2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
از خیانت‌های همسرم خسته شدم

از خیانت‌های همسرم خسته شدم

آشنایی من و شوهرم در دوران دانشجویی و در دانشگاه شروع شد. پس از چند ماه ابراز عشق و علاقه به خواستگاری ام آمد. خانواده ام راضی نبودند اما من پافشاری کردم و بالاخره به خواسته دلم رسیدم.

دوات آنلاین-زنی که از خیانت‌ها و رفتارهای ناپسند شوهرش به ستوه آمده است با مراجعه به مرکز مشاوره پلیس داستان زندگی اش را این طور تعریف کرد:

 

آشنایی من و شوهرم در دوران دانشجویی و در دانشگاه شروع شد. پس از چند ماه ابراز عشق و علاقه به خواستگاری ام آمد. خانواده ام راضی نبودند اما من پافشاری کردم و بالاخره به خواسته دلم رسیدم.

 

او كه ترم آخر دانشگاه بود بعد از ازدواج مان درسش تمام شد و از طرفی با تعصب و بدبینی می گفت راضی نیست به دانشگاه بروم، از طرفی رفتارهای بسیار سختگیرانه ای داشت به گونه ای که اجازه نداشتم تا مغازه سرکوچه بروم و حتی با اقوام نزدیک سلام و علیک کنم.

 

3 سال از این زندگی سرد و بی روح گذشت، با تولد فرزندمان سرگرم بچه داری شدم. وقتی به خودم آمدم دیدم او در گوشی تلفن همراهش با چند دختر ارتباط مجازی برقرار کرده است.

 

سر این مسئله دعوای مان شد، خدا مادرشوهرم را خیر بدهد با حمایت او توانستم از شوهرم تعهد اخلاقی بگیرم که دست از این کارها بردارد.

 

سه چهار ماه گوشی تلفن همراهش را خاموش کرد اما دوباره با یک سیم کارت که به نام برادرش است، وارد فضای مجازی شد.

 

من موضوع را به برادرش اطلاع دادم. شوهرم که شاکی شده بود، مي گفت چرا پاي برادر شوهرم را به مسائل زندگي مان باز كرده اي؛  داد و فرياد راه انداخت و من و بچه را کتک زد،

 

ديگر نمي توانستم اين همه توهين و تحقير را تحمل كنم، قبل از آنکه برادر شوهرم برسد ،بچه را برداشتم و به خانه پدرم رفتم.

 

در همین اوضاع و احوال سر وکله خانواده دختری که شوهرم برایش در فضای مجازی مزاحمت ایجاد کرده بود نيز پیدا شد، آنها كه خيلي توپ شان پر بود، سروصدا به پا مي كنند و آبرویمان را جلوی در و همسایه مي برند.

 

زن جوان مكث معناداري كرد، نفس عميقي كشيد و افزود: من چوب اشتباهات خودم را می خورم؛ قبل ازازدواج می دانستم شوهرم با 2 همکلاسی ام از طریق گوشی تلفنش در ارتباط است با اين وجود وقتی با هم آشنا شدیم قول داد به من وفادار باشد اما... .

 

پدر، مادر، خواهر و برادرهمسرم مرا خیلی دوست دارند و همیشه به خاطر من با او دعوا می کنند؛ شوهرم از این بابت دلگیر بود واز طرفی خانواده من هم نتوانستند با او ارتباط عاطفی برقرار کنند و به عنوان داماد خانواده قبولش نداشتند.

 

شوهرم هميشه گلايه مند بود و در هر شرايط و موقعيتي احساس نارضايتي مي كرد؛ خيلي با او راه آمدم تا بلكه دست از بداخلاقي هايش بردارد يا اين كه بگويد چه انتظاري از من دارد.

 

اما مردي كه فكر مي كند اگر روي همسرش بخندد شخصيتش خرد مي شود، مردي كه بلد نيست به شريك زندگي اش محبت كند، مردي كه بويي از عاطفه نبرده و زندگي كه بوي خيانت مي دهد لايق حرف زدن هم نيست. ديگر خسته شده ام، نمي توانم ادامه بدهم.

 

او با زنان بيكار و علاف در فضاي مجازي ارتباط برقرار كرده و مثل آدم هاي معتاد نمي تواند گوشي تلفنش را كنار بگذارد.

 

به جرات مي گويم از او متنفرم و دوستش ندارم؛ او احساسات و عواطف پاكم را شكست، وقتي که شنید دیگر دوستش ندارم به هم ريخته است.

 

يكي نيست بگويد مرد حسابي، تو اين همه با احساسات و غرور من بازي كرده اي، چيزي نيست. من يك كلمه بگويم اين همه برايت گران تمام مي شود. تو اگر زن،  زندگي و بچه ات را دوست داري چرا دست از اين كارهايت برنمي داري؟.

 

حالارفته و دست به دامان مادرم شده كه با من صحبت كنند تا به خانه برگردم ... .

 

بیشتر بخوانید: خیانت به همسر با زن مطلقه

 

گفتگو با كارشناس

 

«صالح محمدپور» عضو سازمان نظام روانشناسي ايران در اين باره به پايگاه خبري پليس گفت:خوشي بيش از حد، شخصي را به بيراهه اي مي برد كه هرگز تصورش را هم نمي كرد.

 

وي افزود: امروزه يكي از مهم ترين دغدغه هاي جوانان، متاهل شدن است اما به اين مهم و ابعاد مختلف و همچنين ملاك ها و معيارهاي انتخاب درست و برگزيدن راه صحيح ادامه زندگي مشترك توجهي ندارند.

 

اين مشاور خانواده تاكيد كرد: جوان ها بايد قبل از متاهل شدن ، متعهد شدن را بياموزند و به آن پاي بند باشند.

 

مدرس مهارت هاي زندگی با بیان اینکه انسان خيلي زود به رفتارها عادت مي كند، گفت: سرچشمه خيانت هاي زناشويي، همين عادت است. روابط پنهاني و غير شرعي پي در پي باعث مي شود كه دروغ گويي، خيانت و در پس آن بروز آسيب هاي اجتماعي در انسان خودنمايي كند ويك زندگي كه با هزاران اميد و آرزو شكل گرفته به تباهي كشانده شود.

 

بیشتر بخوانید: مردان چرا خیانت می‌کنند؟

 

صالح محمد پور افزود: هميشه پيشگيري برتر و بهتر از درمان بوده و هست،اگر فردي خود را به رفتارهاي نيك و پسنديده عادت دهد هرگز اين گونه مسائل برايش پيش نخواهد آمد؛ همانگونه كه امام علي (ع) در نهج البلاغه مي فرمايند با ترك كردن عادت ها ، نفس هاي خود را رام كنيد و آنها را به سوي انجام طاعات بكشانيد و بارهاي تاوان ها و جريمه ها را بردوش آنها نهيد و با به كاربستن كارهاي نيكو ، آنها را بيارائيد و از پلشتي گناهان دورشان نگه داريد.

 

عضو سازمان نظام روانشناسي ايران در پايان گفت: بيائيم خود را به خوبي ها عادت دهيم و طاعت را جايگزين عادت هاي بد كنيم.

 

نويسنده: غلامرضا تديني راد؛ كارشناس رسانه معاونت اجتماعي- خراسان رضوي

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.