 

حوالی پاییز علاوه بر سلامه بازیگران دیگری هم دارد. بازیگرانی که تعدادی از آنها شاخص و چهره و سایرشان چهره‌هایی کمتر دیده شده دارند. نمازی توضیح می‌دهد: ترجیح می‌دهم سراغ آدم‌های ناشناخته بروم و از چهره‌های تازه بازی بگیرم. برای انتخاب بازیگران شناخته شده هم به همین منوال پیش رفتم و سعی کردم از بازیگرانی در نقش‌های متفاوت استفاده کنم.

 

با جدیت دیده می‌شویم

حسین نمازی، کارگردان مجموعه تلویزیونی حوالی پاییز، فیلمنامه‌نویس و کارگردان جوان ایرانی است که تجربه ساخت چند فیلم کوتاه و یک فیلم سینمایی بلند با نام «آپاندیس» را در کارنامه دارد و حالا در تازه‌ترین فعالیت خود در عالم تصویر، سراغ کارگردانی حوالی پاییز آمده است. مجموعه‌ای که ابتدای تولید بازگشت نام داشت و بعد اسمش عوض شد. این کارگردان تازه‌ترین اثرش یعنی همین حوالی پاییز را اثری باکیفیت و خوش‌ساخت می‌داند و اطمینان دارد مجموعه بخوبی دیده و مورد استقبال واقع خواهد شد.

 

نمازی با اشاره به ساختار این مجموعه تاکید می‌کند: من همیشه منتقد اصلی کارهایم هستم و ابایی ندارم بگویم که از کارهایم راضی نمی‌شوم. با این حال، حوالی پاییز مجموعه‌ای جدی، همچون ساخته‌های سینمایی‌ام است و مطمئنم مخاطب با آن ارتباط برقرار خواهد کرد. هرچند ذات کار ما همیشه این است که به‌طور کامل از خودمان مطمئن نباشیم و ممکن است اثرم به هر دلیلی هنگام پخش مورد استقبال واقع نشود و بر این اساس آماده شنیدن انتقادات هم هستم.

 

کارگردان فیلم سینمایی آپاندیس با اشاره به فعالیت تازه‌اش در عالم تلویزیون ادامه می‌دهد: ورود فضای مجازی در یکی دو سال گذشته فضای فیلم و مجموعه‌سازی را تغییر داده است. مشاهده واکنش‌ها و بازخوردهای مخاطبان ساده‌تر شده و بر این اساس ذهنیت‌ها هم جابه‌جا می‌شوند. برای مثال خودت فکر می‌کنی پلان خوب یا سکانس تاثیربرانگیزی گرفته‌ای، اما می‌بینی که همین پلان و سکانس مخاطب را پس می‌زند. اتفاقی که البته بخشی از آن به غر زدن‌های مردم برمی‌گردد. با ورود به عرصه فضای مجازی، مخاطبان تلویزیون هم گسترده‌تر شده‌اند و علاوه بر مخاطبان پروپاقرص همیشگی، عده‌ای دیگر هم به این گروه و جامعه بینندگان اضافه شده‌اند.

منبع: جام جم

12jav.net