کد خبر : 125254 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ آبان - 08:10
رودبار و قصران؛ مقصدی شگفت‌انگیز برای سفر یک روزه پاییزی + گزارش تصویری می‌توانید برنامه سفر را حرکت از روستای امامه به کلوگان تنظیم کنید. این دو روستای زیبا در منطقه رودبار و قصران قرار دارند.

دوات آنلاین-اگر تا به حال به رودبار و قصران سفر نکرده‌اید باید یادآوری کنیم این مکان محلی مناسب و حتی رویایی برای سفره یک روزه پاییزی است. آرزو اسدیان دختر کوهنوردی که در این فصل به دلیل شرایط آب و هوایی سفر به مناطقی دیگر غیر از قلل مرتفع را در برنامه‌اش قرار داده برای دوات آنلاین این طور نوشته است:

می‌توانید برنامه سفر را حرکت از روستای امامه به کلوگان تنظیم کنید. این دو روستای زیبا در منطقه رودبار و قصران قرار دارند.

برای رسیدن به روستای امامه از تهران زیر یک ساعت رانندگی لازم است، باید قبل از میدان اصلی فشم وارد یک جاده کوهستانی بشوید که چشم‌انداز بسیار زیبایی به جبهه شمالی کوه توچال دارد.

وجود کوههای مرتفع مهرچال، پیرزن کلوم و همهن در روستای امامه، توجه کوهنوردان  زیادی را به خود جلب کرده است.

ما ساعت 6:15 از تهران به سمت روستای امامه حرکت می کنیم. حدود ساعت 7:00 ، کوهپیمایی‌مان آغاز می شود. انگار دره ای که مسیر پیمایش ما قرار دارد با درخت‌هایی رنگا رنگ تزیین شده است.

ساعت 10:30 برای صرف صبحانه در کنار چشمه ای توقف کردیم. صبحی بسیار دل انگیزی است، بارش سبک باعث تازگی هوا و برانگیختن عطر و بوی مطبوعی از گیاهان و درختان گردو شده است.  انعکاس طلایی برگ های درختان مبهوت کننده است.

حدود ساعت 11:30 دوباره شروع به حرکت می کنیم، بعد از یک ساعت کوهپیمایی به باغات روستای کلوگان می رسیم. خانه های بسیار زیبا، رودخانه پرآب و باغات دلیل خاص بودن این روستا هستند.

یادتان باشددر طول مسیر پیمایش آنتن موبایل وجود ندارد و کل مسیر حدود 10 کلیومتر است با کوهپیمایی ساده.

12jav.net