کد خبر : 125153 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان - 06:24
قتل‌شوهر به‌دلیل خواسته‌های بی‌شرمانه دیوان عالی کشور حکم دختری که در نوجوانی مردی را به خاطر آزار و اذیت به قتل رساند مورد تایید قرار داد و حالا این دختر چشم به یاری مردم دارد تا پس از 9 سال بتواند از زندان آزاد شود.

دوات آنلاین-دیوان عالی کشور حکم دختری که در نوجوانی مردی را به خاطر آزار و اذیت به قتل رساند مورد تایید قرار داد و حالا این دختر چشم به یاری مردم دارد تا پس از 9 سال بتواند از زندان آزاد شود.

 

عشرت که در 17 سالگی به جرم قتل بازداشت شد در اعترافاتش گفت مقتول را کشته چون او را به مردان افغانستانی اجاره می‌داده ‌است.

 

عشرت زمانی بازداشت شد که پلیس جسد مرد جوانی را که با ضربات چاقو به قتل رسیده ‌بود پیدا کرد بررسی‌های ماموران نشان داد مقتول مواد فروشی بوده که از مدتی قبل با دخترجوانی به نام عشرت زندگی می‌کرده‌است از آنجایی که هم‌زمان با مرگ مرد جوان عشرت هم گم شده ‌بود پلیس نسبت به او ظنین شد و در نهایت او را بازداشت کرد.

 

دختر نوجوان از همان ابتدا اتهام قتل را قبول کرد و گفت چون مرد جوان از او سوء استفاده می‌کرد وی را به قتل رسانده چرا که او را مردی فاسد می‌دانسته ‌است.

 

با تکمیل تحقیقات و ارسال پرونده به دادگاه کیفری استان تهران، شعبه 71 وقت رسیدگی به پرونده را آغاز کرد بعد از اینکه گفته‌های اولیای‌ دم مبنی بر درخواست قصاص مطرح شد عشرت پای میز محاکمه رفت. زندگی دردناک این دخترنوجوان به شدت حاضران در جلسه دادگاه را تحت تاثیر قرار داد. عشرت اتهام قتل را قبول کرد و گفت: چند ماه قبل از این ماجرا از شهرم فرار کردم و به تهران امدم وضعیت زندگی من بسیار بد بود و در واقع شکنجه می‌شدم به همین خاطر هم قید همه چیز را زدم و به تهران آمدم. در پارک زندگی می‌کردم شبها در توالتهای شهر می‌خوابیدم و وضعیت خوبی نداشتم تا اینکه با مقتول آشنا شدم بعد از هفته‌ها بی‌کسی و گرسنگی او مثل یک سرپناه برای من بود و گفت که حاضر است من را به خانه‌اش ببرد. من هفته‌ها بود حتی سرم را روی بالش نگذاشته ‌بودم و روی زمین می‌خوابیدم بدون اینکه بدانم کیست به خاطر وضعیتی که داشتم به او اعتماد کردم بعد از مدتها اولین ‌بار بود که وارد خانه‌ای می‌شدم من فکر می‌کردم کابوسی که از کودکی همراهم بود تمام شده ‌است. به این مرد دل بستم و با او زندگی می‌کردم کارهای خانه را انجام می‌دادم و هرکاری که می خواست می‌کردم برایم مهم نبود مواد فروش است همینکه من سرپناهی داشتم برایم کافی بود تا اینکه بعد از 6 ماه به من گفت حالا وقت آن است که خودت کار کنی او از من می‌خواست که با کسانی که برای خرید مواد می‌آیند رابطه داشته‌ باشم. من قبول نکردم به او گفتم من فقط با تو زندگی می کنم و تن به این کار نمی‌دهم اما او مرا وادار می کرد که با مردان افغانستانی رابطه داشته ‌باشم این کار وضعیت روحی من را به شدت بهم ریخته بود او با من کاسبی می‌کرد و از هر مرد 40 هزار تومان می‌گرفت و می‌گفت در قبال آن به من غذا و جای خواب می‌دهد. من در کودکی مورد آزار جنسی قرارگرفته‌بودم این کابوس را همیشه با خودم همراه داشتم 4 ماه تحمل کردم اما دیگر نتوانستم از نظر من او مرد فاسدی بود به همین خاطر یک شب که خواب بود با ضربات چاقو او را زدم و زمانی که بیدار شد دوباره دو ضربه زدم و بعد هم فرار کردم.

 

عشرت در پاسخ به این سوال قاضی که چرا از خانه فرار کرده‌است گفت: چند ماه قبل از فرارم یکی از برادرانم من را در خانه مورد آزار و اذیت قرار داد من فرزند اخر خانواده بودم و برادرانم همگی خیلی بزرگتر از من بودند پدر و مادرم پیر بودند بعد از اینکه یکی از برادرانم به من تجاوز کرد من را تهدید کرد که دراینباره به کسی چیزی نگویم من هم چاره‌ای بجز فرار نداشتم چون ممکن بود دوباره تکرار شود.

 

پدرم قبل از اینکه من از خانه فرار کنم فوت کرد و من یک مادر پیر داشتم بعد از اینکه زندانی شدم متوجه شدم مادرم هم به خاطر اینکه بی‌کس شده و کسی به او رسیدگی نمی کند تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌است.

 

این در حالی بود یکی از برادران عشرت در دادگاه حضور داشت او خطاب به قضات گفت:من در جریان آزاری که بر عشرت رفته نبودم. من در شهر دیگری زندگی می‌کنم و بعد از اینکه خواهرم دستگیر شد فهمیدم که چه اتفاقی افتاده‌است و پیگیر پرونده او شدم. عشرت زمانی به دنیا آمد که سن و سالی از پدر و مادرم گذشته‌بود و متاسفانه ما هم نتوانستم آنطور که باید از خواهرمان مراقبت کنیم. بعد از فرارش برادران دیگرم او را طرد کردند ،اما من همیشه دنبال او بودم.

 

بعد از پایان جلسه رسیدگی قضات با توجه به وضعیتی که زندگی عشرت داشت و اینکه شوهر صیغه‌ی‌اش او را مورد سوء استفاده قرار می‌داد و عشرت نیز با اعتقاد به مهدور‌الدم بودن او را کشته‌بود در نهایت هیات قضات از اوخواستند که قسم بخورد واقعیت را گفته‌است بعد از قسم خوردن عشرت قضات وارد شور شدند و او را به اتهام قتل شبه عمد و اشتباه در تشخیص مهدورالدم بودن به  پرداخت دیه و 6 سال حبس محکوم کردند.

 

این حکم در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت حکم 6 سال حبس عشرت اجرا شد و در این مدت برادرش که سعی می کرد به او کمک کند با زنی که خود را فردی خیر معرفی می کرد آشنا شد. این زن ادعا کرده‌بود حاضراست یک میلیارد تومان بدهد تا عشرت آزاد شود او از برادر عشرت درخواست 40 میلیون تومان کرده‌بود تا بتواند مشکلاتش را حل کند و سپس همه دیه عشرت را بپردازد. به گفته برادر عشرت این زن ادعا کرده بود مشکلی پیش امده‌است و برای اینکه بتواند پولش را از فردی بگیرد و کل دیه عشرت را بپردازد باید 40 میلیون تومان بدهد و بعد پول را برداشت کند برادر عشرت نیز مبلغ را با قرض گرفتن از دوستش پرداخت کرده بود اما بعد متوجه شد سرش کلاه رفته و زن اصلا خیر نبوده‌است به این ترتیب برادر عشرت نیز همه دارایی اش را از دست داد.

 

حالا عشرت که در سن 27 سالگی است ازمردم درخواست کرده تا به او کمک کنند بتواند از زندان بیرون بیاید. او گفت: من در آستانه 30 سالگی هستم و در همه این مدت حتی یک روز نبوده که بتوانم بخندم. زندگی من در کابوس تجاوز و زندان گذشت کمکم کنید تا بتوانم زندگی دوباره را تجربه کنم.

 

شهروندانی که قصد کمک به این زن زندانی را دارند می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت       5022291063641474 گروه یاران نجات( به نام شهرزاد همتی پل‌سنگی- شاهد حلاج نیشابوری و   افسون علیمرادیان) واریز کنند.

 

منبع: شرق

12jav.net