2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چطور آشپزخانه را با گلدان‌های طبیعی تزئین کنیم؟

چطور آشپزخانه را با گلدان‌های طبیعی تزئین کنیم؟

یکی از بهترین و ارزان ترین راهها برای اینکه آشپزخانه‌ای زیبا داشته‌ باشید این است که آن را با گیاهان تزئین کنید. قرار دادن گیاهان در قسمت‌های مختلف آشپزخانه فضای آشپزخانه شما را شبیه به باغ می‌کند .

دوات آنلاین-آشپزخانه یکی از مهمترین مکان‌ها در خانه‌ است چرا که اولا خانم خانه ساعات زیادی از روز را در آن سپری می‌کند و دوم اینکه غذای اعضای خانواده در آن آماده می‌شود.

 

هرچه آرامش یک آشپزخانه بیشتر باشد و برای حضور افراد جذابیت بیشتری داشته‌ باشد، شادی بیشتری در خانه جریان خواهد داشت مخصوصا در خانه‌هایی که اعضای خانواده غذا را در آشپزخانه میل می کنند.

 

محمد گودرزی دکوراتور درباره راهی برای زیبا شدن آشپزخانه‌ها می گوید:

 

یکی از بهترین و ارزان ترین راهها برای اینکه آشپزخانه‌ای زیبا داشته‌ باشید این است که آن را با گیاهان تزئین کنید. قرار دادن گیاهان در قسمت‌های مختلف آشپزخانه فضای آشپزخانه شما را شبیه به باغ می‌کند.

 

در آپارتمان های امروزی که فضای بسیار کوچکی دارند مخصوصا در شهرهای بزرگ و همین باعث شده تا حیاط و باغچه ای نباشد و ارتباط مردم با طبیعت محدود شود یکی از بهترین راهها برای اینکه از حس خوب داشتن گیاه محروم نشویم این است که خودمان فضای خانه را با گیاه پر کنیم.

 

شما می‌توانید از گیاهانی که نگهداری آنها آسان است استفاده کنید. آنها را در گلدان‌هایی رنگی قرار دهید و در قسمت‌های مختلف آشپزخانه بگذارید.

به یاد داشته باشید فضای آشپزخانه معمولا گرم و گاهی هم به خاطر پخت و پز مرطوب است بنابراین برای رشد گیاه بسیار مناسب است. برخی گیاهان هم نیازی به کاشتن ندارند و می‌توان آنها را در آب نگهداری کرد. استفاده از این گیاهان در گلدانهای رنگی بسیار لذت‌بخش است.

 

اگر آشپزخانه کوچکی دارید می‌توانید از قسمت‌های بالای کابینت برای قرار دادن شیشه‌های کوچک حاوی گیاه استفاده کنید. گیاهان رونده برای این کار مناسب هستند برگ‌هایی از آن روی کابینت افتاده و آن را بسیار زیبا می‌کنند.

 

اطراف هود، روی یخچال، روی کابینت و میز ناهارخوری فضای مناسبی برای گیاهان هستند.

اگر فضایی خالی روی دیوار آشپزخانه دارید آن را شلف بزنید. شلف های چوبی مکان مناسبی برای گلدانهاست همینطور که می‌توانید وسایل آشپزخانه را در شلفها قرار دهید می‌توانید میان این وسایل از گلها هم استفاده کنید.

 

گیاهانی که گل می‌دهند و به اصطلاح میوه‌ دارند برای آشپزخانه مناسب نیستند زیرا این گیاهان حشرات را دور خود جمع می‌کنند و ممکن است مواد غذایی را به خطر بیندازند.

اگر خانم با حوصله‌ای هستید می‌توانید از گلدان هایی مناسب با فضای آشپزخانه استفاده کرده و در آن سبزی بکارید! بله سبزی، پرورش دادن گیاه کاری بسیار لذت‌بخش است شما می‌توانید از محصول دست خود استفاده کنید. این کار اعضای خانواده شما را به وجد می‌آورد.

 

نکته مهم دیگر پرورش گیاه این است که به مرور زمان افراد را صبور می‌کند هرچه گیاه بیشتری در آشپزخانه داشته باشید فرزندانی با نشاط‌‌ تر و آرام‌تر خواهید داشت. اشتهای فرزندان شما خوب خواهد بود و فضای دلچسبی را در خانه ایجاد خواهید کرد. حتی می‌توانید از تراس‌های بسیار کوچک که گاهی خانم‌ها فکر می‌کنند از آن هیچ استفاده نمی‌شود کرد هم استفاده کنید و کشت سبزی به راه بیندازید.

 

 

پس پیشنهاد می‌کنم به جای خرید وسایل گرانقیمت‌برای خانه و تزئین آشپزخانه با طبیعت آشتی کنید. از این راه به فرزندان خود هم می‌آموزید که با طبیعت مهربان باشند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.