کد خبر : 114727 تاریخ : ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۸ مهر - 06:41
پشت پرده حضور سلبریتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی بسیاری از هنرمندان روزانه با انتشار چند استوری و پست در صفحه شخصی‌شان، گزارش تصویری مفصلی از لحظه‌لحظه زندگی‎‌شان می‌دهند، درباره اتفاقاتی که در جهان می‌افتد اظهارنظر می‌کنند، با بهانه و بی‌بهانه عکسی از چهره خودشان به اشتراک می‌گذارند، حتی اگر به مطب دکتری می‌روند، فرصت تبلیغات را از دست نمی‌دهند.

دوات آنلاین-از زمانی که تب داغ فضای مجازی گریبان‌گیر بسیاری از چهره‌ها شده است، مردم دیگر مانند گذشته منتظر دیدن هنرپیشه مورد علاقه‌شان روی پرده سینما نیستند و اصلاً شوقی برای دیدن آن‌ها ندارند. وقتی این روزها مردم روزی چند بار بسیاری از چهره‌ها را در فضای مجازی می‌بینند و لحظه‌به‌لحظه از زندگی آن‌ها باخبر هستند، دیگر به دیدن عکس و ویدئوی آن‌ها در فضای مجازی عادت کرده‌اند و احساس می‌کنند دیگر نیازی نیست آن‌ها را روی پرده سینما ببینند یا حتی درباره بعضی از آن‌ها، منتظر نیستند که با رسانه‌ای گفت‌وگو کنند، چون آن‌ها هر روز در فضای مجازی و در محافل مختلف در حال صحبت کردن هستند.

 

حضور همیشگی، همه‌جا

کافی ا‌ست نگاهی به گزارش‌های تصویری اکران‌های مردمی فیلم‌ها بیندازید یا روزانه سری به صفحه شخصی بسیاری از چهره‌ها و سلبریتی‌ها در فضای مجازی بزنید و کمی اینستاگرام را بالا و پایین کنید. متوجه می‌شوید در طول روز تصویر آن‌ها را چندین‌ و چند بار نه تنها در صفحه خودشان، بلکه به بهانه‌های مختلف و در صفحه افراد مختلف خواهید دید. انگار چندان مهم نیست فروشگاه کدام سلبریتی افتتاح شده، سالن زیبایی کدام یک از آن‌ها شروع به کار کرده، برای صرف شام به رستوران چه کسی دعوت شده‌اند، حتی شاید این موضوع هم زیاد اهمیت نداشته باشد که این افتتاحیه‌ و شام و جشن‌ها مربوط به یک چهره باشد یا نباشد، مهم این است که صاحب آن مراسم یا جشن، کسی‌ است که حداقل در اینستاگرام و میان کاربران آن، خودش یک پا سلبریتی محسوب می‌شود و چند صد هزار دنبال‌کننده دارد. مهم این است که  تعدادی از بازیگران باید در همه این اتفاقات حضور داشته باشند و از آن مهم‌تر، به محض این که پای‌شان را در هرکدام از این مراسم‌ها می‌گذارند، عکسی از خود در فضای مجازی منتشر ‌کنند و در قاب بسیاری از عکس‌هایی که به صورت اتفاقی و غیراتفاقی در فضای مجازی می‌بینیم حضور داشته باشند.

 

علاوه بر این عکس‌ها، بسیاری از هنرمندان روزانه با انتشار چند استوری و پست در صفحه شخصی‌شان، گزارش تصویری مفصلی از لحظه‌لحظه زندگیشان می‌دهند، درباره اتفاقاتی که در جهان می‌افتد اظهارنظر می‌کنند، با بهانه و بی‌بهانه عکسی از چهره خودشان به اشتراک می‌گذارند، حتی اگر به مطب دکتری می‌روند، فرصت تبلیغات را از دست نمی‌دهند. حالا عکس‌هایی را که خودشان شخصاً منتشر می‌کنند به عکس‌ و ویدئوهایی که دیگران از آن‌ها به اشتراک می‌گذارند اضافه کنید.

 

تماشاگری که دیگر منتظر نیست

بهنوش بختیاری، بهاره رهنما، نیوشا ضیغمی و ارژنگ امیرفضلی، تعدادی از بازیگرانی هستند که این روزها فیلم‌هایی مانند «هشتگ» و «لازانیا» را روی پرده سینماها در حال اکران دارند. اما چون این چهره‌ها جزو آن دسته از بازیگرانی هستند که پای ثابت قاب بسیاری از عکس‌هایی اند که در طول روز می‌بینیم، حضور فعال و همیشگی‌شان در فضای مجازی، آن‌ها را تبدیل به چهره‌هایی کرده است که دیگر عموم مردم منتظر دیدن آن‌ها بر روی پرده سینما نیستند و اصلاً شوق و رغبتی برای دیدن آن‌ها در خود احساس نمی‌کنند.

 

تماشاگری که منتظر دیدن یک بازیگر روی پرده سینما نباشد، دیگر خیلی فرقی نمی‌کند که تماشاگر با یک فیلم خوب یا بد طرف است، پوستر یا عکس‌های فیلم نمی‌توانند او را به سینماها بکشاند. میزان فروش فیلم‌هایی مانند «لازانیا» و «هشتگ» در هفته اول اکران، گواه این مسئله است که اگر مخاطب دیگر حاضر نباشد برای دیدن فلان هنرپیشه در یک فیلم هزینه کند و به سینما برود، کمدی بودن فیلم هم کمک زیادی به دیده شدن و فروش آن نمی‌کند. بنابراین نمی‌توان از لطمه‌ای که این حضور همیشگی به حرفه و محبوبیت چهره‌ها می‌زند غافل شد.

 

خاموشی یک ستاره

این که یک هنرمند در فضای مجازی به اندازه‌ای برای مردم قابل دسترس باشد که دیگر دیدنش برای مخاطبان عادی شود، خطری است که حتی ستارگان سینما را هم در امان نمی‌گذارد و حضور همیشگی یک سلبریتی در همه موقعیت‌ها، به تدریج و در طول زمان او را از جایگاه اولیه‌اش در نزد تماشاگر پایین می‌آورد. نوید محمدزاده، امیر جدیدی، سارا بهرامی، باران کوثری، سحر دولتشاهی، هومن سیدی و بسیاری از سلبریتی‌هایی که به عنوان ستاره‌های سینما شناخته می‌شوند و حضورشان در یک فیلم، می‌تواند اثر چشمگیری بر فروش اثر داشته باشد، باید از جذابیتی که اسم‌شان در فهرست بازیگران یک فیلم دارد، مراقبت کنند تا تماشاگر همچنان منتظر دیدن کار جدید آن‌ها در سینما یا تئاتر باشد.

 

منبع: خراسان

12jav.net