2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
هشدار! بعضی کبابی‌ها کوبیده را با سنگدان فاسد مرغ درست می‌کنند

هشدار! بعضی کبابی‌ها کوبیده را با سنگدان فاسد مرغ درست می‌کنند

در برخی از کباب‌های کوبیده ممکن است برای کاهش هزینه تمام شده، به جای استفاده از گوشت خالص، موادی مانند سویا یا سنگدان مرغ استفاده شود که این مواد اولیه سبب بروز مشکلاتی متعدد برای مصرف کننده خواهد شد.

دوات آنلاین-رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: استفاده از سنگدان فاسد در تهیه کباب کوبیده باعث بروز مسمومیت و مشکلات گوارشی در افراد می‌شود.

 

محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: در برخی از کباب‌های کوبیده ممکن است برای کاهش هزینه تمام شده، به جای استفاده از گوشت خالص، موادی مانند سویا یا سنگدان مرغ استفاده شود که این مواد اولیه سبب بروز مشکلاتی متعدد برای مصرف کننده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در صورت استفاده از سنگدان مرغ فاسد به جای گوشت طبیعی در تهیه کباب کوبیده، بسته به میزان مواد به کار رفته در کباب فرد در کوتاه مدت یا دراز مدت دچار مشکلات گوارشی مانند اسهال و استفراغ یا بیماری‌های انگلی خواهد شد.

 

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با اشاره به تغییر طعم کباب کوبیده در اثر استفاده از سویا، افزود: مصرف گوشت کوبیده به دلیل معلوم نبودن مواد مورد استفاده در آن مشکوک است، از این رو کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند این غذا از مکان های  معتبر تهیه شود.

 

عزیزی عنوان کرد: اگرچه پختن سنگدان آلوده به میکروب، در حرارت بالا باعث از بین رفتن باکتری‌های آن می‌شود  اما این ماده غذایی در اثر مصرف زیاد در دراز مدت باعث مسمومیت و بروز مشکلات گوارشی خواهد شد.

 

وی گفت: استفاده از سنگدان مرغ یا هر ماده دیگری به غیر از گوشت در تهیه کباب سلامتی این ماده غذایی را به خطر می‌اندازد و توصیه می‌شود همیشه افراد از مواد سالم برای تهیه خوراکشان استفاده کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.