2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
سلبریتی هایی که به آزار جنسی متهم شده‌اند

سلبریتی هایی که به آزار جنسی متهم شده‌اند

راکی بالبو دنیای سینما که با ۷۲ سال سن همچنان پرتلاش و خستگی ناپذیر نشان می‌دهد مدتی پیش متهم شد که در سال ۱۹۹۰ مرتکب جنایت جنسی شده است. این پرونده ابتدا در آبان سال ۲۰۱۷ به واحد پلیس سانتا مونیکا ارجاع شد و خرداد ماه امسال نیز سخنگوی یکی از وکلای لس‌آنجلس اعلام کرد که پیگر پرونده اتهام جنسی سیلوستر استالونه است.

دوات آنلاین-رسوایی های جنسی هالیوود در تمام جهان سر زبان ها افتاده است. در ادامه نگاهی داریم به چهره های سرشناسی که به آزار جنسی متهم شده اند.

 

سیلوستر استالونه

راکی بالبو دنیای سینما که با ۷۲ سال سن همچنان پرتلاش و خستگی ناپذیر نشان می‌دهد مدتی پیش متهم شد که در سال ۱۹۹۰ مرتکب جنایت جنسی شده است. این پرونده ابتدا در آبان سال ۲۰۱۷ به واحد پلیس سانتا مونیکا ارجاع شد و خرداد ماه امسال نیز سخنگوی یکی از وکلای لس‌آنجلس اعلام کرد که پیگر پرونده اتهام جنسی سیلوستر استالونه است.

این پرونده همچنان باز است و از جانب مقامات لس‌آنجلس پیگیری می‌شود. از طرف دیگر وکیل سیلوستر استالونه در این زمینه به سی‌.‌ان‌.‌ان گفته است چنین اتهامی کاملاً تکذیب می‌شود اما در ادامه اضافه کرد که استالونه در دهه ۸۰ میلادی با شاکی این پرونده رابطه داشته اما این رابطه بر اساس رضایت شاکی بوده است.

 

در حال حاضر هیچکدام از طرفین این پرونده نتوانسته‌اند ادعای خود را ثابت کنند و با این حساب باید دید در آینده دستگاه قضای آمریکا چه حکمی برای سیلوستر استالونه صادر خواهد کرد.

 

مورگان فریمن

اوایل امسال بود که سی‌.ان‌.ان گزارش داد هشت خانم مختلف از مورگان فریمن بخاطر رفتار ناشایست و آزار و اذیت شکایت کرده‌‌اند، تحقیقات چندین ماهه‌ای که در این زمینه انجام شد مشص کرد بیشتر این خانم‌ها از عوامل ساخت فیلم در شرکت فیلمسازی مورگان فریمن با نام Revelations Entertainment بوده‌اند.

یکی از این خانم‌ها که دستیار تولید فیلم Going In Style با بازی مورگان فریمن بود مدعی شده است که چندین ماه آزار و اذیت‌های مورگان فریمن را تحمل کرده است.

 

بیشتر این خانم‌ها مورگان فریمن که این روزها ۸۰ ساله شده است را به شوخی‌های جنسی متهم کرده‌اند و مدعی هستند برای جلوگیری از این شوخی‌ها در دوران همکاری با فریمن لباس‌های بلند و پوشیده به تن می‌کردند.

 

مورگان فریمن که جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد در پاسخ به این اتهام‌ها به سی‌.ان‌.ان گفت تمام افرادی که من را می‌شناسند و با من کار کرده‌اند به خوبی می‌دانند من کسی نیستم که با قصد و نیت قبلی فردی را آزار دهم. من از تمامی افرادی که فکر می‌کنند به آن‌ها توهین شده است عذرخواهی می‌کنم.

 

آر کلی

خردادماه امسال بود که دو خانم، آر کلی را به سوء رفتار جنسی متهم کردند. آر کلی در طول دو دهه گذشته با شکایت‌هایی از این‌دست غریبه نبوده است و حتی به وی تهمت ارتباط با افراد کم سن و سال نیز زده شده است. در نهایت آر کلی از این اتهام‌ها مبرا اعلام شد.

در این بین گروه‌های حمایت از حقوق زنان و کودکان هرگز دست از سر آر کلی بر نداشته‌اند و حتی کمپینی در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ MuteRKelly راه‌اندازی کردند. این گروه خواستار تحقیقات مناسب در خصوص سوء رفتارهای آر کلی در دو دهه اخیر شده است.

 

قضیه رسوایی آر کلی با شکایت همسرش که ۱۳ سال با او زندگی کرده بود بالا گرفت، همسر آر کلی از سوء رفتارهای این خواننده سرشناس شکایت کرده بود.

 

راه‌اندازی کمپین MuteRKelly کنسرت‌های آر کلی را کنسل کرد و پس از انتشار مستند رسواکننده‌ای از این خواننده، سه نفر از اعضای اصلی تیم آر کلی او را تنها گذاشتند. این داستان ادامه داشت تا اینکه اسپاتیفای به عنوان یکی از سرویس‌های معروف پخش آنلاین موسیقی، ترانه‌‌های آر کلی را به صورت موقت حذف کرد.

 

جیمز فرانکو

دقیقاً پس از اینکه جیمز فرانکو در سال ۲۰۱۸ جایزه گلدن گلاب را برای مجموعه The Disaster Artist برنده شد، بانوان زیادی از جمله اَلی شیدی، گله‌گذاری بابت سوء رفتارهای جنسی فرانکو را در توییتر شروع کردند.

مدتی بعد نیز ۵ نفر خانم در مجله لس‌آنجلس تایمز از رفتار ناشایست جیمز فرانکو شکایت کردند.

 

در این بین جیمز فرانکو با حاضر شدن در برنامه The Late Show به توییت‌هایی که وی را متهم کرده بود اشاره کرد و گفت چنین ادعاهایی کاملاً بی‌پایه و اساس است. شبکه معتبر اچ‌بی‌او که دومین فصل سریال The Deuse را با همکاری جیمز فرانکو در حال ساخت دارد متذکر شد که تاکنون گزارشی از رفتار ناشایست جیمز فرانکو دریافت نکرده است.

 

دیوید کاپرفیلد

چند ماه پیش خانمی مدعی شد دیوید کاپرفیلد، شعبده‌باز افسانه‌ای، در سال ۱۹۸۸ زمانی که این خانم تنها ۱۷ سال داشته به وی داروی خواب‌آور داده و تعرض کرده است. این دختر در آن زمان در یک مسابقه مدلینگ شرکت داشت که دیوید کاپرفیلد داور این مسابقه بود.

این خانم مدعی شد دیوید کاپرفیلد او را به یکی از برنامه‌های شعبده‌بازی خود دعوت کرده بود و پس از برنامه چیزی داخل نوشیدنی او ریخته تا بیهوش شود. وی روز بعد به هوش می‌آید در حالیکه تصویر مبهمی از اتفاقات شب گذشته را به یاد می‌آورد.

 

دیوید کاپرفیلد که پیش از این نیز در سال ۲۰۰۷، اتهام‌هایی از این دست را تجربه کرده بود پاسخ درستی به اتهام رسوایی جدید نداشت و در حساب کاربری توییتر خود از طرفداران درخواست کرد تا قضاوت زودهنگام نداشته باشند.

 

مایکل داگلاس

خانمی که در گذشته برای مایکل داگلاس کار می‌کرد، اواخر سال گذشته این هنرپیشه قدیمی و معروف را به آزار و اذیت‌های جنسی متهم کرد. این خانم که نامش سوزان براودی است در دهه هشتاد میلادی به مدت ۳ سال با مایکل داگلاس همکاری داشت و در آن زمان وی را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده بود.

داگلاس در این زمینه به ان‌.بی‌.سی نیوز گفت این خانم یکی از افراد قدیمی صنعت سینما به حساب می‌آید و به عنوان نویسنده کتاب و فردی سرشناس در جنبش‌های بانوان شناخته می‌شود. به گفته داگلاس این خانم در گذشته تحت هیچ شرایطی مورد رفتار ناشایست از جانب داگلاس قرار نگرفته است. داگلاس در خصوص ادعای این خانم متذکر شد به احتمال زیاد وی به توقعاتی که در زمینه شغلی داشته، دست نیافته و با ادعای این اتهام می‌خواسته عقده دلش را باز کند. ناگفته نماند مایکل داگلاس در سال ۲۰۱۲ به اعتیاد جنسی خود اعتراف کرده بود.

 

عزیز انصاری

در اواخر سال گذشته خانمی با نام گریس که فامیل خودش را افشا نکرد مدعی شد پس از یک مهمانی شام در کنار عزیز انصاری عازم منزل بود که عزیز انصاری قصد تعرض به وی را داشته است.

از طرف دیگر عزیز انصاری نیز در پاسخ مدعی شد در آن شب همراه گریس پس از صرف شام راهی منزل او شده‌اند و تا صبح در کنار یکدیگر بوده‌اند اما این رابطه کاملاً با رضایت طرفین انجام شده است و از ادعای آزار اذیت این خانم حسابی تعجب کرده است.

 

ظاهراً این قضیه در همین حد باقی‌مانده و کار به شکایت و طرح دعوا در دستگاه قضایی نکشید است چرا که عزیز انصاری همچنان به برنامه‌های هفتگی کمدی خود ادامه می‌دهد و شبکه نتفلیکس نیز به همکاری با عزیز انصاری برای بازی در یک فصل دیگر از سریال Master of None اظهار تمایل کرده است.

 

ریچارد برانسون

آناتونیا جینا، مهرماه سال گذشته مدعی شد ریچارد برانسون، میلیاردر معروف و مالک خطوط هواپیمایی Virgin در حین برگزاری یک مهمانی در جزیره شخصی خودش در سال ۲۰۱۰ وی را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

مدتی از این ادعا نگذشت که سخنگوی واحد مدیریت Virgin در پاسخ به این ادعا گفت ریچارد برانسون هیچ خاطره‌ای از این واقعه ندارد و هیچ‌کدام از اعضای خانواده و دوستان برانسون که در این مهمانی در کنار برانسون حضور داشتند چیزی به خاطر نمی‌آورند.

 

سخنگوی برانسون در ادامه متذکر شد که این مدیر ارشد گفته است اگر کسی از مهمانان در مدت حضور خود در این جزیره ناراحت شده است، ریچارد برانسون عمیقاً از وی عذرخواهی می‌کند.

 

با توجه به این صحبت‌ها بعید به نظر می‌رسد ادعای این خانم بتواند امپراتوری برانسون را زیر سؤال ببرد.

 

داستین هافمن

آنا گراهام هانتر، دختری ۱۷ ساله‌ای که در صحنه فیلمبرداری Death of a Saleman به عنوان دستیار حضور داشته است در سال ۲۰۱۷ به گزارشگر مجله هالیوود رپورتر گفت در زمان فیلمبرداری این فیلم که به حدود ۳۳ سال پیش برمیگردد، هافمن با وی شوخی‌های جنسی داشته است.

مدتی بعد نیز دو بانوی دیگر هافمن را به اتهام‌هایی از این دست متهم کردند. هافمن در پاسخ به این اتهام‌ها متذکر شد که احترام کاملی برای خانم‌هایی که به آن‌ها بی‌احترامی کرده قائل است و از صمیم قلب از آن‌ها عذرخواهی می‌کند.

 

کوین اسپیسی

در بین تمام رسوایی‌هایی که یکی دو سال اخیر در بین سلبریتی‌ها شاهد بودیم، رسوایی کوین اسپیسی سروصدای بیشتری به راه انداخت. در سال ۲۰۱۷ هنرپیشه‌ای با نام آنتونی رپ، اسپیسی را به سوءاستفاده جنسی زمانی که این هنرپیشه تنها ۱۴ سال بیشتر نداشته است و اسپیسی حدود ۲۰ ساله بود متهم کرد.

پس از اینکه آنتونی رپ برای رسوا کردن اسپیسی قدم جلو گذاشت، افراد دیگری نیز مدعی شدند که در گذشته مورد آزارهای جنسی این هنرپیشه برنده اسکار قرار گرفته‌اند که در بین آن‌ها می‌توان به هشت‌ نفر از دست‌اندرکاران سریال خانه پوشالی اشاره کرد.

 

پس از ادعای آنتونی رپ، اسپیسی در بیانه‌ای مدعی شد چنین برخوردی را به خاطر ندارد، اما پس از بالاگرفتن این ادعاها از جانب سایرین، سخنگوی اسپیسی گفت کوین از این رفتارها پشیمان است و به دنبال فرصت و زمان مناسب برای درمان و مغفرت می‌گردد.

 

این رویدادها برای اسپیسی عواقب بدی را به دنبال داشت که در بین آن‌ها به حذف شدن از سریال خانه‌ پوشالی و قطع همکاری با وی در چندین پروژه دیگر می‌توان اشاره کرد.

 

جورج اچ‌ دابلیو بوش

چهل و یکمین رئیس جمهور آمریکا که به بوش پدر معروف است نیز از مظان اتهام در امان نمانده. در سال ۲۰۱۷، هدر لیند، بازیگر خوش‌سیمای آمریکایی مدعی شد چندین سال پیش، جورج بوش پدر با وی شوخی جنسی کرده است.

از زمان مطرح شدن این شکایت تاکنون خانم‌های زیادی چنین ادعاهایی را در رابطه با جورج بوش پدر مطرح کرده‌اند.

 

پس از این ادعاها جیم مک‌گراث، سخنگوی جورج بوش مدعی شد این رئیس‌‌جمهور سابق که این روزها در سن ۹۳ سالگی به‌سر می‌برد چیزی حدود ۵ سال است که با صندلی‌چرخ‌دار حرکت می‌کند و هرگز قصد سوء‌رفتار با بانوان نداشته است. ناگفته نماند که جورج بوش پدر از اینکه احتمالاً بعضی از رفتارهای وی، بانوان را آزرده کرده از صمیم قلب عذرخواهی کرد.

 

استیون سیگال

شکایت‌های زیادی از این بزن‌بهادر دنیای سینما شده است که در این زمینه می‌توان به ادعاهای بازیگران معروفی مانند جولیانا مارگولیس، پورتیا دِروسی، جنی مک‌کارتی، لیزا گوئررو و ریچل گرانت اشاره کرد.

در سال ۲۰۱۸ نیز دست‌کم دو بانوی جوان از دست استیون سیگال برای رفتارهای ناشایست به اداره پلیس لس‌آنجلس شکایت کردند. در این بین استیون سیگال سخنی در دفاع از خود مطرح نکرد و تنها نماینده وی این ادعا‌‌ها را کذب محض دانسته است.

 

از قرار معلوم اداره پلیس‌ لس‌آنجلس پرونده شکایت از استیون سیگال را جدی گرفته و پرونده‌ این ماجرا همچنان باز است.

 

بن افلک

بتمن دنیای سینما نیز از رسوایی در امان نمانده است و در سال ۲۰۱۷ هیلاری برتون بازیگر هالیوود و آناماری تندلر، آرایشگر، بن افلک را به انجام شوخی جنسی متهم کردند. بن افلک نیز در این مورد پاسخ صریح و بی‌پرده‌ای در توییتر نوشت بابت این رفتار شرمنده است و از خانم برتون عذرخواهی کرد. در این توییت اشاره‌ای به آناماری تندلر نشده بود.

بن افلک مدتی بعد گفت مردها باید خودشان را کنترل کنند و آگاهی بیشتری نسبت به این رفتار ناپسند داشته باشند.

 

الیور استون

در سال ۲۰۱۷ چندین خانم الیور استون، کارگردان نام‌آشنای آمریکایی را به آزار و اذیت‌های جنسی متهم کردند که در بین این خانم‌ها نام کری استیونز، مدل مشهور و زیبارو به چشم می‌خورد. مدتی بعد پاتریشیا آرکت، بانوی هنرپیشه ۵۰ ساله نیز الویر استون را به برخورد‌های نامناسب متهم کرد. ملیسا گیلبرت نیز دیگر بازیگر هالیوودی بود که مدعی شد الیور استون برای انتخاب بازیگر در فیلم The Doors، محصول سال ۱۹۹۱ وی را مورد آزار جنسی قرار داده است.

الیور استون ادعای ملیسا گیلبرت را بی‌پایه و اساس دانست و مدعی شد در حین انتخاب بازیگر برای فیلم The Doors، ریسا برامون گارسیا، به عنوان دستیار کارگردان در کنار الویر استون حضور داشته است و در تمامی فرآیند انتخاب بازیگر برای این فیلم اتفاق ناشایستی رخ نداده است.

 

منبع: برترین‌ها

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.