2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چه کفشی برای مدرسه مناسب است

چه کفشی برای مدرسه مناسب است

بهترین کفش برای دانش آموز کفش ورزشی است که اندازه اش با بند قابل تنظیم باشد. البته برای دانش آموزان دبستانی بهتر است به جای بندی، چسبی باشد تا بند آن به طور مکرر باز نشود.

دوات آنلاین-هرچند بچه‌ها همیشه در حال رشد هستند و ممکن است لباس یا کفشی که برای آنها خریداری می کنید را چند ماه بیشتر نتوانند بپوشند اما نباید هیچ وقت بچه‌ها را در تنگنای کفش کوچک قرار دهید. شاید لباس را بتوان با درز گرفتن یا تا کردن مناسب کودک کرد اما کفش‌ها تنها پوششی هستند که نباید تنگ یا گشاد باشند و برای اینکه فرزندانمان بدنی سالم داشته باشند باید از کفش‌های اندازه پای آنها استفاده شود.

 

مینو رویایی طراح کفش درباره کفش مناسب برای بچه‌های مدرسه‌ای به دوات آنلاین می‌گوید:

 

بهترین کفش برای دانش آموز کفش ورزشی است که اندازه اش با بند قابل تنظیم باشد. البته برای دانش آموزان دبستانی بهتر است به جای بندی، چسبی باشد تا بند آن به طور مکرر باز نشود. باز بودن بند کفش می‌تواند باعث شود بچه‌ها زمین خورده و آسیب ببینند. بنابراین بهتر است از کتانی‌های چسبی برای بچه‌ها استفاده کنیم.

نکته مهمی که باید بسیار به آن توجه کرد این است که کفشی که به پای بچه‌هاست نباید خیلی گشاد یا خیلی تنگ باشد. اگر کفش اندازه پای کودک نباشد روی راه رفتن او تاثیر زیادی خواهد داشت و از آنجایی که بچه‌ها در سن رشد هستند بنابراین استخوان بندی آنها تحت تاثیر قرار گرفته و پاهایشان از حالت عادی خارج می‌شود.

 

کفش نباید در پا لق بزند البته نباید پا را هم فشار دهد. با دست زدن به نوک انگشتانتان در کفش متوجه می‌شوید که آیا کفش مناسب است یا نه. قسمت جلوی پا باید به اندازه نیم تا یک سانتی متر خالی باشد. اگر انگشتان شما تا ته کفش فرو رفته باشد کفش کیپ بوده و مناسب پا نیست.

 

اگر کفشی که برای فرزندتان خریداری کرده‌اید بزرگ است بهتر است از کفی استفاده کنید. کفی‌ها سایز کفش را کمی تنظیم کرده و همچنین از برخورد کف پا با زمین محافظت می کند. از این رو کفی باید ضخامت مناسبی داشته باشد و نازک نباشد.

 

بر خلاف باور عموم مبنی بر مناسب بودن کفش های مارک دار، بسیاری از کفش ها با مارک های معروف در بازار از نظر طبی مشکل دارند و از پا محافظت نمی کنند.

 

بعلاوه دانش آموز نباید کفش با جنس چرم مصنوعی بپوشد، زیرا پا عرق می کند و هوا در کفش جریان ندارد. کفش باید طوری باشد که دانش آموز برای ساعت ها در آن احساس راحتی کند.

 

کفش بچه‌ها باید انعطاف لازم را داشته باشد. بچه‌ها همیشه در حال بازی کردن و دویدن هستند. اگر کفش انعطاف لازم را نداشته باشد قطعا مشکلاتی برای آنها درست خواهد کرد.

 

برای بچه‌ها کفش‌هایی با لژ یا پاشنه نخرید. این کار باعث می‌شود ستون فقرات آنها تحت فشار قرار گیرد و دچار مشکلات کمر شوند. ضمن اینکه خستگی را برای بچه‌ها چندین‌برابر می‌کند.

 

جنس کفش باید طوری باشد که بتوانید آن را بشوید. بهداشت پا بسیار مهم است پای بچه‌ها عرق می‌کند و پوست آن نازک است برای اینکه بچه‌ها کمتر آسیب ببینند بهتر است که کفش‌هایشان قابل شستشو باشد.

 

کفش‌های اسپورت و کتانی که ویژگیهایی که گفته شد را داشته باشند بسیار مناسب مدرسه هستند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.