کد خبر : 125059 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ آبان - 07:27
انتشار تصاویرخصوصی زن متاهل یکی از شهروندان ملایری با مراجعه به پلیس فتا و ارائه شکواییه‌ای مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی همسر وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، خواستار رسیدگی به موضوع و شناسایی فرد منشر کننده تصاویر شد.

دوات آنلاین-فرماندهی انتظامی شهرستان ملایر گفت: فردی که از طریق فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی کرده بود توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان ملایر شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش دوات آنلاین سرهنگ علی‌بخشی در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان ملایری با مراجعه به پلیس فتا و ارائه شکواییه‌ای مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی همسر وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، خواستار رسیدگی به موضوع و شناسایی فرد منشر کننده تصاویر شد.

 

 

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شده و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با پیگیری مستمر و پی جویی‌های فنی و پلیسی انجام شده عامل انتشار تصاویر که از دوستان خانوادگی شاکی بود شناسایی و ضمن اخذ مجوزهای لازم قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه، دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

 

سرهنگ علی‌بخشی گفت: متهم، در تحقیقات مقدماتی هرگونه ارتباط خود را با موضوع انکار که پس از مواجه با دلایل، مدارک و مستندات موجود در پرونده ، در نهایت به جرمش معترف شد که به دلیل اختلاف خانوادگی با شاکی اقدام به انتشار تصاویر وی کرده است.

 

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر افزود: در ادامه متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای تکمیل مراحل قانونی به دادسرا معرفی گردید.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه عدم رعایت حیطه بندی در خصوص نگهداری از اطلاعات محرمانه و شخصی نظیر تصاویر خصوصی و خانوادگی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد، به کاربران توصیه کرد: حتما فایل‌های شخصی و خصوصی خود را بر روی حافظه‌های جانبی ذخیره نمایند و برای این فایل‌ها نیز در هارد پسورد گذاری کنند ضمن آن‌که به هیچ عنوان این حافظه‌های جانبی را در دسترس دیگران قرار ندهند.

 

پرونده‌ای دیگر

در همین حال رئيس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کردستان از دستگیری فردی خبر داد که با عضویت در یک گروه تلگرامی با سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران اقدام به مزاحمت و انتشار اطلاعات خصوصی افراد می‌کرد.

 

سرهنگ فرامرز شاکری در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی و در پیام‌رسان تلگرام اقدام به ارسال پیام‌های توهین‌آمیز برای من کرده است و اطلاعات خصوصی من را در فضای مجازی منتشر کرده است، اعلام شکایت کرد و بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

 

وی افزود: شاکیِ در اظهارات خود عنوان داشت مدتی است در یک گروه تلگرامی عضو هستم و بنابر اعتمادی که در من ایجاد شده بود خیلی از اطلاعات خصوصی خود را در این گروه به اشتراک می‌گذاشتم و حالا فردی ناشناس در جهت تخریب شخصیت من اقدام به ارسال مطالب ناخوشایند برای من کرده و اطلاعات خصوصی من را در فضای مجازی منتشر می‌نماید.

 

سرهنگ شاکری در این رابطه گفت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی و اخذ دستور مقام قضایی متهم شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

 

وی افزود: متهم در اعترافات خود گفت که من و شاکی در یک گروه تلگرامی عضویت داشتیم و شاکی به‌ راحتی مطالب و موضوعات خصوصی خود و حتی تصاویر شخصی خود را در گروه منتشر می‌کرد و اعتماد بی‌جایی به اعضاء گروه پیداکرده بود و من با شاکی در رابطه با موضوعی اختلاف‌ نظر پیدا کردیم و بنده به انگـیزه انتقام‌جویی اقدام به ارسـال پیام‌های مورد ادعایی شاکی و ایجاد مزاحمت برای وی نمودم.

 

 سرهنگ شاکری به شهـروندان توصیه کرد: بارها در رسانه‌های مختلف عـنوان کرده‌ایم که اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی معنایی ندارد و همیشه باید در نظر داشته باشیم که با کوچک‌ترین اختلاف‌ نظری که بین دو نفر به وجود می‌آید، به‌ راحتی امکان سوءاستفاده از اطلاعات و حتی تهدید و ایجاد مزاحمت در فضای سایبر میسر است. لذا کاربران فضای مجازی می‌بایست با آگاهی از حریم خصوصی خود از هرگونه اعتماد نابجا و در انتشار اطلاعات خصوصی خود در فضای مجازی خودداری کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فنا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

12jav.net