2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه پاستا با سس آلفردو برای مهمانی‌هایی با غذای فینگر فود
یک متخصص تشریفات توضیح می‌دهد:

طرز تهیه پاستا با سس آلفردو برای مهمانی‌هایی با غذای فینگر فود

بایدتوجه داشته باشید مرغ خوراک پاستا را از قبل پخته و ان را در قطعات عمودی و بلند برش بزنید بهتر است مرغ سینه باشد خشکی گوشت سینه برای این غذا مناسب است زیرا سس آلفردو به میزان زیاد به این غذا چربی می‌دهد. وقتی سینه مرغ را برش دادید به ان قارچ خرد شده اضافه کنید

دوات آنلاین- پاستا با سس آلفردو یکی از لذیذترین غذاهایی است که می‌توان با  ماکارونی درست کرد. غذاهایی که با انواع ماکارونی درست می‌شود بسیار لذیذ است اما توجه داشته باشید که باید کم استفاده شود چراکه پرکالری و اصطلاحا سنگین است.

سولماز خیاطی& متخصص تشریفات دستور پخت پاستای مرغ با سس آلفردو و نحوه سرو آن را این طور توضیح می دهد:

 

ابتدا باید سس آلفردو را تهیه کنید. این سس با 200 گرم کره، نصف خامه صبحانه، نعنای خرد شده، پنیر پارمیزان و سیر آماده می‌شود.

 

وقتی کره را آب کردید (روی حرارت کم) خامه را به آن اضافه کنید. باید به صورت مداوم آن را هم بزنید. وقتی به جوش افتاد، خاموش کنید و نعنای خرد شده و پنیر و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید سیر را هم تفت بدهید اما برخی افراد از اینکه خرده‌های سیر زیر دندان شان برود لذت می‌برند.

 

بعد از اینکه سس را آماده کردید پاستا را بپزید. پاساتای نواری بسیار زیبا است. برای اینکه غذایتان جلوه خوبی هم داشته باشد می توانید از پاستای نواری استفاده کنید. ابتدا آب را جوش بیاورید و بعد پاستا را به آن اضافه کنید.

 

کمی هم نمک به آب اضافه کنید. وقتی پاستاها کاملا نرم شد آن را آبکش کنید و دوباره به ظرف برگردانید.

باید توجه داشته باشید مرغ خوراک پاستا را از قبل پخته و آن را در قطعات عمودی و بلند برش بزنید. بهتر است مرغ، سینه باشد. خشکی گوشت سینه برای این غذا مناسب است زیرا سس آلفردو به میزان زیاد به این غذا چربی می‌دهد.

 

وقتی سینه مرغ را برش دادید به آن قارچ خرد شده اضافه کنید. قارچ ها را می‌توانید نیم‌پز یا سرخ کامل کنید. این بسته به سلیقه غذایی شماست. کمی به آن نمک، سیر و ادویه بسته به سلیقه‌تان اضافه کنید.

 

مایه پاستا که آماده شد آن را به طور کامل با پاستا مخلوط کنید. این کار را روی حرارت بسیار بسیار کم انجام بدهید. بعد از اینکه به طور کامل آن را مخلوط کردید سس آلفردو را به پاستا اضافه کنید.

 

آن را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و با ذرت و برگ پونه یا نعنا تزئین کنید.

چند نکته درباره پاستا با سس آلفردو وجود دارد. برخی با اینکه پاستا با سس آلفردو را بسیار دوست دارند اما از اینکه غذای سنگینی است گله می‌کنند. شما می توانید به جای استفاده از نصف پاکت خامه صبحانه میزان را کم کنید یعنی نصف پاکت خامه استفاده کنید و مقداری پنیز لبنه  و شیر به آن اضافه کنید.

 

با این کار بخش زیادی از چربی را گرفته‌اید. به جای کره پاستوریزه از روغن مایع زیرو ترانس استفاده کنید و کره‌ای که اضافه می‌کنید را به نصف کاهش دهید.

 

حتما از سینه مرغ استفاده کنید. با این کار تقریبا چربی غذا را به نصف کاهش داده‌اید و سنگینی آن را احساس نمی‌کنید.

 

پنیر پارمیزان برای سس آلفردو خیلی خوب است اما از پنیر‌های دیگر هم می‌توانید استفاده کنید. پنیر‌های کم‌چربی هستند که هرچند هم‌زدن آن کمی مشکل است اما می‌تواند سس شما را مزین به کشش پنیرهای پیتزا هم بکند و چربی کمتری داشته باشد.

 

پاستا غذایی پرکالری است پس بهتر است آن را به صورت فینگر فود سرو کنید، می‌توانید پاستا را در ظروف کوچک ریخته و در مهمانی‌ها کنار فینگر فود‌های دیگر سرو کنید. اگر مهمانی شما خودمانی است می‌توانید پاستا را به عنوان غذای اصلی سرو کنید و غذای دیگری کنار آن درست نکنید اما حتما سالاد سبزیجات کنار آن قرار دهید زیرا سنگینی این غذا را تا حدودی می‌گیرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.